Monster
Ny medlem
- Gick med
- 8 Mar 2003
- Hoj
- Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Ringde just till dom angående försäkringen till min hoj!
Jag har Ducati och kommer under sommren köra några banåka med klubben.
Så jag ringde till dom för att höra angående det där med en speciell försäkring när man kör på bana som dom skulle fixa till!
Då sade hon att ngt sånt fins inte och kommer aldrig heller finnas, så fort du rullar ut med hojjen på banan om så för ett varv så gäller ingen försäkring och ingen form av försäkring kan tecknas!
Förrut fick man ju köra på bana med deras försäkring neb det nekade hon blint till!
Så vad gör man nu då om man vill ha ngn form av försäkring på hojjen under bakåka, betalar gärna en förhöjd premie under denna dag!
Det verkar än en gång som försäkringbolagen inte vet vad dom sagt
osv
Några tips?
Jag har Ducati och kommer under sommren köra några banåka med klubben.
Så jag ringde till dom för att höra angående det där med en speciell försäkring när man kör på bana som dom skulle fixa till!
Då sade hon att ngt sånt fins inte och kommer aldrig heller finnas, så fort du rullar ut med hojjen på banan om så för ett varv så gäller ingen försäkring och ingen form av försäkring kan tecknas!
Förrut fick man ju köra på bana med deras försäkring neb det nekade hon blint till!
Så vad gör man nu då om man vill ha ngn form av försäkring på hojjen under bakåka, betalar gärna en förhöjd premie under denna dag!
Det verkar än en gång som försäkringbolagen inte vet vad dom sagt
osv

Några tips?