Idiotsäkert köp

Besserwisser skrev:
Hur lätt det är att sälja beror ju på vad du ska ha för den. Allt går att sälja snabbt till rätt pris.
Som sagt: jag vill inte göra en dålig affär. Om jag måste köpa till absolut lägsta pris för att inte riskera det pratar vi om en modell som är skapligt kall på beg.marknaden. Jag söker en modell som är konstant efterfrågad och som inte behöver slumpas bort för att bli såld.
 
Em Sprint ST kan du köra 160 med i veckor i sträck, och ägendekostanden blir ju behaglig, dessutom är den kul när det svänger.Hur lättsåld den är, det är ju en annan femma.Vekrkar inte vara det hetaste på beg.marknaden trots attd et är en kompetent moppe. Klart det funkar att toura på sporthojar men varför ska man göra det om man nu enbart ska köpa hojen för en långresa, skillnad om man enbart äger en sporthoj. Skulle jag göra en sån resa satt jag gärna på en ST och ännu hellre på en Busa, dock får man nog byta bakdäck lite för ofta på den sistnämnde.
 
Yamaha FJR1300? Iofs en touringmaskin, men motorn är ett riktigt krutpaket!
Kanonlätt att kränga iväg här hemma till rätt pris!
 
Nyteknik skrev:
Hayabusa skulle passa bra. Eller Thunderace. R1 har för lågt kåpglas för att vara bekväm att köra långt och fort.

HAr vansinghetstourat med r1 till norge 150 mil på 2 dagar med en retta jag hade för 3 hojar sen och det gick fin fint, hade jag dessutom haft ett dubbelbubbelglas eller ett gpglas hade jag mått ännu bättre, är inget fel på att köra så långt på en retta.kitta med nytt kåpglas så är det gescwint
Är ju dessutom lätta att få tag på och lätta att bli av med.
ps:Jag är 1.87 och 90 pannor
 
yonsson skrev:
Är det här ett stort skämt eller är dom så jävla billiga?


Dom där kan man ju nästan få gratis om man ber snällt....förstår inte varför dom är så billiga?! har väl kanske lite med försäkringskostnaden att göra kanske? Fast den är väl kanske inge dyrare än en Retta/1000R
 
ZX12 hör till den mest svårsålda hojen i sverige...
Sen så är kubikstinna hojar inte vanliga i Italien. Ska du göra en bra affär så köp en vanlig hojtyp i Italien som inte kostar nåt. Bränna hem i 160 klarar en massa 600:or med glans. Lättsålda hojtyper i sverige är oftast slit och slänghojar i Italien. Kostar inte mycket där. Försäkringspremien styr mycket över hur lättsålt det är. En Honda Transalp kan du sälja på en kvart. Inte så sportig dock...
 
RF,vfr, bmw,s offroadhoj...den äldre 1150..borde ju ha sjunkit rejält i pris efter att 1200 kom.
 
Kört 45 mil nonstop med damen bakpå på en tl1000r och bubbelglas.
Jag hade kunnat fortsätta 45 mil till lätt... Men vi var framme... :)

Dock så är det kanske inte de lättaste hojarna att sälja...
Men kanonhoj att åka långt på...
 
t-rex skrev:
VFR. Skottsäker, och kapitalstark köpgrupp.
Verkar som ett bra val. Bra egenskaper. Därtill små risker och lindriga kostnader. Visserligen småtrist, men det kan jag leva med.

R1, RF, Hayabusa, ZX-12 etc. skulle förstås fungera bra eller tillräckligt bra. Men verkar besvärliga att sälja om man inte kan slumpa bort dem.
 
En Ducce 916 är ju väldigt dyr i sverige eftersom det är fördelaktig försäkring på den här, så prisskillnaden är nog ganska stor på en sån och den är troligen inte svårsåld heller eftersom du skulle kunna sälja den ganska billigt men ändå tjäna bra. Men en sak som du måste ha koll på är om en importerad 916 är lika billig i försäkring som n svensksåld.
 
Besserwisser skrev:
En Ducce 916 är ju väldigt dyr i sverige eftersom det är fördelaktig försäkring på den här, så prisskillnaden är nog ganska stor på en sån och den är troligen inte svårsåld heller eftersom du skulle kunna sälja den ganska billigt men ändå tjäna bra. Men en sak som du måste ha koll på är om en importerad 916 är lika billig i försäkring som n svensksåld.
Vad menar du att jag skulle göra? Flyga ner till Italien, ta mig med tåg och buss till den ort där jag har lokaliserat en förmånligt prissatt 916. Fixa italiensk försäkring, registrering etc. Låter oerhört bökigt. Och till vilken nytta? Idén var ju så lite besvär och kostander som möjligt.
 
Du vill INTE åka på långsemester på en 916.... hade en 748 i somras... o det e ju samma hoj med klenare motor. jag körde ner från stockholm till sviestad, RR-SM.... var tvungen o stanna 3 gånger längs vägen o sträcka på mig... ändå hade jag kramp när jag kom fram.... ingen komforthoj alls... men jävligt skön på bana.... men det e ju inte det du ska ha den till så....
 
Nyteknik skrev:
Vad menar du att jag skulle göra? Flyga ner till Italien, ta mig med tåg och buss till den ort där jag har lokaliserat en förmånligt prissatt 916. Fixa italiensk försäkring, registrering etc. Låter oerhört bökigt. Och till vilken nytta? Idén var ju så lite besvär och kostander som möjligt.
Oki då är jag med.
Fattade det som att du skulle åka iväg po semester, köpa hoj, ta hem och sälja med vinst.
 
Måste instämma i 748-916 snacket.

En Ducce hyper funkar att köra långt med, så länge man tar rast typ en gång i timmen.. Men längre sträckor så blir det jobbigt. Har man högre ruta så blir det behagligare, men körställningen är extrem med höga fotpinnar och framåtlutad sittställning.

Skulle jag ta en ducce från italien så fick det bli en ST-4s ABS eller en Multistrada 1000. Båda dessa har fått goda omdömmen i press och finns för bra pengar i Italien. Hojarna är också hyfsat lättsålda i Sverige. Skall du ha lättsålt så glöm 748-916 eller 749-999, för i hästkraftssverige så passar de inte riktigt. Dessutom får man inte ta fördel av den begränsad effekt registreringen om man importerar. Däremot går en 916 eller 748 i klass 6 vid import.
 
An3Azz skrev:
Sprint ST kanske, lr nåt dylikt. Eller är jag helt ute och cyklar :confused:

jajamen. Lägg till billig försäkring och att den är ganska lättsåld så har du ett bra köp :tummenupp .
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top