IF Avslutar Triumphs Märkesförsäkring

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Har inte fått nått papper/info om att dom skall sluta med den heller.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Var hittade han som startade tråden info? Hittar ingen info själv nämligen, frågade kundtjänst också. Killen jag pratade med sa att dom inte ska sluta :s
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Har hört på flera olika håll att IF eventuellt skulle sluta med märkesförsäkringen och att man skulle vänta till våren för att se vad som händer. Det är alltid någon form av sanning i rykten ;)

Oavsett så är det ju trevligt om det behålls som det är och kanske blir ännu bättre.
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Billigaste försäkringen för min Triumph var inte IF utan först SalusAnsvar och nu Gjensidige. Så den här märkesförsäkringen kan jag personligen gott leva utan.
 

Jouhn

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Västervik
Hoj
2
Jag fick ett mail idag, från IF, där det stod att dom ska sluta 1/2 med märkesförsäkring. Men det verkar värre med att få information om vad som händer sen. Jag som redan har en triumph försäkrad där verkar få något annat än deras vanliga mc-försäkring.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag har pratat med ANSVARIG för Märkesförsäkringen på IF! När jag ringde Kundtjänst hade de heller ingen aning om att de skulle sluta med märkesförsäkringen.

Men ni ALLA kan göra såhär:

-In på IFs hemsida och.... IF HAR TAGIT BORT TRIUMPH REDAN!!!!!!
Skärmavbild 2013-01-22 kl. 20.19.06.png

"Eventuella prisändringar sker 1 Februari"

Sen kan ni ringa VILKEN Triumph Återförsäljare som helst och dubbelkolla ;)

I rest my case! Till Er som inte tror mig.... Lycka till med premien efter 1 Februari! God have mercy on your wallet!
 
Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Förmodligen den premien som du och din hoj FAKTISKT förtjänar... :p
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jämnfört med vad din 675R BORDE kosta sett på statistik, sannolikhet OCH andra Försäkringsbolag så JA :7peta
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jämnfört med vad din 675R BORDE kosta sett på statistik, sannolikhet OCH andra Försäkringsbolag så JA :7peta

Nu är det inte en R vi talar om, utan en vanlig 675-se från 2012. inköpspris strax över 70 papp. För att det ska vara lönsamt att överhuvudtaget försäkra hojen så måste jag klota den totalt under sommaren 2013, annars har jag köpt hojen en gång till av försäkringsbolaget... Det tycker jag då inte känns rimligt för fem öre, hade det funnits statistiska belägg för att man totalkvaddar en hoj varannat år så hade det inte funnits några hojar från 90talet kvar.
 

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Tjöp en 125:a eller moped o gasa omkring med då om du inte vill betala försäkringen? :p Tjopp tjopp.

edit: sätan, rosabil hann skriva inlägg före...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Tjöp en 125:a eller moped o gasa omkring med då om du inte vill betala försäkringen? :p Tjopp tjopp.

edit: sätan, rosabil hann skriva inlägg före...

Hänger helt klart med på ditt resonemang, just därför så sitter jag åxå och betalar dessa idiotpriser på försäkringar. Men även om jag betalar det så betyder det inte att jag anser priserna vara försvarbara. Eller, ska jag vara helt ärlig, jag tycker att priserna är bull och tagna ur luften. Helförsäkring på camarostackarn min hamnade även den över 20000/år. På en bil du kommer över för dryga 50k. Samma sak där, måste totalkvadda bilen inom 3 år för att inte ha köpt den en gång till av bolaget. :dummer
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Nu är det inte en R vi talar om........

Ta INTE illa upp nu jag talar till ALLA här på forumet...
SLUTA GNÄÄÄÄÄÄÄÄLL!!!

Försäkringsbolag sätter de priserna de själva vill och folk betalar ju uppenbarligen hur hög premien än blir, PRECIS som bensinen... Den gnälls och klagas men i slutändan så biter man ihop och betalar ut ändå.
INGEN här är tvungen att äga en hoj, INGEN har satt en pistol mot huvudet på er och bett er betala premien!
Tycker man att priset på sin hoj är orimlig så har man två alternativ...
1) Sälj hojen och börja cykla/gå/tunnelbana (aka skjuta sig själv) osv...
2) Betala för den försäkring som du tycker är bäst och sluta bitcha!!!

Syftet med tråden var att upplysa folk och ge alla en chans till, vad JAG tycker är en rimlig premie.
Slutdiskuterat här!!!
STÄNG MEN RADERA INTE TRÅDEN!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Sköt er nu. Bortsett från några enstaka inlägg tycker jag tråden är bra. Fortsätt diskutera försäkringar men undvik att hacka på varandras åsikter.

Mvh Peter
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Nu verkar dom ha tagit bort valet att ens markera triumph på hemsidan hos IF... WTF!
och det är ju inte ens den 1/2 än.....
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Jag tyckte mig se någonstans att Triumph märkesförsäkring går i hand med Mc bilsport...
Fan, kommer bara inte ihåg var... Skit också för oss sporthojs åkare i så fall :(

Nä som skriven i Stockholm med dödsmaskin kommer tyvärr kräva en smutsig kreativ försäkrings lösning.....
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Pratade precis med IF och en vanlig säljare berättade precis det Nash har sagt.
efter den 1a februari så kan man täckna en vanlig avställningsbar försäkring men till prislappen av 7600kr i månaden på mig som är 25 år och bosatt strax utanför stockholm.... med märkesförsäkringen kostar det 1400kr i månaden på mig.... 7600kr i månaden = 91k om året :huvet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top