Iget lätt mc kort!

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
jahopp.. då var det avgjort. det blir inget lätt mc kort för mej. tack vare att kårchefen L-Å på fmck tyckte att jag inte förtjänat det.

såhär var det. jag gick en "puma"-kurs under sommaren där fmck utbildade moppeungdomar i örebro att köra enduro. Och innan kursen började var vi tvugna att skriva ett kontrakt på att vi bland annat inte fick köra trimmad moppe. vilket jag gjorde och ingen utom ja och pappa visste det eller skulle veta det.

Förra veckan ringde L-Å mig och sa att dom på styrelsemötet beslutat att ja inte fick ta mitt lätt mc kort genom fmck för att jag brytit mot kontraktet och kört trimmad moppe. Hur i helvete han fick reda på det vet ja inte men det fick han. så nu blir det inget kort för mej pga att ja inte har råd att ta det privat.

Någon som vet hur man gör det billigast privat? kanske kan få loss MAX 3-4000 tusen till det.

/Adde

Mito-killen skrev:
jahopp.. då var det avgjort. det blir inget lätt mc kort för mej. tack vare att kårchefen L-Å på fmck tyckte att jag inte förtjänat det.

såhär var det. jag gick en "puma"-kurs under sommaren där fmck utbildade moppeungdomar i örebro att köra enduro. Och innan kursen började var vi tvugna att skriva ett kontrakt på att vi bland annat inte fick köra trimmad moppe. vilket jag gjorde och ingen utom ja och pappa visste det eller skulle veta det.

Förra veckan ringde L-Å mig och sa att dom på styrelsemötet beslutat att ja inte fick ta mitt lätt mc kort genom fmck för att jag brytit mot kontraktet och kört trimmad moppe. Hur i helvete han fick reda på det vet ja inte men det fick han. så nu blir det inget kort för mej pga att ja inte har råd att ta det privat.

Någon som vet hur man gör det billigast privat? kanske kan få loss MAX 3-4000 tusen till det.

/Adde

Mitt kort kostade ca 1100:- Så du har råd! :tummenupp

Läste teori hemma och övningskörde med pappa.

tvålen skrev:
Mitt kort kostade ca 1100:- Så du har råd! :tummenupp

Läste teori hemma och övningskörde med pappa.

okej. men ja kan inte köra med pappa. han har kort men ingen mc, och han har inga planer på att köpa heller. så tyvärr. :(

Du kan väl sälja gasgasen eller sr ditech? Då får du ju massa pengar att använda till körkortet. Gör så.

Då åker du med din farsa och över upp dig på att köra (vilket jag inte tror är några problem, för dig)
Sen så åker ni omkring i bilen osv och går igenom regler och dyl, övningskör i bilen så du får koll på alla regler, sen kombinerar du det där i uppkörningen så blir det bra ;)

Teorin är ju bara plugga hemma.

Du kan ju inte ge upp förän du provat :D
/Hagberg

Mito-killen skrev:

/Adde

Jävla fjanteri på dom dära FMCK ibland..
Men regler finns för att följas.

Gör såhär:
Leta upp farmor, farfar eller vem som hellst som "fick" kortet, eller någon du känner som har kortet.
Fixa så du kan köra med denne och kör sedan mycket och lite till, gärna i rusningstrafik inne i stan. Då får du bra koll på runtomkringvarande bilar och lär dig reglerna.
Ta en lektion med körskola.
Fixa så att din budget tillåter 2 uppkörningsförsök.

Skrivningen är inga problem. Läs, läs och ladda hem alla program du hittar.

Det ger en hel del att övningsköra med bil också men du måste kunna alla placeringar, vart du ska ligga på vägen i alla situationer.

Svanen skrev:
Det ger en hel del att övningsköra med bil också men du måste kunna alla placeringar, vart du ska ligga på vägen i alla situationer.

Det tycker jag är ett grymt bra altenativ om man inte har någon förälder som har mc-kort. Man lär sig hur man ska uppträda i trafiken och trafikrytmen. Dem flesta som kör i trafiken har ju iallafall glömt bort vad som stod i boken och kör mer på rutin, så att köra efter det som står i boken tycker jag är ganska dåligt.

Tzr91 skrev:
Du kan väl sälja gasgasen eller sr ditech? Då får du ju massa pengar att använda till körkortet. Gör så.

