Igloo är RAsIstisK

jag kanske måste byta mitt namn också kan ju vara kränkande gentemot det andra könet

Tänker ni byta namn på glassarna?
-Knappast. Vi kan inte backa för vad som helst. Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer...
/Aftonbladet

Hahaha, kokainmissbrukande eskimåer! hahaha

Biker_boy skrev:
jag kanske måste byta mitt namn också kan ju vara kränkande gentemot det andra könet
Annars är ju "Boy" nåt man kallar dom där svarta i staterna och det är tydligen inget snällt för dom blir jättearga

Kaffe då? Anspelar inte det på "Kaffer", altså det ord som ordet "Neger" ersatte?

Ex: "Kaffern är så svart om magen, att han mörkrädd blir om dagen"
Citatet hämtat ur "Pyttans AB och CD lära" bokstaven K...
Förövrigt en mycket bra barnbok, för lite större barn!

robbandalal skrev:
Annars är ju "Boy" nåt man kallar dom där svarta i staterna och det är tydligen inget snällt för dom blir jättearga

shit då måste jag verkligen byta namn hum nu får jag säker skit för att jag sa skit både på svenska och engelska för det förknippas ju ofta med brunt ..och nu blir dom säkert argar för att jag sa brunt ..och 2gånger också

Det roligaste är att infödda, vita svenskar berättar för invandrare och mörkhyade vad de ska bli kränkta av... Det här är så jävla korkat så det går inte att göra annat än att skratta åt det... På aftonbladet.se hade 148000 röstat om det varav endast 5% tyckte det var rasistiskt... hur många av de 5% tror ni faktiskt är invandrare alt mörkhyade?

Burre skrev:
Det roligaste är att infödda, vita svenskar berättar för invandrare och mörkhyade vad de ska bli kränkta av...
Faktum är att det inte är några Svenskar som arbetar med CMR. (de som gnällde på Nogger Black) Även denna gång verkar det vara en organisation driven av invandrare.

Burre skrev:
Det roligaste är att infödda, vita svenskar berättar för invandrare och mörkhyade vad de ska bli kränkta av... Det här är så jävla korkat så det går inte att göra annat än att skratta åt det... På aftonbladet.se hade 148000 röstat om det varav endast 5% tyckte det var rasistiskt... hur många av de 5% tror ni faktiskt är invandrare alt mörkhyade?

Av dom 5% skulle jag tro att det är 5% som inte är svenskar...

Vad vi glömmer bort här är också att alla utlänningar själva i olika grad är rasister, fråga en Iranier vad han tycker om Irakier, fråga en Grek vad han tycker om Turkar, fråga en Polack vad han tycker om Araber (och enligt Polacken jag känner är allt (utom just Polacker) Araber, inkluderat Finnar, Norrmän, Islänningar och givetvis vi Svenskar)

Varför i helvete ska vi som förmodligen är det minst rasistiska landet i världen tillsätta en statligt betald cirkus för att utreda om en glass kan anses vara rasistisk?

Jag ska fan ta mig köpa två glassar idag, bara för att stötta GB, dessutom ska jag dricka Kaffe och äta negerboll.

morlock skrev:
Faktum är att det inte är några Svenskar som arbetar med CMR. (de som gnällde på Nogger Black) Även denna gång verkar det vara en organisation driven av invandrare.

"Stig Wallin är ordförande för Centrum mot Rasism."
"Elisabeth Kaleebi och Kristina Larsson på Antidiskrimineringsbyrån i Malmö"

Kan vara fördom, men heter man Stig Wallin så är man infödd svensk... Det samma gäller Kristina Larsson...

Kan jämföra såhär... Jag kommer bli förbannad om heterosexuella säger åt mig att jag ska bli kränkt när närmsta blomsteraffären säljer fikusar...

Burre skrev:
"Stig Wallin är ordförande för Centrum mot Rasism."
"Elisabeth Kaleebi och Kristina Larsson på Antidiskrimineringsbyrån i Malmö"
Ok...
Jag hittade de här hos CMR.

"Amina Ek" - Verksamhetschef
"Mkyabela Sabuni" - Medlemsamordnare
"Babak Rahimi" - Webbansvarig (har väl mindre betydelse)

morlock skrev:
Ok...
Jag hittade de här hos CMR.

"Amina Ek" - Verksamhetschef
"Mkyabela Sabuni" - Medlemsamordnare
"Babak Rahimi" - Webbansvarig (har väl mindre betydelse)

Visst visst, jag ger mig i den frågan... Men det var Stig Wallin som började... enligt aftonbladet... Det är likförbannat korkat.

jaja, nu ska jag ut och köra hoj i den varma vårmorgonen (+2 grader)

Nu presenterar aftonbladets konspirationsexpert de dolda budskapen i glassnamnen: www.aftonbladet.se :3freak

Driver dom med antidiskrimineringsbyrån eller är dom så dumma att dom menar allvar?

stavgren skrev:
Nu presenterar aftonbladets konspirationsexpert de dolda budskapen i glassnamnen: www.aftonbladet.se :3freak

Driver dom med antidiskrimineringsbyrån eller är dom så dumma att dom menar allvar?
Hoppas verkligen att dom driver med oss och framförallt pucko-organisationerna. :kocko

EDIT: Kopplingarna är lika långsökta som vissa av de senare associationerna i den här tråden -> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75816 :D

EDIT 2: Det måste vara ett skämt. :hihi :3freak

Last edited:
Ralph skrev:
Är inte Finska pinnar rasistiskt? FinnePinne. :va

Jag är finne, jag känner mig stött av ditt utlåtande!

Sen när blev heltal förbjudna? 88.. okidoki.

Okej, om glassen hetat 14/88 och lille Adolf och Himmler stått med ett leende på förpackningen hade jag kanske rynkat på pannan. Men nu vill de bara ha uppmärksamhet. Vuxna människor vill känna sig viktiga ibland. :3freak

Har någon diskuterat GB:s Daimstrut... är inte det diskriminerande :va

Det är konstigt att Antidiskrimineringsbyrån och Centrum mot rasism inte har kommenterat GB:s Pigelin... om man är lika långsökt som dem, kan man lägga till och kasta om några bokstäver och få "Lipneger" :gnissla

Dessutom är det inte bara rasistiska namn GB använder sig av. Ta Päronsplitt t.ex, det är ju uppenbart att namnet uppanar föräldrar till skillsmässa! :fatta!

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...