Idiotparkering på Olof Palmes gata

Någon välte hojen, reste den upp (snett) och skrev en lapp. Ägaren kommer tillbaka, ledsnar ur och drar på larm och kapell. Någon stjäl kapellet, alt ägaren tar bort det för att fota hojen.
:sherlock
Det är DU som är Ture Sventon?!
:chock

Det är inte the troll of the century då? :D

Han ställer den snett på parkering precis utanför unsuspecting SH-medlem, sedan lurkar han tills någon skriver en lapp, tar bort kapellet och välter hojjen.

Undrar vad hans nästa move blir? :trollhunter

Ja jösses ni känner inte mej men ni är fan för sköna allihopa:tummenupp

Update!

Hojen står kvar, men både kapell och lappar är borta.

Det blev lite mindre kul när man såg skadorna. Hojen är iallafall avställd sen den 29:e Augusti och ett SMS till regnummerkollen visar att den hör hemma i Stockholm, men inget om att den är stulen eller så.
Los bildbevisio nedan.

Bifogat

• DSC00335.jpg
    DSC00335.jpg
    146.7 KB · Visningar: 1,086
  • DSC00336.jpg
    DSC00336.jpg
    151.1 KB · Visningar: 1,072
  • DSC00337.jpg
    DSC00337.jpg
    171 KB · Visningar: 1,078
Last edited:
Update!

Hojen står kvar, men både kapell och lappar är borta.

Det blev lite mindre kul när man såg skadorna. Hojen är iallafall avställd sen den 29:e Augusti och ett SMS till regnummerkollen visar att den hör hemma i Stockholm, men inget om att den är stulen eller så.
Los bildbevisio nedan.

Nu är hojen i alla fall trendsättare eftersom övriga hojar också står snett... :)

Precis pratat med ägaren. Allt är i sin ordning. Kapellet stulet och min lapp likaså :) han har varit bortrest i några dagar och fick reda på sanningen igår. Han hälsar och tackar för tråden på sporthoj :)

Han ska dessutom se över ny plats för hojen, garage var ett önskemål.

:tummenupp :kiss

Precis pratat med ägaren. Allt är i sin ordning. Kapellet stulet och min lapp likaså :) han har varit bortrest i några dagar och fick reda på sanningen igår. Han hälsar och tackar för tråden på sporthoj :)

Vill minnas att det var ungefär så sherlock skrev här om dan va? :tummenupp

Vill minnas att det var ungefär så sherlock skrev här om dan va? :tummenupp

Men om vi hållit med hade det inte blivit någon tråd jue.

Ungefär som att filmen deep blue sea aldrig hade behövts göras om man sagt vad som skulle hända. ca 1 min in.
[YOUTUBE-ID]-fYCqqJe3hE[/YOUTUBE-ID]

Bra... men frågade du honom om han var sosse?

Så vi vet om lappen hade rätt... :tungan

Bra jobbat! :kiss

Optimal plats att lämna den på när man reser bort, hade det inte vart bättre med en smula lugnare hojparkering någonstans utom just där..

Back