Igår rök kortet....!!

Även med intyg kan det bli svårt att få ner tiden, jobbade 2002 som tidningsbud + ett annat jobb blev av med kortet 5 månader fick privatchaufför för att fixa ut tidningarna innan min tjänstledighet hann gå igenom + flytta in till samhället för att kunna komma till mitt andra jobb överklagade o donade hur mycket som helst men no mercy från denna länsstyrelse iaf + att sen min dåvarande bil djävul blev stulen under min körkortslösa tid så blev tvungen att fixa hem den från skövde efter att den vart på verkstad ngn jävla tomte som hunnit med 2 bilstölder o 3 snatterier på en vecka fick registerutdrag från polisen på han men allt var nedlagt brist på bevis så han gick fri till råga på allt krångel han ställde till med + han lämnade efter sig lite grejor i skuffen som kom från ngt bygge så var inte alls nöjd med polis o åklagare det året.

Last edited:
astrosmurf_79 skrev:
2211997 Även med intyg kan det bli svårt att få ner tiden, jobbade 2002 som tidningsbud + ett annat jobb blev av med kortet 5 månader fick privatchaufför för att fixa ut tidningarna innan min tjänstledighet hann gå igenom + flytta in till samhället för att kunna komma till mitt andra jobb överklagade o donade hur mycket som helst men no mercy från denna länsstyrelse iaf + att sen blev min dåvarande bil djävul stulen under min körkortslösa tid så blev tvungen att fixa hem den från skövde efter att den vart på verkstad ngn jävla tomte som hunnit med 2 bilstölder o 3 snatterier på en vecka fick registerutdrag från polisen på han men allt var nedlagt brist på bevis så han gick fri till råga på allt krångel han ställde till med + han lämnade efter sig lite grejor i skuffen som kom från ngt bygge så var inte alls nöjd med polis o åklagare det året.

Ajj :(

Bruzda: När ska din otur ta slut, först trillar du så du inte kan sova normalt m.m, sen börjar din hals inte må bra o så det här..Nu ska du va en dutti flicka o inte råka ut för något mer :pannkyss /Kramis sötis.

Bruzda skrev:
2211941 Jo och en annan kör ju inte där så ofta, bara typ två ggr i månaden :D

Hej EX... krockar och nu blir du av med kortet.. skall du ha KK tycker du :p
Tycker faktiskt jävligt synd om dig ändå måste jag säga.. hörs sen!

Gottis skrev:
2211887 aha ja men där brukar dom stå med efter att ha pendlat mellan GBG och Bollebygd i några år så lär man sig ;)

Konstigt ? Jag har pendlat mellan Göteborg och Hindås i 11 år och aldrig sett dem där förrän c:a 1 vecka sen, troligtvis samma dag som Bruzda blev av med kortet.
Därimot är det vanligt med hastighets kontroller vid Mölnlycke motet.

Quart skrev:
2218992 Konstigt ? Jag har pendlat mellan Göteborg och Hindås i 11 år och aldrig sett dem där förrän c:a 1 vecka sen, troligtvis samma dag som Bruzda blev av med kortet.
då har du haft tur jag har sett dom flera ggr där :( har dom inget annat för sig med tankte på att det kunde lika väl ha vart 130 på det stället

Blåste om snuten en gång i min ungdom i en trimmad audi i över 225km på motorväg. kosta 1400 och 2 månader utan kort.
Men nu har dom satans grisarna plockat mej för vanlig sketen fortkörning flera gånger och rycker pengar av mej, men när snorungar slog sönder min bil blev det ingen snututryckning,., :fatta!

Quart skrev:
2218992 Konstigt ? Jag har pendlat mellan Göteborg och Hindås i 11 år och aldrig sett dem där förrän c:a 1 vecka sen, troligtvis samma dag som Bruzda blev av med kortet.

samma sak för mig, har iofs bara pendlat mellan partille och bollebygd i ca 1 år men har inte sett någon snut där nångån :va

bäst att ta det lugnt sista veckan innan jag börjar jobba i gbg istället då

Bruzda skrev:
2211115 ...Är ju så typiskt bara för jag har haft kortet i över 4,5 år å aldrig blivit stoppad av snuten ens för rutinkontroll...

Det tog 11 år innan jag blev stoppad i en rutinkontroll första gången.
Å andra sidan blev jag stoppad i 3 rutinkontroller på mindre än ett halvår då, men nu är det nästan 10 år sedan.
Ingen fortkörningsbot hittills... *peppar-peppar ta i trä*

ZX-9R skrev:
2219601 Det tog 11 år innan jag blev stoppad i en rutinkontroll första gången.
Å andra sidan blev jag stoppad i 3 rutinkontroller på mindre än ett halvår då, men nu är det nästan 10 år sedan.
Du ska inte ens säga dom där orden, jag slår vad om att du åker dit inom en vecka.

Det va så jävla lustigt när en här på jobbet satt o snacka om att han inte hade fått en fortkörningsböter på 30 år. Sen åkte han dit 3 ggr på en månad o blev av med kortet :hihi

Kostar pengar...

Bruzda skrev:

Det värsta är inte böterna eller att du inte får ha körkort i 2-3 månader. Du kommer att få betala åtskilliga tusenlappar till försäkringsbolagen eftersom din bonus försvinner.

twinspark skrev:
2219612 Det värsta är inte böterna eller att du inte får ha körkort i 2-3 månader. Du kommer att få betala åtskilliga tusenlappar till försäkringsbolagen eftersom din bonus försvinner.

Mmmm trevligt!! Betalar ju redan 340/mån i trafik ju :huvet

ZX-9R skrev:
2219601 Det tog 11 år innan jag blev stoppad i en rutinkontroll första gången.

Det nästan första jag skämta om när jag köpte bilen var att den kommer kosta mig mitt körkort å mycket riktigt, tre veckor efter jag hade sagt till killen att jag ska köpa bilen så ryker kortet :död

HanneZ skrev:
2219603 Du ska inte ens säga dom där orden, jag slår vad om att du åker dit inom en vecka.

Det va så jävla lustigt när en här på jobbet satt o snacka om att han inte hade fått en fortkörningsböter på 30 år. Sen åkte han dit 3 ggr på en månad o blev av med kortet :hihi

Jag vet att risken ökar vid liknande uttalande, men jag garderade med ett peppar-peppar....
Jag får försöka hålla mig i skinnet ett tag, hur det nu ska gå... :rolleyes:

Bruzda skrev:
2220150 Mmmm trevligt!! Betalar ju redan 340/mån i trafik ju :huvet

Det nästan första jag skämta om när jag köpte bilen var att den kommer kosta mig mitt körkort å mycket riktigt, tre veckor efter jag hade sagt till killen att jag ska köpa bilen så ryker kortet :död

Hur har det gått??

Reb0

Talar du av egen erfaranhet?

Jag fick tre mån till att börja med och fick inte sänkt trots att jag sitter ute i obygden och inte kan åka buss eller liknande, trots att min chef skickade brev till de att jag måste ha kortet, trots att min VD (vi är 130 anställda...) skickade brev till de, trots att det var lite trafik och perfekta förhållanden.

Hade iofs åkt dit för fortkörning en gång innan men det var typ 5 år tidigare och då tog de inte lappen..

- Johan

Biturbo skrev:
2211116 Skaffa finfina intyg från arbetgivaren att du verkligen behöver bilen samt att du bor på obyggden så att inga andra alternativ finns att ta sig fram på ett vettigt sätt så får du max två månader. Mest troligt en månad om du inte kört för fort tidigare.

mr_rockster skrev:
2221964 Talar du av egen erfaranhet?

Jag fick tre mån till att börja med och fick inte sänkt trots att jag sitter ute i obygden och inte kan åka buss eller liknande, trots att min chef skickade brev till de att jag måste ha kortet, trots att min VD (vi är 130 anställda...) skickade brev till de, trots att det var lite trafik och perfekta förhållanden.

Hade iofs åkt dit för fortkörning en gång innan men det var typ 5 år tidigare och då tog de inte lappen..

- Johan

Svar, ja.

Jag har blivit av med lappen 3 gånger. Alla tre fallen har det blivit 2 månader.

Sedan jag fick kortet för bil och köpte mig en 93 Aero 03:a så har jag blivit stannad 7 ggr på 6 månader.
1 gång fortkörning = 1200 böter 6 ggr för körkortskontroll och alkotest!
Tror dem är ute efter mig så jag brukar ta det lite lugnt ibland :)
Men svårt när man försöker leka R1:a med bil :banana

Bruzda skrev:
2211115 Men om man måste ha kortet i jobbet kan man få ett snällare beslut då?
Är ju så typiskt bara för jag har haft kortet i över 4,5 år å aldrig blivit stoppad av snuten ens för rutinkontroll, å när man väl stöter på dom så tar dom mitt körkort. Hur mycket otur kan man ha egentligen?!

Du kan skriva ett brev till länsstyrelsen men ha inga höga förhoppningar, killen vart av med kortet i en månad, medelhastighet 123 på 90 väg. De tog ingen hänsyn till att han behövde bilen till arbte i norge (turligt nog så löste det sig genom han arbetade i stan då, fick ställa upp och skjutsa)

Nämn faktorer som kan påverka, bra väg, fri sikt, lite trafik etc (om det nu stämmer)

Böterna för fortkörning ska väl chockhöjsas från 1 juli men någon som vet dem exakta beloppen :va

Last edited:
Välkommen till klubben..... Trist att höra, hoppas du får tillbaka det snart, jag skickade in överklagandet förra onsdagen och sen ska den svenska byråkratiapparaten arbeta några veckor...

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna