Idiotfråga

metkallica skrev:
http://www.handelsboden.com/bilder/8007s.jpg

Detta stället har jag, kallas Basic Suit och kostar endast 3995:-, jag köpte mitt på Sthlms mässan förra året och fick då ge 3599:-, som sagt mkt nöjd. Så är det ju i princip helt svart också :yoparty

Fasiken, det var ju jättebilligt! Får kika på ett sådant där! Vill ju ha det så fort som möjligt men får väl ta bilen och dra iväg och prova. Frågan är ju bara hur lång resväg det är, sitter ju i Härjedalen jag.
Hojjen kommer jag nog hämta ut på måndag eller någonting, var ledig då. Dessvärre så har jag inte hunnit fått körkortstillstånd och sådant tjaffs än, så troligtvis blir det till att ta den på släpvagn till morsan och farsan och ställa in den i garaget en vecka elelr nått :död

Köpa ställ på postorder känns inge bra alltså. :7peta
Hur fan vet jag att grejerna passar?

MrEd skrev:
Du åker förbi Handelsboden i Karlstad när du åker på Bike Week i Karlskoga. :tomten

MrEd skrev:

Precis, man vill ju inte få på sig ett ställ och sedan när man öppnar käften så låter man som en tjej på grund av för tajta grejer ; ). Neh, det blir nog till att ta en dag ledigt och åka ner och prova, det är väl det ända rätta.

No offence.

Kolla alltid sömmarna på billigare ställ.

Har provat att lägga mig i ca 70 km med ett billigt ställ (dock inte Handelsboden)
skinnet höll ,men sömmarna sprack som en korv.

Det är skillnad på sömmar och sömmar,till vänster billigt ställ,höger Alpinestars TZ1

Bifogat

• 100-0036_IMG (Large).JPG
    100-0036_IMG (Large).JPG
    102.9 KB · Visningar: 80
  • 100-0038_IMG (Large).JPG
    100-0038_IMG (Large).JPG
    108.2 KB · Visningar: 70
  • 100-0037_IMG (Large).JPG
    100-0037_IMG (Large).JPG
    121.4 KB · Visningar: 65
Last edited:
Förlåt att jag är tråkig, men kör för fan med skinnställ.
De få vurpor jag gjort skulle ha gjort slut på mig om jag inte haft skinn.
Sen kan du väl dra på vad du vill utanpå...
Sen ska du fan inte glömma ryggplattan!!

MrEd skrev:
Som många av er kanske fattat av mina inlägg här de senaste 2 dagarna så har jag, en gammal supersportsnubbe, halkat in här på ett bananskal. Provkörde en speedtriple, älskade den och beställde en.
Min fråga är nu: Vad fan har man på sig när man kör sådana där hojar?
Ett gammalt racingställ känns bara fel. :confused:
Är det textilhistorier som gäller?

Känner igen det där, jag var helt övertygad om att sälja min gamla hoj (+inte skaffa ny) då intresset svalnat avsevärt (Tiger 900). Men så fick jag se en bild på 05:ans SpeedTriple & blev helsåld :tummenupp
Hursomhelst körde jag med allvädersställ innan (som jag aldrig riktigt trivts med, trots att det alltid varit torrt) när jag hade gamla hojen. Men nu när det var dags för en sportigare hoj kändes det läge att uppgradera skyddsutrustningen med ett skinnställ & ordentlig ryggplatta. Jag behöll det gamla stället som jag använder vid regnigt väder, jag kör dock försiktigare när jag har på mig det (känns inte lika säkert). Då jag redan hunnit drutta omkull med nya hojen & stället, kan jag bara konstatera att jag är glad över bytet av utrustning. Kände ingenting när jag gled över asfalten i skinnstället, frågan är hur det hade kännts att glida på ett tunt lager cordura-nylon?

Bifogat

• AAA.jpg
    AAA.jpg
    107.9 KB · Visningar: 41
Last edited:
Med största sannorlikhet kommer det att bli ett skinnställ åt mig, bara jag kommer iväg och kan prova ett. Som sagt var så vill man ju inte få hem ett ställ och få på sig byxorna också låter man som en tjej =)

Coola designerjeans och en hipp mc-jacka från Gucci och de senaste Adidasdojjorna som tydligen kunde tänka eller nåt har du på dig.
Hjälm ska klart vara Arais limited edition gold.

Endast då är du coolast i stan klart!

Coola designerjeans och hipp mc-jacka från Gucci är nog inte precis något för mig =). Inte adidas skor eller något av dom andra märkena heller faktiskt, då kör jag hellre mina "arbets skor" jag har på fritiden med ventilation och stålhätta.
Så jag blir nog aldrig tuffast i stan tyvärr :/.

Heh, vid min enda vurpa hittils hade jag jeans och vanlig jacka :3freak
Begåvat, jag vet.
Men eftersom det var en highsider hade inte skinnställ hjälpt ett jäkla dugg.
Jag bröt armen men jeansen var inte ens genomslitna på knäna :lol

Jag får ta och åka till Åvägen i alla fall

Aj fasiken, lät inte så himla kul. Jag har kört mycket cross under min barndom och gjort en del spektakulera vurpor men jag har klarat mig riktigt bra än så länge, aldrig brutit någonting men däremot fått sprickor i foten och sådana grejor. Kom i en kurva på en cross bana, körde ett väldigt snålt spår och höll ut foten och lade ner hojen ordentligt i sanden, i inner kurvan låg det en stor sten, slog i foten rätt så hårt i den och fick hoppa på kryckor i två veckor. Det är det värsta som har hänt nör jag åkt något med två hjul =).

Jag har glidit runt 50 meter på asfalt, det som hände var att stället såg en aning beggat ut på rygg och knän/armbågar.
Mitt tänk är som följer: Ha alltid skinn, oavsett. Men Ska du av underliga skäl bortprioritera det, så se till att ha ett bra ryggskydd.
Hittills har jag bara brutit ärtben (jaja, skitskoj namn på nåt som gör jävligt ont att bryta) och ett gäng revben, kunde inte ha räddats av varken ställ eller ryggplatta. I mitt tillstånd prioriterar jag alltid ryggskydd, det borde alla göra.

Jag har f.ö. en Knox värstinrygggplatta till salu (Kevlarskit), 1450:- ny, ge mig 800:- den som vill. (luktar inte illa) bästa komfort jag haft tills jag skaffade helväst.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph