Igår blev det kärlek!

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Jag måste bara skriva av mig och få dela med mig av lyckan jag känner inombords: :)

Jag vaknade nyss denna sköna söndag, mör men med ett brett leende. I fredags kväll satte jag mig på flyget med hjälmen i handen (och lappen från min godkända uppkörning den 22 april:) ) - enkel flygbiljett från Stockholm till Malmö.
Där stod hon - Drottningen! Min nattsvarta z750 -08! Hon stod där ensam i garaget och väntade på mig med regskylten "Nox", som på latin betyder "Nattens drottning" vänd mot mig.
Efter ett par minuter av snack och pappersskrivande så var det dags för mig och Drottningen att styra kusan mot hennes nya hem i Stockholm.
Efter ca 5 mil så gled jag in i trädgården i Helsingborg hos en kompis, oanmäld :D och hon blev frälst: "Jag ska oxå ta mitt kort nu". Vi hade mycket att prata om så jag blev kvar över natten. Jag somnade med instruktionsboken till Drottningen i handen...:hihi

Kl 10 på lördagen kom jag iväg. Okej - jag ska till Stockholm men måste stanna i Jönköping för deras pizza måste man bara ha... Jag tittade på kartan och beslutade mig för att köra E6:an till Halmstad och därefter Nissastigen via Gislaved till den hägrande pizzan. :tungan
Det blev några stopp på vägen då jag är helt ny och ovan samt fick ont i nacken/trapzen av motvinden på motorvägen.

Kl 14.30 var jag framme i Sveriges Jerusalem. Pizzan var himmelskt god, givetvis med kebabsås på! Kl 16 var det dags för avfärd. Hmmm...motorväg igen...neeee.... Jag körde småvägar längs med vättern och en bit efter Gränna kom känslorna rejält! Jag hade nu slappnat av och vid åsynen av den knallblå himmeln, gröna gräset och den isblå vättern samt dofterna av vår så kom glädjetårarna! Detta var lycka och frihet! Nu förstod jag verkligen vad alla menade!
Jag åkte längst med Bogesundsvägen, stannade vid vägen bara för att ta av mig hjälmen och njuta av det vackra landsskapet och ta en slurk Cola.
Vidare upp till Askesund - Örebro - och därefter E18 mot Stockholm. Jag hade tackat nej till en grillfest I Bålstad eftersom jag skulle hämta Drottningen och hade planerat att sova på vägen och komma hem idag, men jag hade ingen lust att stanna utan åkte på och dök upp på grillfesten kl 21. Drottningen fick en hop av beundrare- men hon var min!:banana
Efter cirka 70 mil så var jag tröttare än på länge men även i något slags lyckorus! :hojsmilie
Efter lite mat och snack var det dags runt 23-tiden att styra Drottningen de återstående 5 milen hem till garaget på Kungsholmen.

Jag blev blixtförälskad i min Drottning och förälskelsen utvecklades till kärlek den 1 maj 2009 mitt på Bogesundsvägen, någonstans! :kär
.
.

Haha. Lustigt. Jag hämtade min första hoj i Lund på samma sätt,
med oanmäld övernattning i Båstad :)

Härlig historia! :)
Hade själv min första premiärrunda igår med hojen för i år, helt plötsligt spelar det ingen roll att däck, mc-kläder, utrustning och försäkring kostar så mycket som det gör, det är så jävla värt det! :D

(Vilken pizzeria och pizza blev det? hehe)

Tack alla! :krama
Efter ytterligare några åkturer så kanske jag vågar dyka upp på någon av de lugnare samåkningsturerna i hufvudstaden, de med fika såklart...:) Alltid kul att lära känna nya härliga människor som delar samma intresse.

Werzion,
Shheebabbetpizza så klart! :D Det blev den där pizzerian nästan vid Torpaplan, mellan VIP Video och Evergreen.

Va kul! Härlig läsning! Grattis! :banana

Grattis som fan!

Nox från grekiskan Nyx betyder dock inte direkt nattens drottning utan snarare nattens dunkel. Nyx var enligt grekisk mytologi den ursprungliga nattens gudinna. :mattias

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!