IF strular

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
som de lyder i ämnesraden...jag har nu haft IF sen jag skaffade min första honda. Dom strullar och skyller på att jag inte har tillräckligt med pengar på kontot när dom drar.
Kan säga att pengarna alltid har funnits där men av nån anledning dras dom inte av IF.
Fler än jag som får sitta och ringa och fråga varför??

De stora problemet nu är att jag i 4:a månader har fått ringt och kolla varför, detta är vad dom har sakt:
1:a gången: Drog dom för lite...
IF´s svar: nja de ser rätt ut hos oss.

2:a gången: drog inget alls..
IF´s svar: de fanns inte några pengar, och vi drar ju sist (innebärr alltså att dom drar den 1:a varje ny månad) och de verkar inte finnas pengar där, jag sa att jag hade nån tusenlapp över den summan dom skulle dra. IF svarade med att de kan inte stämma :rolleyes: (tror jag vet vad jag har på mitt konto i alla fall).

3:e gången: drogs de inte igen (jag hade också hunne byta hoj från en cbr600 till en hornet 600)...
IF´s svar: nej de fanns inte nå pengar på dit konto, lätt irreterad frågar jag om hur mycke som skulle dras på mitt konto, de vissa sig att de var lite mer än dubbla den summan dom hade sagt till mej 5 dagar innan försäkringen skulle dras. IF hade inte nå bra svar på de.

4:e gången: dras inte igen...:mad:
IF´s svar: nä men de ligger inte nån månadsbetalning inlaggd på dej :huvet
Denna gång frågade jag om utbildning på deras personal, kille blir nervös och ber mej vänta 5 min senare lägger jag på och ca 25 minuter efter de att jag har lagt på ringer killen upp, väldigt medgörlig för han måste erkänna att allt detta strull är deras fel och inte mej, allt jag kan säga är ja de vet jag redan men de är bra att ni har fatta de också. Och sen berättar han att dom drar inte något denna månad men lite mer nästa...jag frågar om hur mycke och får reda på att summan är till å med ca 300:- mindre än den som skulle dragits nu denna månad :)

Kan säga att jag betalade hela 300:-/månad på cbr:en (då den var avställd) och jag ska (om if klarar av å göra rätt snart) betala hela 610:-/månaden på hornet.
så de är inte stora summor och dessa har jag ju på konot. Synd bara att if inte fattat de.

(jag måsta få skriva av mej lite:tomten )

Är de då bara jag eller är de fler som har samma problem med IF?

Har dock aldrig haft strul med IF hittils.. :banana
Peppar peppar.... Hoppas det håller i sig.

Hoppas det löser sig med dina problem hos dem..

Mrnice80 skrev:
2349528 Har dock aldrig haft strul med IF hittils.. :banana
Peppar peppar.... Hoppas det håller i sig.

Hoppas det löser sig med dina problem hos dem..

Har inte haft några problem än så länge med mitt autogiro, har varit kund sen förra sommaren.

Det är ju tur för IF att dom inte ställer till de för alla med andra ord :3freak för då skulle dom definitift konka.

Nån som vet om ett annat bra försäkringsbolag för en lite honda hornet?

Jag har if både på bilen och hojen, har varit mycket nöjd med dem.. Dock så har jag problem nu när jag bytt bank och vill flytta mina bankgiron, ingen vill ta i det ens med tång.

Ringde först IF och sa att jag ville byta, ring din nya bank sa dom.. Okej, ringer banken (nordea) och snackar med dem.. "Det är IF som ska fixa det" säger dom. Ringer IF igen som säger, "nä, vi kan inte fixa det". Påpekar att jag pratat med banken. Du får ringa din gamla bank säger dom då!!!!!!!!!! suck..

Någon som vet vad som gäller så man kan gå på. Vad jag förstått så är det ingen som vill göra det för det är lite pappersarbete..

Hade if förut, bytte efter att min försäkring hade lagts ner utan min vetskap då jag inte hade haft tillräckligt med pengar på kontot den dag det skulle ha dragits. i och med att jag hade hojjen påställd utan försäkring fick jag inbetalningskort till TFF på en stooor summa pengar (kommer inte ihåg hur mycket)

Sep skrev:
2350316 Jag har if både på bilen och hojen, har varit mycket nöjd med dem.. Dock så har jag problem nu när jag bytt bank och vill flytta mina bankgiron, ingen vill ta i det ens med tång.

Ringde först IF och sa att jag ville byta, ring din nya bank sa dom.. Okej, ringer banken (nordea) och snackar med dem.. "Det är IF som ska fixa det" säger dom. Ringer IF igen som säger, "nä, vi kan inte fixa det". Påpekar att jag pratat med banken. Du får ringa din gamla bank säger dom då!!!!!!!!!! suck..

Någon som vet vad som gäller så man kan gå på. Vad jag förstått så är det ingen som vill göra det för det är lite pappersarbete..

Såvitt jag vet är det bara du som kontohavare som kan bestämma över vilka fullmakter som skall gälla för ditt konto.

Först måste du säga upp dina gamla fullmakter för autogiro (avslutas automatiskt om du avslutar kontot det dras från) från ditt befintliga (gamla kontot) och sen måste du skriva nya fullmakter för det nya kontot. Fullmakterna är då tex för att IF, HSB, Fortum, TeliaSonera, Löksoppa etc etc skall få dra pengar från ditt nya konto varje månad. Det här gäller bara om man skulle få avier som har olika OCR-nummer varje månad annars hade du lika gärna kunnat begära en månatlig överföring via din internetbank tex.

Tyvärr så måste man göra allt själv när det gäller sånt med underskrifter på...

Om du inte är omyndigförklarad eller har en god man förståss ;-)

Ingel skrev:
2350341 Hade if förut, bytte efter att min försäkring hade lagts ner utan min vetskap då jag inte hade haft tillräckligt med pengar på kontot den dag det skulle ha dragits. i och med att jag hade hojjen påställd utan försäkring fick jag inbetalningskort till TFF på en stooor summa pengar (kommer inte ihåg hur mycket)

IF skickar en Annullationsbekräftelse om inte försäkringen blir betald.....

Last edited:
Kakan skrev:
2349481 som de lyder i ämnesraden...jag har nu haft IF sen jag skaffade min första honda. Dom strullar och skyller på att jag inte har tillräc

Kan säga att jag betalade hela 300:-/månad på cbr:en (då den var avställd) och jag ska (om if klarar av å göra rätt snart) betala hela 610:-/månaden på hornet.
så de är inte stora summor och dessa har jag ju på konot. Synd bara att if inte fattat de.

(jag måsta få skriva av mej lite:tomten )

Är de då bara jag eller är de fler som har samma problem med IF?

Hade samma prob. m länsförsäkringar. Man undrar ju om det är med vilje dom strular för så där jvla dum i huvet kan man ju bara inte vara. talade med samma kille dom 4 ggr jag ringde. Det hela var mycket enkelt skulle ha en HEL/HEL försäkring med månadsbetalning. Hur svårt är det..? Jag menar jobbar man som försäkringssäljare då måste man väl kunna det också. Tycker det är helt ofattbart att man kan vara så jävla dum. Tänk om man hade strulat under d 2 månader det tog att få autogirot att fungera och ett försäkringsbrev.
Är det nån som lyckats teckna en försäkring utan problem?

Kakan - Jag har haft liknande problem, fast hos Trygg Hansa :)
Så du är långt ifrån ensam!

Fast va glad att du inte har fått betala för mycket någon månad iaf, för det har jag, och de har nästan tvingat mig att betala för saker de har missat. (Som på och avställning av hojen.) Ringde t.ex. 3 ggr och sa att hojen va påställd. Förstår dock inte varför jag tvunget ska betala för den månaden iom att de missade den men men... de har väl makten.

Betalningen har inte stämt en enda månad av... ca 5 nu. Så jag har ringt och bråkat med dem varje månad, iom att de säger en summa, så får jag papper på en annan summa etc.

Lycka till och ge inte upp! :tummenupp

Lite OT kanske men kostar det inte mer att använda autogiro på försäkringen(helårskostnaden)? På min gjorde det det i varje fall.

I så fall varför strula med dem... spara på eget konto och betala klumpsumma. Besparar både besvär och pengar.

