IF:s avställningsförsäkring, funkar hur?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag har if på gixxern och dom har en avställningsförsäkring/garageförs som infaller då man ställer av hojjen. Konstigt nog kan inte en enda människa på if tala om för mig om denna försäkring täcker stöld då mc:n står avställd utomhus låst med dubbla lås? Eller om den måste stå avställd inne i ett garage? Jag har därför inte tordas ställa av när jag inte använder hojjen, nån här som vet mera om detta?

garage

nickname skrev:
Jag har if på gixxern och dom har en avställningsförsäkring/garageförs som infaller då man ställer av hojjen. Konstigt nog kan inte en enda människa på if tala om för mig om denna försäkring täcker stöld då mc:n står avställd utomhus låst med dubbla lås? Eller om den måste stå avställd inne i ett garage? Jag har därför inte tordas ställa av när jag inte använder hojjen, nån här som vet mera om detta?

Till mig sa de för 2 år sedan att det måste vara ett garage so du själv är ansvarig över. DVS du kan inte ha den i ett garage där andra kommer in.
Så garage är alltså ett måste. eller ett sluet utryme tror jag det stod i avtalet. På derashemsida skall de väl ha nått ang detta tycker jag i alla avtal....

Titan_Linkan skrev:
Till mig sa de för 2 år sedan att det måste vara ett garage so du själv är ansvarig över. DVS du kan inte ha den i ett garage där andra kommer in.
Så garage är alltså ett måste. eller ett sluet utryme tror jag det stod i avtalet. På derashemsida skall de väl ha nått ang detta tycker jag i alla avtal....

Garage som endast disponeras av dig själv... så står det i avtalet.

Jaha ja, då är man mao ägd och får ha gixxern påställd hela sommarn då. Vintertid får man väl dra iväg den till farsgubben 2 mil från stan.

nickname skrev:

Tja !! jag har If på min R1:a och har den garageförsäkrad nu...

det funkar så att har du haft hel eller halv och ställer av så blir det automatiskt garageförskring och då gäller försäkringen STÖLD med.

Har du haft bara trafik och ställer av så kommer INTE det bli någon stöldförsäkring när den är avstäld.. jag bråkade :mad: med dem i veckan om detta.

Men jag håller med dig de flseta är :huvet verkar bara vara en klump sommar jobbare där :4skrika

WoX :yoparty

Aha, detta måste undersökas *kastar sig på telefonen*

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey