Idiotfråga om däckonline

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Här kommer en dum fråga...
Ska för första gången beställa däck ifrån dackonline.se
Jag har hört rykten från firmor och några andra hojåkare att deras däck inte är "färska" och att dom ibland kan vara torra/hårda!
Är det någon som har varit med om detta eller har ni bara positiva erfarenheter från dom?
Tacksam för svar.

Funkar fint både kört gata och bana med Michelin däcken.

Beställde Dunlop Sportsmart där i våras. Leverans ok. Dock var dom 2 år gamla.

Aldrig varit något problem för mig. Beställt både till plåtlådan (sommar- och vinterdäck) och till moppen. Dock brukar jag, för säkerhets skulle, påpeka i kommentarsfältet att får jag inte färska däck går de på retur. :tummenupp

köpt pilot road2 två gånger tidigare och dem var inte äldre än ca 6 månader och dem pilot road3 jag beställde i maj var ca 4 veckor gamla :tummenupp

Beställde Dunlop Sportsmart där i våras. Leverans ok. Dock var dom 2 år gamla.

Det är exakt det jag är rädd för :(
Tänkte beställa Pirelli Diablo Rosso Corsa. Så dom bör ju inte vara så gamla då det är stor åtgång och efterfrågan på dom.

Last edited:
Alla nätshoppar har större omsättning än den lokala däcknasaren. Att alla däck från nätet är gamla, andra sortering bla bla är bara myter och rykten spridda av dom lokala däcknasarna som är rädd för näthandeln.

Alltid fått färska däck från dom både till bil och mc! Väntar på en laddning vinterdäck från dem!

Jag har beställt 5 uppsättningar mc däck och 7-8 uppsättningar till bil under årens lopp! till våren blir det nya sommardäck till bilen och jag kommer att beställa dom från däckonline som vanligt.

Last edited:
Det är exakt det jag är rädd för :(
Tänkte beställa Pirelli Diablo Supercorsa. Så dom bör ju inte vara så gamla då det är stor åtgång och efterfrågan på dom.

Supercorsa är ett mycket bra val. Se till så du beställer V2 av dom det är den senaste modellen och du riskerar ej gamla däck. Ett tips från coachen är att du köper från www.mynetmoto.com istället, 1329 kr bak och 1044 krfram plus frakt 225 kr :tummenupp

Last edited:
Istället för pengar? Då får du nog ett däckjärn upptryckt nånstans.

Nej, nej, nej... Men för att smörja upp dem lite ifall man kommer med ett däck som inte är köpt där. Pengar skall de så klart också ha. Man kan inte leva på enbart wienerlängd. Eller, jo, fast inte så länge... :rolleyes:

Kan bli svårt att hitta när dom inte tjänar något på däcket. Så det kan bli galet dyrt eller ett blankt NEJ när du kommer med ett löst däck.

Då får man skaffa egna grejer...

Dom skulle ha 900kr för att byta om jag körde dit hojen och tog med nya däcket runt halsen :)
Så visst tjänar handlaren på det!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...