IF på bana!!!

Slangen_2

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
CBR1000RR
Jag vet att denna diskussion varit uppe många gånger tidigare. Men jag va inne och läste igenom villkoren idag (igen). Jag va helt övertygad att jag har läst att trafikförsäkringen inte gäller på bana, men när jag läste villkoren så stod det inget om det, bara att inte vagnskadeförsäkringen gällde på bana. Har IF ändrat sig?

Mailade till dem, men de svarade inte riktigt på frågan. Får vi alltså va med och åka på bandagar nu då??

Kolla i pdfdukumentet där villkoren står så på den sidan där det står vad försäkringen gäller o inte gäller för så kan du längst till höger längst ner i de röda fältet se att den inte gäller på inhängnat tävlingsområde

Slangen_2 skrev:
Får vi alltså va med och åka på bandagar nu då??
Det finns massor av bandagar som har en licens/oförsäkrad-grupp och där är även IF- och TH-försäkrade välkomna :)

Fan jag såg det nu...

Jag vet att vi kan åka med licens... men det va ju inte så populärt bland rr förarna. Sen så har jag inte åkt bana än, utan detta ska bli min första gång och det är nog inte så lämpligt att ge sig ut med de snabbaste då...

Får la byta bolag då = dubbel premie :(

Slangen_2 skrev:
Fan jag såg det nu...

Jag vet att vi kan åka med licens... men det va ju inte så populärt bland rr förarna. Sen så har jag inte åkt bana än, utan detta ska bli min första gång och det är nog inte så lämpligt att ge sig ut med de snabbaste då...

Får la byta bolag då = dubbel premie :(
Bryd dig inte om RR-förarna, de vet villkoren och brukar ha bra med marginaler vid omkörningarna :tummenupp
Tycker de att gatfolket kör för sakta kan de ju köra med sin egen klubb på en vanlig träning istället.

sandstream skrev:
Bryd dig inte om RR-förarna, de vet villkoren och brukar ha bra med marginaler vid omkörningarna :tummenupp
Tycker de att gatfolket kör för sakta kan de ju köra med sin egen klubb på en vanlig träning istället.
:tummenupp just det.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...