IF / Honda-försäkring

Jag har hört lite "snack" om att det är saker på gång om man skulle utbilda sig på en bana! Vad jag menar är att: Har man tex licens så skulle man kunna få en billigare försäkring! Detta borgar ju för att man kan köra sporthoj, inte bara ta lappen på en en vanlig körskola och sen sätta sig på 180 hästar och vrida på rullen. Jag tycker detta låter toppen! Inte för att jag själv har kört så himla mycket, men jag kan lova att på dom 14 milen jag körde på bana för några veckor sedan har gjort mig till en mycket bättre och säkrare förare! Att sen få köra av sig lite på bana är något jag tror alla sporthojsförare skulle gilla :tummenupp

Hade IFs honda försäkring tidigare i år, då sa de till mig att eftersom jag är under 25år kommer jag också att få betala dubbel självrisk. Så hade jag klotat med hojen och valt att ta det på vagnskada så hade jag fått pynta ut 50000kr för en hoj jag köpte för 45000kr. :3freak
Eller var det bara jag som fick dubbelsjälvrisk? Har inte sett någon annan i tråden skriva det...

Hultan skrev:
Yamaha Power Insurance försäkrar inte yzf tyvärr...

Nu när du säger det känner jag faktiskt igen det... Fast när jag skickade en offertförfrågan på en R6 på just YPI fick jag det svaret....
Slutsatsen är helt enkelt att de fan inte vet vad de sysslar med på FB. Betryggande. :3freak

Kollade med IF tyvärr stämmer det självrisk stöld på cebärren är sjuka 15000 och än värre vagnskada 25000 :hihi

Snart är det inte värt att försäkra hojen , skaffa en olyckfallsförsäkring en FET kätting och trafik försäkring samt skaffa krach kåpor.
Nä gat åkandet blir snart en posör grej

heke skrev:
Verkar dom göra...

"För sportcyklar med modellbeteckningarna VMAX, YZF eller FZR, gäller att föraren måste vara minst 24 år för att Yamaha Power Insurance ska kunna tecknas. "

http://www3.lansforsakringar.se/Ber...n/MC/Yamaha_power_insurance/Fakta/default.htm

Hade också för mig att de inte gjorde det, men står ju som det gör !?

:confused: :va
Jag jobbar på LF, detta är vad jag har att tillgå.

"För supersportmodellerna YZF tecknas nu inte i Yamaha Power Insurance."

Hultan skrev:
Jag jobbar på LF, detta är vad jag har att tillgå.

"För supersportmodellerna YZF tecknas nu inte i Yamaha Power Insurance."

Så står det inte i de försäkringsvillkor som vi kunder har att tillgå.

enhjuling skrev:
Så står det inte i de försäkringsvillkor som vi kunder har att tillgå.
Har man fått en offert utan att nån påpekat detta så är det så..

Det är en djungel tyvärr.. Men YZF-modeller försäkras inte längre i Yamaha Power Insurance.. Som vanlig försäkring visst, men det är en annan femma..

försäkring

Swedie skrev:
IF ville ha 35.000 för helförsäkring på sin Honda-försäkring.
I med jag fyller 24 den 9e så skulle premien halveras. Till 17.000 för helförsäkring.

Sen klämmer tanta till med att självrisken är 25.000kr.

Bra. Jättebra.

- - - - - i betyg.
ja betalar 5900 kr i halvförs/helår för min honda cbr 98/mvh johan :tummenupp

Hultan skrev:
Har man fått en offert utan att nån påpekat detta så är det så..

Det är en djungel tyvärr.. Men YZF-modeller försäkras inte längre i Yamaha Power Insurance.. Som vanlig försäkring visst, men det är en annan femma..

Jag har ett tämligen nytecknat avtal och det lär ju gälla...

enhjuling skrev:
Jag har ett tämligen nytecknat avtal och det lär ju gälla...
Ja precis..
Sen kan folk endå kanske teckna en nu med om en handläggare gör fel. Så är det.

Swedie skrev:
I med jag fyller 24 den 9e så skulle premien halveras. Till 17.000 för helförsäkring.

Bra. Jättebra.

- - - - - i betyg.
Antar att du menar på din cbr600rr?,, jag har 7500 halvf/helår på min cbr600rr, zon 2,mc kort sedan 2002, 27år. hos folksam

för mig så var IF's icke märkesförsäkring billigare än deras märkesförsäkring.

Markus skrev:
Ja, är det inte premien så är det självrisken vi gnäller på...
Jag tycker Hondas försäkring är fenomenal, en mycket bra kompromiss för alla parter.
Två nackdelar dock:
1. Framtiden är oviss
2. Man måste slanta rubbet omgående

Vad är problemet med 25000 självrisk om man klotar? Det är ju bara om man själv är vållande, låt bli att vålla olyckor istället

2. Varför då? Jag har månadsbetalning på min...

jag överväger att köpa en cbr600f från första halvan av nittiotalet,vad kan försäkringen på en sån bli för mig? jag är 23, bor i centrala malmö, tar kort 2006.

med de självriskerna som nämnts ovan känns det knappt lönt att ha mer än trafikförsäkring, iallafall inte mer än halv.

ja jag kan ju ringa runt till alla bolag, men jag tänkte att nån här kanske är i min ålder, bor i stan och kör en dylik hoj?

Markus skrev:
Vad är problemet med 25000 självrisk om man klotar? Det är ju bara om man själv är vållande, låt bli att vålla olyckor istället
Vi vet ju sedan tidigare att det bara är gubbar i keps som vållar olyckor, så en självrisk på 25k är ju inget problem.

Någon som kan förstå varför självrisken ska vara den dubbla även vid stöld om man är under 25?

Vid vagnskada kan man väl förstå det även om 50 tusen i självrisk knappast lockar några kunder. Men skulle det vara större risk att jag som inte är över 25 skulle bli av med hojen? Jag tror nog att jag som bor i ett lugnt område i en liten by med hojen i privat garage samt låser den med tredubbla lås + styrlås och larm har mindre risk än de flesta att få den stulen, trots min låga ålder.

Skalman skrev:
2. Varför då? Jag har månadsbetalning på min...

Då fanns det inga nackdelar alls dårå, ännu bättre. :tummenupp

Har också hört i helgen att ovissheten inte är speciellt påtaglig för 2006 i alla fall, plus att de kommer flytta in Hornet 900 i standardförsäkringen istället för i sportförsäkringen - om någon nu vill ha en sån...

jag kollade föräskringar för en cbr 900 rr 93:A för det är en sådan hoj som jag skall ha.

jag är 24 . har inget kort ännu..

det skulle gå på 10000 helförsäkrat och 6000 i självrisk.. kruvxet var att då skulle den vara påställd hela året. men man behvöde inte pynta allt på en gång..

detta var på if / honda..

dom var suvve

Swedie skrev:

Bra. Jättebra.

- - - - - i betyg.

Hellre förbannat hög självrisk & lägre premie än hög premie & låg självrisk. Ge fan i att klota helt enkelt!

17 K i helförsäkring för en ny R-hoj är ingenting :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...