Japp 16,30
Hur går det i race två då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp 16,30
Någon som vet varför inte Backlund körde race 2?
Känns ju gött iaf att Johansson körde ifrån Backlund, då Backlund har fått sååååå mkt mer publicitet. Och det där med att Johansson har lagt många varv på assen är inte helt sant, de är inte 1/10 av vad många varv Backlund har lagt på gelleråsen, och även där får han pisk.
Känns ju gött iaf att Johansson körde ifrån med att Backlund, då Backlund har fått sååååå mkt mer publicitet. Och det där med att Johansson har lagt många varv på assen är inte helt sant, de är inte 1/10 av vad många varv Backlund har lagt på gelleråsen, och även där får han pisk.
Tja alla... kul att så många kollade på livetimingen..
tuff helg för mig med mycket nytt.. framförallt banan..
ganska nöjd ändå, tappade i princip all tid på 3 ställen på banan.. (dataloggingen visade riktigt bra ideal times!!) men detta går att lära..
låg bakom några av toppkillarna och i vissa partier skiljde ingenting.
känslan "nu går det fort" infann sig inte under hela helgen.. detta känns kanon när jag vet att jag kan åka mkt fortare..
ang tidigare frågor...
ang tiddiff mot sbkvm.. vi körde inte samma banlayout.. den "snabba" chikanen är "only for FIM events"
enl hampus, som för övrigt körde bra, skiljer det runt 2 sek på dessa olika ban layouter. vet dock ej
mer
R2
jag var ute i stk 1000 european superstock när jag var 17 år... kostnad på ca 1 miljon en säsong.
detta kan vara hållbart för vissa under flera år ... inte för alla, inte för mig.
Att tro att det "bara" är att åka ut som ung talang är bara löjligt!
ang backlund.
vurpade på första varvet i andra racet innan omstarten, synd för han gjorde en bra start och racet bröts ju 4 varv efter pga regn.
tyvärr krockar idm finalen med knutstorp, men ska försöka igen.. då ska jag kunna banan, hojen, däcken, och jobbat med inställningarna!
hej hej!
/Freddy Papunen
ganska nöjd ändå, tappade i princip all tid på 3 ställen på banan.. (dataloggingen visade riktigt bra ideal times!!) men detta går att lära..
känslan "nu går det fort" infann sig inte under hela helgen.. detta känns kanon när jag vet att jag kan åka mkt fortare..
ang tidigare frågor...
ang tiddiff mot sbkvm.. vi körde inte samma banlayout.. den "snabba" chikanen är "only for FIM events"
enl hampus, som för övrigt körde bra, skiljer det runt 2 sek på dessa olika ban layouter. vet dock ej
mer
R2
jag var ute i stk 1000 european superstock när jag var 17 år... kostnad på ca 1 miljon en säsong.
detta kan vara hållbart för vissa under flera år ... inte för alla, inte för mig.
Att tro att det "bara" är att åka ut som ung talang är bara löjligt!
ang backlund.
vurpade på första varvet i andra racet innan omstarten, synd för han gjorde en bra start och racet bröts ju 4 varv efter pga regn.
tyvärr krockar idm finalen med knutstorp, men ska försöka igen.. då ska jag kunna banan, hojen, däcken, och jobbat med inställningarna!
hej hej!
/Freddy Papunen
Tror inte att någon tar ifrån Johansson att han körde jävligt bra!
Varför du är så på defensiven är en bra fråga? Känner du honom???
Johansson har själv gott ut med att han trivs på Assen!
Och om inte herr Johansson kommer fram i media är det nog hans eget fel, kallas marknadsföring
Vissa kan det, vissa inkl mig själv och 95% av Sveriges roadracingförare är värdelösa på det, eller inte vill lägga den tid som krävs!
Nej jag är absolut inte på defensiven, men jag måste ju få kommentera ditt inlägg. Men jag måste erkänna att jag är väldigt glad över att han stekte backlund, då backlund framstår som Sveriges främsta RR-förare.
Och sen om jag känner han eller inte låter jag vara osagt.
När fick backlund pisk av johansson på åsen ?
Vad jag vet så sätter johansson bättre tider där, vet att han har haft ban-rekordet på 600cc där, kanske till och med har kvar de.
Vore lite intressant att få det svart på vitt.Vad jag vet så sätter johansson bättre tider där, vet att han har haft ban-rekordet på 600cc där, kanske till och med har kvar de.
Vore lite intressant att få det svart på vitt.
När körde Hampus fortare än Filip på en 1000-kubikare på Gelleråsen?
När satte Hampus varvrekord med en 600:a på Gelleråsen och i vilken klass?
Självklart ska tiderna vara satta under kval eller race.
När han körde fortare på en 1000?, ingen aning vet inte ens om det har skett på race då han aldrig har kört pro sbk i sverige, men vet att han har kört brallorna av backlund på r6a, dock på en träning men filmen finns på youtube. Året han satte varvrekord på gelleråsen måste ha varit 08 eller 07 om jag inte är ute och cyklar vet iaf att han tog det från micke nilsson.
Hmm, en snabb sökning på tuben gav http://www.youtube.com/watch?v=0khV1LGHcYk&feature=search men jag kan int eriktigt säga att någon kör brallorna av någon annan efter att ha sett det klippet.
Förstå mig rätt, jag anser att Hampus utan tvekan är en av de mest lovande svenskarna inom RR just nu, men jag tror att du behöver backa upp dina facklor bättre för att de ska bli annat än just facklor.![]()
Exakt en UTAV dom mest lovande!
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT