IF strular

TukTuk skrev:
2351988 Typiskt f-bolag... när jag pratade med dem så skulle de i så fall lägga till en kostnad för det. Vilket i och för sig kanske inte är så konstigt med tanke på att om alla delar upp årspremien så blir det en hel del mindre ränta för dem.

Du charmade säkert killen i luren :tuttar eller så hade du tur... :tummenupp

:) charma vet jag inte men jag har vett å sätt folk på plats när dom ifrågasätter om jag verkligen har pengar på kontot...han var så timid å snäll när han ringde upp och tyckte att de var slarvigt av dom...vilket de är. JAg sa lite finnt att händer detta igen så byter jag bolag för detta har gått för långt.

Lucius skrev:
2352647 Lyxproblem!

När jag hade IF ville de prompt ha ALLA pengars de kunde lägga vantarna på! :mad:

mmm dom verkar lite lätt penga sugna ibland, och extremt snåla när de kommer till att betala ut pengarna som man borde få vid en olycka...synd för om dom utbildade personalen och såg till att dom vet vad dom pratar om och ger dom kunnskapen att utföra allt rätt på en gång så blir de ju lättare för alla parter...

jag vet snart inte om jag ska skratta eller gråta när jag har med if å göra, nu är de mer problem och jag funderar snart på stämma dom för sveda å värk :mad:
SKA de verkligen vara nödvändigt att behöva ringa så här mycke?????????

Har själv precis bytt till månadsbetalning via autogiro hos IF; får se hur det funkar ;)
Första månaden hann dom säkert inte få in mitt autogiromedgivande i tid, så då betalade jag ingenting. Nu sist fick jag betala dubbelt, och hoppas det blir normalt till nästa betalning, hehe.

rikard1979 skrev:
2370873 Har själv precis bytt till månadsbetalning via autogiro hos IF; får se hur det funkar ;)
Första månaden hann dom säkert inte få in mitt autogiromedgivande i tid, så då betalade jag ingenting. Nu sist fick jag betala dubbelt, och hoppas det blir normalt till nästa betalning, hehe.

Ja jag hoppas dom slutar strula för mej med så jag slipper noja över det :rolleyes:

IF strular som F-N för mej.....

Hojen kostar 1100:- /mån påställd, men det dras alla möjliga summor upp mot 2500:-.. sist drog dom 1913:- ..
När jag ringde upp så sa dom att det kan bli så när man ställer av och på, men att jag skulle få tillbaka 1300:- nästa månad..
Kom dock aldrig tillbaka nåra slantar och när jag ringer upp igen sa dom att deras chef inte tillåtit utbetalningen pga. att jag ställt av o på för ofta. .
ställer av en gång /mån för att jag jobbar mycket vissa perioder så jag inte hinner åka...va ju trots allt deras förslag att ställa av/på när jag tecknade förs..

Så kan väl säga att jag blivit blåst på 1300kr den här månaden..:va

Friiipe skrev:
2372083 IF strular som F-N för mej.....

Hojen kostar 1100:- /mån påställd, men det dras alla möjliga summor upp mot 2500:-.. sist drog dom 1913:- ..
När jag ringde upp så sa dom att det kan bli så när man ställer av och på, men att jag skulle få tillbaka 1300:- nästa månad..
Kom dock aldrig tillbaka nåra slantar och när jag ringer upp igen sa dom att deras chef inte tillåtit utbetalningen pga. att jag ställt av o på för ofta. .
ställer av en gång /mån för att jag jobbar mycket vissa perioder så jag inte hinner åka...va ju trots allt deras förslag att ställa av/på när jag tecknade förs..

Så kan väl säga att jag blivit blåst på 1300kr den här månaden..:va

:rolleyes: jag känner mej jätte trygg med if som försäkringsbolag :näsblod

Hade IF garageförsäkring på en hoj som blev stulen i våras, jag skickade in nycklarna & regbevis tillsammans med några utskrifter på de dyraste blocket kunde erbjuda av samma årsmodell ( vilka drömmare det finns på våren )

De skickade ersättning motsvarande den dyraste utan att ens ringa mig först.

Jag är jättenöjd med IF, bara skönt att slippa snacka med dem.

uppdatering med mitt strul:
IF ringde i dag på utsatt tid och bad om ursäkt för strulet och att dom har ordnat allt så jag slipper straffavgiften. Men jag får ju i alla fall betala 4 måndaer + 1 dag då den gamla hojen var påställd.

Men men de kan jag ta bara dom slutar strulla och ha sig.

Chronic skrev:
2374446 Hade IF garageförsäkring på en hoj som blev stulen i våras, jag skickade in nycklarna & regbevis tillsammans med några utskrifter på de dyraste blocket kunde erbjuda av samma årsmodell ( vilka drömmare det finns på våren )

De skickade ersättning motsvarande den dyraste utan att ens ringa mig först.

Jag är jättenöjd med IF, bara skönt att slippa snacka med dem.
:tummenupp kul att nån har positiva erfarenheter av dom då :)

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...