Ditechen ska säljas. den ska bara plockas ihopp först. Gasgasen måste bli kvar, den är halva mitt liv. Miton ska också säljas. så lite pengar kommer ja ju få. men ja får betala allt själv, KK, utrustning, mc allt!

det där med att köra med pappa går inte för han har ingen mc och tänker inte skaffa häller. känner ingen annan än dom på fmck som jag kan övningsköra med och det var dom jag skulle köra med. men det känns inte så skoj när dom har röstat fram att jag inte ska få ta kortet genom dom.

FUCK FMCK!!!!!!!

zpeppy skrev:
Kan inte din farsa köra miton och du Gasgasen...?

Tur att jag läste hela tråden.. Tänkte just säga det. Eller att han åker bakpå, inte så roligt men det funkar. :gnissla Annars kan du och din pappa tjafsa med fmck och säga att du inte alls körde trimmad moppe och fråga hur fan dom kan bevisa det. Troligen är det rykten och de borde gå att bestrida med intyg från far och mor om att deras pojk aldrig skulle göra något sånt. :lol

prulle skrev:
Tur att jag läste hela tråden.. Tänkte just säga det. Eller att han åker bakpå, inte så roligt men det funkar. :gnissla Annars kan du och din pappa tjafsa med fmck och säga att du inte alls körde trimmad moppe och fråga hur fan dom kan bevisa det. Troligen är det rykten och de borde gå att bestrida med intyg från far och mor om att deras pojk aldrig skulle göra något sånt. :lol
precis, kör med din far ibak på hojjen. gjorde jag och min kompis funkar skitbra. bara att det e lite skillnad på att köra själv men det funkar. Annars som redan nämnt övningskör med bil för att lära dig regler. gjorde jag med. Så det är ingen fara. bara han får intyg så, han fär la gå en kurs nu va? eller har inte det börjat gälla än?

Mito-killen skrev:
Ditechen ska säljas. den ska bara plockas ihopp först. Gasgasen måste bli kvar, den är halva mitt liv. Miton ska också säljas. så lite pengar kommer ja ju få. men ja får betala allt själv, KK, utrustning, mc allt!

det där med att köra med pappa går inte för han har ingen mc och tänker inte skaffa häller. känner ingen annan än dom på fmck som jag kan övningsköra med och det var dom jag skulle köra med. men det känns inte så skoj när dom har röstat fram att jag inte ska få ta kortet genom dom.

FUCK FMCK!!!!!!!
Sluta gnälla!. Gasgas och mito? här verkar det inte finns några ekonomiska begränsningar. Personligen anser jag att en bra skyddsutrustning går före hojen, köpte min 125a för 6k och skyddsutrustning för 6k, kortet gick på 7k och jag betalade allt själv, rättvist? ja de kan man diskutera men jag är grymt nöjd över att kunna åstadkommit det själv. Sälj gasgasen och satsa på rediga skydd och ett MC kort sen kan du jobba upp dig och skaffa finare hoj igen, viktigt att prioritera rätt.

philsson skrev:
Sluta gnälla!. Gasgas och mito? här verkar det inte finns några ekonomiska begränsningar. Personligen anser jag att en bra skyddsutrustning går före hojen, köpte min 125a för 6k och skyddsutrustning för 6k, kortet gick på 7k och jag betalade allt själv, rättvist? ja de kan man diskutera men jag är grymt nöjd över att kunna åstadkommit det själv. Sälj gasgasen och satsa på rediga skydd och ett MC kort sen kan du jobba upp dig och skaffa finare hoj igen, viktigt att prioritera rätt.
Dude, pengarna spelar ingen roll här...Det är ju kortet som är problemet, inte att han inte har råd, han behöver ju nån att köra med...Det är de som är problemet, inte att han inte har skyddsutrustining...

philsson skrev:
Jovars, det va ju iofs inte penagar det va frågan om, men man prioriterar ju verkligen rätt om man lägger 7 lök på kortet... :va :tomten

NSR_Martin skrev:
Jovars, det va ju iofs inte penagar det va frågan om, men man prioriterar ju verkligen rätt om man lägger 7 lök på kortet... :va :tomten

Mitt har kostat 10 000 hittils pga en jävla jubel idiot till lärare. :4skrika

Mitt kort gick på 180 kr teori + uppkörning vad det nu är?
Inte dyrt iaf.

Känns rätt så onödigt o ta massa lektioner för att köra 125a.

Åk till en stor öde parkering lr liknande och träna.

Ställ ut en konbana etc.
Haru kört moppe i trafiken haru ju körvana så det räcker.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT