IE-popup med reklam

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Har vi fått.
Jag anklagar ingen, men känns som tjejen...
De dyker upp nu å då, har kollat ganska mkt, utifrån min kunskap, men utan resultat.

Även spywaregrejs, samma resultat.
Vad kan hon ha fått på oss?

Det krävs tre körningar för att veta om datorn är smittad eller inte. Först med Antimalware, sen med SuperAntispyware och avsluta med en AVAST boot-scan.

Ad-aware var bra för ett par år sedan. Är man paranoid kan man även köra Combofix och GMER - om man kan och orkar analysera resultatet.

Jag har fått äran (?) att rensa en dator som har fått något riktigt elakt skit, en trojan/virus som låtsas vara ett antivirusprogram, som framgångsrikt stoppar alla försök att göra någonting med Windows igång.

Jag har för flera år sedan rensat bort samma sak ur en annan dator med en bootbar CD skiva med ett antivirusprogram på, kan någon tipsa om en sådan skiva.

Jag hade först tänkt starta burken med en Ubuntuskiva och använda Ubuntus inbyggda antivirus, men kom på att det kanske inte hittar Windowsvirus?

Grejen är att det finns massor med obackupade dokument och foton på burken som jag ska försöka rädda och någon Windowsskiva finns inte kvar till den datorn.

Jag hade ju helst blåst den tom, men går det inte annars så får jag rädda det som räddas kan på hårddisken och sedan får väl ägaren kassera datorn.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park