Sep skrev:
2350316 Jag har if både på bilen och hojen, har varit mycket nöjd med dem.. Dock så har jag problem nu när jag bytt bank och vill flytta mina bankgiron, ingen vill ta i det ens med tång.

mmmm sån där är redigt spännande, men som nån har svarat lite innan mej, upp till dej att be om nya papper om autogiro :) sen fixar de sig, har man som jag en bra personlig kontakt med sin bankman (samma sen jag öppna ett konto när jag var 10 :))så hjälper dom en massor :tummenupp

scubasteve skrev:
2350388 Hade samma prob. m länsförsäkringar. Man undrar ju om det är med vilje dom strular för så där jvla dum i huvet kan man ju bara inte vara. talade med samma kille dom 4 ggr jag ringde. Det hela var mycket enkelt skulle ha en HEL/HEL försäkring med månadsbetalning. Hur svårt är det..? Jag menar jobbar man som försäkringssäljare då måste man väl kunna det också. Tycker det är helt ofattbart att man kan vara så jävla dum. Tänk om man hade strulat under d 2 månader det tog att få autogirot att fungera och ett försäkringsbrev.
Är det nån som lyckats teckna en försäkring utan problem?

Skulle vara kul å veta vad dom får för utbildning när dom ska sitta med försäkringar :) MEn hälften verkar inte ha nån alls, jag som kund kan mer än dom *suck*

The_FacultyGirl skrev:
2350396 Kakan - Jag har haft liknande problem, fast hos Trygg Hansa :)
Så du är långt ifrån ensam!

Fast va glad att du inte har fått betala för mycket någon månad iaf, för det har jag, och de har nästan tvingat mig att betala för saker de har missat. (Som på och avställning av hojen.) Ringde t.ex. 3 ggr och sa att hojen va påställd. Förstår dock inte varför jag tvunget ska betala för den månaden iom att de missade den men men... de har väl makten.

Betalningen har inte stämt en enda månad av... ca 5 nu. Så jag har ringt och bråkat med dem varje månad, iom att de säger en summa, så får jag papper på en annan summa etc.

Lycka till och ge inte upp! :tummenupp

:näsblod uuuu jag blir nervös jag menar de är ju trotts allt jag som försäkringstagare som blir lidande om de inte stämmer när/om olyckan är frame :3freak

Stortryne skrev:
2350539 Jag har aldrig haft problem med dem. Jag har ju Folksam :tungan

:7peta :tungan Nu var du redigt lustig du :hoppskrat

Last edited:
TukTuk skrev:
2350648 Lite OT kanske men kostar det inte mer att använda autogiro på försäkringen(helårskostnaden)? På min gjorde det det i varje fall.

I så fall varför strula med dem... spara på eget konto och betala klumpsumma. Besparar både besvär och pengar.

jag har nu räknat på mitt och de blir samma summa om jag betlar allt i en stor summa eller på autogiro :) så för mej spelar de inte nån roll...

If är ett "struligt" företag att ha o göra med!!

Har du vurpat eller något och ska ha ut dina pengar ...ja då j**lar ska det strula...men inte när de ska ha pengar då får det absolut inte strula....

De må vara lite billigare i vissa fall....men vad hjälper det om de ska klydda...

Nä, skit i dem o ta en dyrare kostnad...det lönar sig.!!

//DFMSWEDEN

Kakan skrev:
2351209 jag har nu räknat på mitt och de blir samma summa om jag betlar allt i en stor summa eller på autogiro :) så för mej spelar de inte nån roll...

Typiskt f-bolag... när jag pratade med dem så skulle de i så fall lägga till en kostnad för det. Vilket i och för sig kanske inte är så konstigt med tanke på att om alla delar upp årspremien så blir det en hel del mindre ränta för dem.

Du charmade säkert killen i luren :tuttar eller så hade du tur... :tummenupp

woodii skrev:
2349542 Har inte haft några problem än så länge med mitt autogiro, har varit kund sen förra sommaren.

Samma här.
Jag har haft IF på min bil i, hmm, 18 år eller så, fast de har ju bytt namn någon eller några gånger undertiden... :hihi

Enda struliga är väll nu på sommaren då jag ställer på och av hojen lite huller om buller. Så månadskostnaden kan bli lite skum ibland, men det kan jag ta med tanke på mina av/påställnings rutiner...
Lite trist bara på alla dessa papper som IF och VV skickar varje gång... :lol

DFMSWEDEN skrev:
2351653 If är ett "struligt" företag att ha o göra med!!

Har du vurpat eller något och ska ha ut dina pengar ...ja då j**lar ska det strula...men inte när de ska ha pengar då får det absolut inte strula....

Fungerade klockrent vid min bilolycka. Jag var inte den skyldiga så det kostade visserligen int IF så mycket... men allt sköts ju av dem.

De flesta f-bolag strular. vissa lite mer än andra, men i långaloppet verkar det vara strunt samma om man ser på strul-faktorn.

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...