Idrottskada, hur botar man?

Fan! Jag var ute och simmade och tro fan att höften pajjade igen. Sen var jag tvungen att jobba natt och har haft ont i höften i tre dagar nu.

Sjukgymnast nästa.. någon som vet någon bra i Malmöområdet?

Vad är skillnaden på privat och icke-privat sjukgymnastik?

Fan! Jag var ute och simmade och tro fan att höften pajjade igen. Sen var jag tvungen att jobba natt och har haft ont i höften i tre dagar nu.

Sjukgymnast nästa.. någon som vet någon bra i Malmöområdet?

Vad är skillnaden på privat och icke-privat sjukgymnastik?

Icke privat är väl billigare men brukar ha längre köer och privat är motsatsen :va

Inget högkostnadsskydd eller liknande på någon av dem?

Har iaf bokat tid på vårdcentral nu så får vi se var de skickar mig. Vill de inte göra något åt det får det väl bli privatklinik.

Okej, min mor hjälpte mig, tack mamma!

Det fanns en lista på de sjukgymnaster som var anslutna till landstinget. Hos dem så kostar det 100:- per gång och man stämplar högkostnadsskyddet varje gång, efter 900:- är det gratis. Fick tid på Fredag morgon.

Hos Idrottsmedicinskt Centrum som är en privatklinik så kostade det 420kr per gång, inget högkostnadsskydd. Hade fått tid imorgon om jag hade velat.

Jag valde den billigare varianten.. :)

en kompis samtal med läkare angående avslitet korsband i knäet ..

- tjänar du pengar på din idrott ?
- nej
- sluta :)

har själv träffat en uppsjö av läkare genom åren , har 2 knä operationer o 3 frakturer i höger fot .. vissa har tur och kommer till en bra läkare direkt, andra får harva länge! har spelat Amerikansk Fotboll sen 17 års ålder med uppehåll nån säsong .. kroppen har fått mycket stryk..

senaste läkarutlåtandet jag fick angående fot/knä var att jag på höjden får hålla på med cykling i motionstempo .. :tummenupp

gissar att det är SMO du går ?? ..
hoppas det löser sig med sjukgymnast, har annars numret till en kiropraktor i Malmö som ska vara erkänt väldigt duktig, fick hans nummer av min massör jag haft i snart 5 år ... som även är Larry Lindwalls massör o bäste vän .. skicka ett PM om det skulle vara intressant !!

kom bara å tänka på en sak, man botar väl inte idrottsskador, man låter väl dom läka :va

Du kan ju börja med att vila några veckor. Om det inte hjälper så gå till imc eller liknande.
Sen så ska man skynda långsamt om man vill hålla på med löpning. Det tar tid för leder och muskler att orka hålla på så länge som vid tex halvmara.
Om du börjar från 0 så ta det väldigt lungt i början. Sen kan du väl kanske öka med 10% per vecka i mängd.
Sen måste man vila också, det är då man blir bättre.

3105722 Du kan ju börja med att vila några veckor. Om det inte hjälper så gå till imc eller liknande.
Sen så ska man skynda långsamt om man vill hålla på med löpning. Det tar tid för leder och muskler att orka hålla på så länge som vid tex halvmara.
Om du börjar från 0 så ta det väldigt lungt i början. Sen kan du väl kanske öka med 10% per vecka i mängd.
Sen måste man vila också, det är då man blir bättre.
Har provat att vila i ungefär 40-50 veckor, det hjälpte inte.

Nu söker jag lösningar istället..

Okej!

Jag var hos sjukgymnasten idag, hon undersökte rörligheten som var bra, men jag hade lite olika långa ben. Följande konversation utspelade sig:

- Du har olika långa ben, har du alltid haft det?
- Ingen aning, nä, inte vad jag vet.

Sen så stretchade och böjde vi i saker och masserade rygg och rumpa, och efteråt så var benen inte lika ojämna nåmer.

Nu har jag fått lite övningar för att träna upp stabilisatorerna i höften och även lite annan träning jag kan syssla med.

Ska tillbaks nästa vecka, får se hur det går!

3112045 Okej!

Jag var hos sjukgymnasten idag, hon undersökte rörligheten som var bra, men jag hade lite olika långa ben. Följande konversation utspelade sig:

- Du har olika långa ben, har du alltid haft det?
- Ingen aning, nä, inte vad jag vet.

Sen så stretchade och böjde vi i saker och masserade rygg och rumpa, och efteråt så var benen inte lika ojämna nåmer.

Nu har jag fått lite övningar för att träna upp stabilisatorerna i höften och även lite annan träning jag kan syssla med.

Ska tillbaks nästa vecka, får se hur det går!
190cm när du står på vänsterbenet och 176 när du står på högerbenet, inte undra på om du har haft en något vriden syn på livet då! :D :D :D

Skönt att det blev skillnad iaf :tummenupp
Hoppas det blir bra!

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen