Ignition Signal??? Gsxr 750 -98

GSXRRogga

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
GSXR 750 -98
Hallå....
Jag har en GSXR 750 -98 som krånglar när den är kall...
När jag startar den så är det inga problem eller så men efter nägra sekunder så tvärdör den precis som att jag bryter strömmen till den....men efter några sekunder så får jag den att starta igen...
Så får jag hålla på tills den blir varm för då funkar den som den ska...
Har bryggat o kollat felkoder o får fram C24 (IGNITION SIGNAL 1) och C25 (IGNITION SIGNAL 2)
Någon som har ett tipps om vad det betyder o vad det kan vara för fel???

GSXRRogga skrev:
2387951 Hallå....
Jag har en GSXR 750 -98 som krånglar när den är kall...
När jag startar den så är det inga problem eller så men efter nägra sekunder så tvärdör den precis som att jag bryter strömmen till den....men efter några sekunder så får jag den att starta igen...
Så får jag hålla på tills den blir varm för då funkar den som den ska...
Har bryggat o kollat felkoder o får fram C24 (IGNITION SIGNAL 1) och C25 (IGNITION SIGNAL 2)
Någon som har ett tipps om vad det betyder o vad det kan vara för fel???

Ursäkta en med tummen mitt i mitten, men frågar man inte så.. man kanske blir utskrattad men what the heck: hur i hela Västerås bryggar man o kollar felkoder? Har en likadan nämligen.

PGH skrev:
2387969 Ursäkta en med tummen mitt i mitten, men frågar man inte så.. man kanske blir utskrattad men what the heck: hur i hela Västerås bryggar man o kollar felkoder? Har en likadan nämligen.

Under bakre sadeln på vänster sida innanför kåpan så hänger det en vit kontakt med två kablar som inte går till någonting utan det sitter en gummi tuta på den bara....bygla en kabel mellan dom två kablarna när du har slagit av tändningen så får du se felkoder i displayen vid varvräknaren när du vrider på tändningen igen...

Last edited:
Låter som det var triggsignalen som trasslar. Alltså den som talar om när kolven är i topp och det ska tända (ungefär).
Trolig orsak kablaget eller själva triggspolen/arna.
/u

ulf_lundin skrev:
2388315 Låter som det var triggsignalen som trasslar. Alltså den som talar om när kolven är i topp och det ska tända (ungefär).
Trolig orsak kablaget eller själva triggspolen/arna.
/u

hmm....vart sitter dom spolarna då???
Jag har varit på allt kablage jag kan hitta på hojen o letat fel o kollat kontakter....:tuttar

e väl ato chok..inge med den då :va

Det känns mera som det är nå elhistoria som spökar efter som jag får felkod IGNITION SIGNAL på datorn....
Och den tvär dör helt som om jag bröt strömmen fast allt annat på hojen lyser o funkar :(

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...