IE 6.0-problem

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Jag kan inte ändra mina inställningar föär tex cookies eller säkerhet eller startsida i min IE 6.0. Svaret jag får när jag går in på "Verktyg", "Internetalternativ" är en ruta som heter Begränsningar och med texten Åtgärden har avbrutits pga begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören.

Vad är detta och hur kan jag ta bort begränsningarna???

mvh/Keihin

Last edited:
Keihin skrev:
Jag kan inte ändra mina inställningar föär tex cookies eller säkerhet eller startsida i min IE 6.0. Svaret jag får när jag går in på "Verktyg", "Internetalternativ" är en ruta som heter Begränsningar och med texten Åtgärden har avbrutits pga begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören.

Vad är detta och hur kan jag ta bort begränsningarna???

mvh/Keihin

Du måste ha administratörsrättigheter för att få göra systemändringar.

Skalman skrev:
Du måste ha administratörsrättigheter för att få göra systemändringar.

Har man inte alltid de rättigheterna?! Jag har iaf haft det förut, iaf har jag kunnat ändrat inställningarna tidigare.

Keihin skrev:
Har man inte alltid de rättigheterna?! Jag har iaf haft det förut, iaf har jag kunnat ändrat inställningarna tidigare.

Det kan du se om du går in och ser vad det står under Users.. (Computer Management) -välj users och se vad du har för behörigheter. Har du inte adminrättigheter kan du inte ändra systeminställningar

Om din dator är nätverksansluten kan det vara så enkelt som att du har en "nätverks-user" och en "local computer"-användare..

korvgubbe skrev:
Det kan du se om du går in och ser vad det står under Users.. (Computer Management) -välj users och se vad du har för behörigheter. Har du inte adminrättigheter kan du inte ändra systeminställningar

Om din dator är nätverksansluten kan det vara så enkelt som att du har en "nätverks-user" och en "local computer"-användare..

Jag kör win98 och under användare finns det ingen alls, dvs jag kan skapa möjlighet för andra att oxå använda min dator. Den är inte nätverksansluten, utan står hemma hos mig...

/K

Keihin skrev:
Jag kör win98 och under användare finns det ingen alls, dvs jag kan skapa möjlighet för andra att oxå använda min dator. Den är inte nätverksansluten, utan står hemma hos mig...

/K

Då är det nåt annat knas. Win9x skiljer inte på användarrättigheter, jag förutsatte win2000/winxp. Enda jag kan komma på är att scanna för virus, browserhijackers (använd HIJACKTHIS) och coolweb (använd CWSHREDDER).

Skalman skrev:
browserhijackers (använd HIJACKTHIS) och coolweb (använd CWSHREDDER).

Tror jag med. Med ett program som heter Spybot Sherch & destroy kan man enebla / disabla "låsen". Det ligger under Imunisera. Det går även att scanna efter skuma saker i datorn.

Edit/ Även Ad-Aware kan hitta nycklarna i registret som styr detta och även ta bort spärrarna.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage