Idiotiskt att inte ha helförsäkring?

Håller med att det handlar om vilken hoj du tänkt, sen bor du inte i storstad direkt vilket ger dig en lägre premie bara de. Skit i att glida med fetaste hojen innan du känner att du har "koll" på pinalerna och köp en vettig för billigare peng under tiden.

Bara för att det står -90 tal på pappret så är det fortfarande inga problem att köra ihjäl sig på!

trafikförsäkring, ca 1700/året. går nog upp till halv till våren. Kör iof en Yamaha SR500 från 80.

Halv är skiten. Hel är sinnessjukt dyrt med lite nyare rejserhojar. Klotar du och inte måste åka bumbumbil kan ju alltid hojen bli 'stulen' någon veckor senare...rent hypotetiskt alltså.

bara dumt att ha hel, kvaddar du så dör du, välter du äre billigare att laga själv än att betala självrisk.

kör på halv , en som inte går att ställa av, så skriver du bara över den på farsan under vinter halvåret. Då bör de bli mkt billigt.

hel har ja aldrig haft på något.

Halv är skiten. Hel är sinnessjukt dyrt med lite nyare rejserhojar. Klotar du och inte måste åka bumbumbil kan ju alltid hojen bli 'stulen' någon veckor senare...rent hypotetiskt alltså.

Ett tecken på att man inte har råd egentligen. Lite less man blir på de personer som gör så. Det förekommer uppenbarligen.
Jag är inte intresserad via premien betala för att folk vill byta mc men inte får den såld, eller att de kör av och bluffar om att den e stulen. Till detta kommer försäljning av delar från mc.n de redan fått ersättning en gång.

Kass tycker jag.

Trafikförsäkring räcker. Hojen i min avatar köpte jag på skroten i Tyskland. Komplett kåpset och tank i nyskick samt övriga delar gick på 15 000:- Efter det var den i normalt skick. Kan tilläggas att jag själv gjorde en lätt vurpa med den som kostade en styrhalva och en blinkers innan kåpbytet vilket igår i kostnaden ovan.

Kör försiktigt, det är inte bara hojen som kan gå sönder i en krasch.

Jag skulle aldrig köpa en hoj som jag inte hade råd att helförsäkra. Efter de crasher jag har haft så har fb löst in hojen o jag har köpt ny efter ca 2-3 veckor (om man tjatar på besiktningsgubben så har iaf i mitt fall jag fått snabba beslut). Har du halv och ska få tag på alla delar du behöver till ett vettigt pris så är säsongen över innan du fått hojen körbar, vad är det värt i pengar att missa en hel säsong. För mig är det värt pengarna att få köra istället för att leta delar o meka när alla andra är ute och har kul

Ett tecken på att man inte har råd egentligen. Lite less man blir på de personer som gör så. Det förekommer uppenbarligen.
Jag är inte intresserad via premien betala för att folk vill byta mc men inte får den såld, eller att de kör av och bluffar om att den e stulen. Till detta kommer försäljning av delar från mc.n de redan fått ersättning en gång.

Kass tycker jag.

Jo det är klart, har man en gammal trött 1300 så förstår jag att man resonerar så. Är du beredd att lägga nästan 30k hel om året för en potent rejshoj? Nej dom pengarna kan jag ha roligare för. Hälften är ok men 30k.. nej.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park