Äntligen så har jag fått reda på varför hojjen endast gick på en cylinder. Det var ett hål, stort som en femtioöring i kolven. Vilket känns lite snopet då cylindrarna var nyborrade och kolvarna bytta 200 mil innan detta hände. Den andra kolven ser som ny ut, men det gör som sagt var inte den med hål i. Tändstiften är av rätt sort. Däremot så kan det ju vara blandningen det e fel på.
Ska väl tilläggas att jag låg o pressade när detta inträffade. Men det e ju nått som inte stämmer när en kolv som e 200 mil gammal smälter. Jag ska beställa ny kolv nu på måndag. Sen funderar jag på att lämna in den till bike för inställning av förgasare, då jag inte lyckas med detta själv. Har ni tips på annat som kan vara en bidragande orsak till detta så skriv, skriv, skriv!!
Bifogar bild på vardera kolv, tyvärr tagen med mobilkamera...
Ska väl tilläggas att jag låg o pressade när detta inträffade. Men det e ju nått som inte stämmer när en kolv som e 200 mil gammal smälter. Jag ska beställa ny kolv nu på måndag. Sen funderar jag på att lämna in den till bike för inställning av förgasare, då jag inte lyckas med detta själv. Har ni tips på annat som kan vara en bidragande orsak till detta så skriv, skriv, skriv!!
Bifogar bild på vardera kolv, tyvärr tagen med mobilkamera...
Bifogat
Last edited: