Igår höll jag på att blåsa av vägen, och idag blev jag påkörd....

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
hej,...
måste avreagera mig lite...
Igår höll jag på att blåsa av vägen på mc:n, blåste något otroligt mycket!! sidvind såklart:mad:
en liten fråga, är detta ett problem med sporthojar? (att dem fångar all vind) eller är det pga. 125:ans lätta vikt?

Det andra problemet, idag blev jag påkörd bakifrån, dock inte med mc:n som tur var, men väl med min NYLAGADE bil!!!
jaja, bilen klarade sig hyffsat, bara draget som fick all smäll, bilen bakom fick hela sin stötfångare intryckt/förstörd...
ARHGG!! Blir så irreterad på människor som inte kan se på vägen när dem kör!!!

jaja, ha det bra, nu måste jag jobba lite :D

cybertron skrev:
2437655 hej,...
måste avreagera mig lite...
Igår höll jag på att blåsa av vägen på mc:n, blåste något otroligt mycket!! sidvind såklart:mad:
en liten fråga, är detta ett problem med sporthojar? (att dem fångar all vind) eller är det pga. 125:ans lätta vikt?

Det andra problemet, idag blev jag påkörd bakifrån, dock inte med mc:n som tur var, men väl med min NYLAGADE bil!!!
jaja, bilen klarade sig hyffsat, bara draget som fick all smäll, bilen bakom fick hela sin stötfångare intryckt/förstörd...
ARHGG!! Blir så irreterad på människor som inte kan se på vägen när dem kör!!!

jaja, ha det bra, nu måste jag jobba lite :D
Fördjävligt, men anledningen till att sporthojar har det jävligt är ju för att de har så stora kåpor som fungerar som en vägg samt att 125:an är så väldigt lätt.

Bra att du klarade dig och att bilen klarade sig relativt:tumenupp

jo håller med Lundgren, har upplevt det själv också ibland när de blir kraftiga sidvindar..men tur att du inte krashade;)

Jag upplever det samma med KTMen. När det är riktigt jävligt så sitter man på halva röven och hojen lutar fast det går ändå rakt fram.

Bärgren skrev:
2437819 Jag upplever det samma med KTMen. När det är riktigt jävligt så sitter man på halva röven och hojen lutar fast det går ändå rakt fram.

ok, då kanske det inte är enbart sporthojar som har detta problem *ler hoppfullt*

men jag förstår iofs varför, spiorthojar har ett praktiskt segel att glida med :yoparty

har funderingar på att piffa upp hojen i vinter, sälja den i vår och köpa motard :D eller kanske en större sporthoj :tummenupp

cybertron skrev:
2437839 ok, då kanske det inte är enbart sporthojar som har detta problem *ler hoppfullt*

men jag förstår iofs varför, spiorthojar har ett praktiskt segel att glida med :yoparty

har funderingar på att piffa upp hojen i vinter, sälja den i vår och köpa motard :D eller kanske en större sporthoj :tummenupp

Åk fortare så märker du av sidvindar mindre.

Mr Helmut skrev:
2437856 Åk fortare så märker du av sidvindar mindre.

ahh, är det därför sporthojar går i 250km/h :tummenupp

en kille jag läste om körde i typ 300km och när han kom ut från träden så kom sidvinden och tog tag i hans hoj och hans framhjul började studsa. typ som om hojen fick uppfris och ville wheeela.
dock var det inte med än 1-2 cm

det är inte jag som har varit med om detta. :va

Kungen skrev:
2438031 en kille jag läste om körde i typ 300km och när han kom ut från träden så kom sidvinden och tog tag i hans hoj och hans framhjul började studsa. typ som om hojen fick uppfris och ville wheeela.
dock var det inte med än 1-2 cm

det är inte jag som har varit med om detta. :va
fan va kusligt..

jag känner igen det där som bärgren säger.. man lutar som om man åkte i nån jävla 90* greders sväng å ändå åker man rakt fram :gnissla

Mr EmCom skrev:
2438796 fan va kusligt..

jag känner igen det där som bärgren säger.. man lutar som om man åkte i nån jävla 90* greders sväng å ändå åker man rakt fram :gnissla

Måste se bra kul ut för de bakomvarande:D

Mr EmCom skrev:
2438796 fan va kusligt..

jag brukar få göra likadant, det jag hatar mest är när det hela tiden kommer kastvindar. då far man fram och tillbaka på körbanan helvilt:näsblod

NiklasL skrev:
2438829 jag brukar få göra likadant, det jag hatar mest är när det hela tiden kommer kastvindar. då far man fram och tillbaka på körbanan helvilt:näsblod
ja det är fan farligt... likadant om man möter en stor lastbil.. det känns fan som att bli träffad av en king sice airzooka jävlig läskit
Airzooka.jpg

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...