Idiotfråga om däckonline

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hittar ingen färskare tråd men vill bara tala om att däckonline är sega som kåda. Däcken finns i lager, två dagar har gått men de har inte ännu inte skickat iväg dem. Ringde dem och påtalade problemet så vi får se om däcken dyker upp inom rimlig tid.

Lugna dig lite, ibland uppdateras det inte i deras system omedelbart! Köpte däck till bilen förra månaden, kollade leveransstatus efter ett par dagar och dom var enligt systemet upplockade från lagret men inget mer, gissa om jag blev förvånad när dom ringde från posten på förmiddagen dagen efter och ville lämna av mina sommardäck! Så min leverans hade inte blivit uppdaterad under resans gång! Som vanligt, ännu en grymt snabb leverans från tyskarna:tummenupp
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Jag beställde för någon månad sedan en uppsättning gummi till hojen. Beställde en söndag, de skickades på måndagen och levererades hem till dörren på torsdagen.

För ett par år sedan försvann ett däck på posten. När jag påtalade detta till tyskarna så skickades bums ett nytt. Kan inte komma på något ont att säga om dackonline...
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Har gjort en beställning hos mcdackonline alldeles nyligen, och det tog några obegripliga dagar mellan beställning och att paketet faktiskt skickades.

Levereras det snabbt så kommer ändå den totala tiden för att få hem däcken vara helt okej, men nog hade man kunnat kapa ner tiden rätt rejält med snabbare hantering av ordern.

Beställde däcken 10/4 och de hämtades upp av fraktbolaget först den 16/4.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Däremot köpte jag Nokia sommardäck som var lite märkliga och grymt svåra att balansera. Skulle jag inte på Norge semester med bilen hade jag reklamerat dem.


Kolla tillverkningsland för dina Nokia..
Sätter en krona på USSR...
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Sega eller inte, det säljs mkt gamla däck i Tyskland. Dock uppger inte alla det men många skriver ut vilken årgång det är, speciellt dom som säljer racedäck.
Beställde nytt igår o är dom äldre än -14 så får dom gå tillbaks. Skulle nog påtalat det i mail till dom.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Köpte ett Bridgestone s 20 r EVO av dem den 7/4.
Får mail att däcket skickats den 8/4 med förväntad leverans den 15/4.
Kollar den 15/4 och den dagen skickar de däcket.
Dvs det har legat och väntat på att skickas i n vecka.
Ringer supporten. Där sitter en kvinna emd utländsk brytning, 08 nummer. Som knappt förstår vad jag säger och man förstår knappt vad hon säger.
Klagar på deras hanterande. Får till svar idag att jag kan få 3% rabatt. Talar om för dem att de kan behålla sina 3% och att de precis förlorat en kund.

2 dagar efter orderbekräftelsen fick jag ett mail där de ville att jag skulle betygsätta dem.
Väntar tills däcket levererats sen kommer jag ge dem riktigt kassa betyg!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Köpte ett Bridgestone s 20 r EVO av dem den 7/4.
Får mail att däcket skickats den 8/4 med förväntad leverans den 15/4.
Kollar den 15/4 och den dagen skickar de däcket.
Dvs det har legat och väntat på att skickas i n vecka.
Ringer supporten. Där sitter en kvinna emd utländsk brytning, 08 nummer. Som knappt förstår vad jag säger och man förstår knappt vad hon säger.
Klagar på deras hanterande. Får till svar idag att jag kan få 3% rabatt. Talar om för dem att de kan behålla sina 3% och att de precis förlorat en kund.

2 dagar efter orderbekräftelsen fick jag ett mail där de ville att jag skulle betygsätta dem.
Väntar tills däcket levererats sen kommer jag ge dem riktigt kassa betyg!

Jag tillhör de som har beställt en jädra massa däck från däckonline (både mc och bil) de senaste fyra åren både åt mig själv, mina föräldrar samt kompisar/jobbarkompisar, vi pratar en 20-25 uppsättningar och jag måste säga att det aldrig har strulat för mig, inte en enda gång, tre dagar i snitt sen har jag haft däcken hemma, en gång har det strulat, för 2 år sedan när jag beställde 4 däck inför europaresan men då var det posten i sverige som ködda till det! Blev lite konfunderad när jag endast fick två däck av fyra beställda, det visade sig att posten hade skickat 2 av mina däck till en däckfirma i oskarström av ngn jävla anledning.

Ringde postens kundtjänst samma dag och kärringen på posten lyckades leta reda på de andra två men jag kunde dock inte få de två som var på vift förräns på måndagen och det var en torsdag, så fan heller, vi åker till helgen så det är bäst att jag har däcken hemma innan fredag, blev lite livat i luren kan jag säga så hon fick en anställd att åka till oskarström efter arbetstid för att hämta mina däck sen köra upp hem dom till mig samma kväll:D
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
3 dagar brukar det vara när jag beställer, man kan ju också beställa i tid eller så köper man hos handlare på hemorten och betalar därefter.:va
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
När jag har köpt MC däck där har jag bara riktigt bra erfarenhet.

Däremot köpte jag Nokia sommardäck som var lite märkliga och grymt svåra att balansera. Skulle jag inte på Norge semester med bilen hade jag reklamerat dem.

Har precis samma erfarenhet som dig. Alla mc-däck som jag beställt från däckonline har varit färska, alla bildäck också, förutom Nokian sommardäck (Hakka Z). Enligt däckverkstaden var inte däcken runda och omöjliga att balansera perfekt (kontentan blev att bilen aldrig ville gå rakt, man fick sitta och korrigera med ratten hela tiden i farter över 90), dessutom var däcken i fråga fyra år gamla.
Köpte ett Bridgestone s 20 r EVO av dem den 7/4.
Får mail att däcket skickats den 8/4 med förväntad leverans den 15/4.
Kollar den 15/4 och den dagen skickar de däcket.
Dvs det har legat och väntat på att skickas i n vecka.
Ringer supporten. Där sitter en kvinna emd utländsk brytning, 08 nummer. Som knappt förstår vad jag säger och man förstår knappt vad hon säger.
Klagar på deras hanterande. Får till svar idag att jag kan få 3% rabatt. Talar om för dem att de kan behålla sina 3% och att de precis förlorat en kund.

2 dagar efter orderbekräftelsen fick jag ett mail där de ville att jag skulle betygsätta dem.
Väntar tills däcket levererats sen kommer jag ge dem riktigt kassa betyg!
Reklamerade en order (mc-däck) från däckonline förra året då jag ångrade köpet, tror jag fick ringa och mejla fem gånger och förklara att jag hade ångrat köpet samt att jag inte ens hade hämtat ut däcken från postkontoret.

Kvinnan jag pratade med pratade (väldigt) knagglig svenska, jag försökte ta det på engelska på telefon och mail men då tog hon illa upp så det var bara att fortsätta på svenska... och varje gång slutade det med att hon hade missförstått någonting så jag fick ringa och maila igen och igen... :brinnerup

Nåväl, det tog några månader men jag fick tillbaka pengarna till slut. :hihi
 

frysarn

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Arvika
Hoj
Aprilia RSV4R / Ducati 916
Beställde ett komplett set nyligen ifrån dem , gissa om jag nästan trillade baklänges när bakdäcket som jag tog emot var begagnat. Mejla dem och frågade vad jag betalat för nytt eller beggat. De lovade att skicka ett nytt bums? Nu har det gått en månad och jag har skickat 3 mejl med bilder och inget har hänt. Till veckan blir det en polis anmälan samt ett snack med konsumentombudsmannen. Har handlat regelbundet från dem under flera år utan några som helst problem. Inte susning vad som gått snett men rätt ska va rätt och JAG ger mig aldrig.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har fått fel däck 2 ggr på ca 10 köp.
 

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Ort
ingen alls
Hoj
Ingen alls
Sega eller inte, det säljs mkt gamla däck i Tyskland. Dock uppger inte alla det men många skriver ut vilken årgång det är, speciellt dom som säljer racedäck.
Beställde nytt igår o är dom äldre än -14 så får dom gå tillbaks. Skulle nog påtalat det i mail till dom.

Däck som är upp till 3 år gamla, får fortfarande säljas som nya i branschen.
Är däcket lagrat rätt, som det oftast är på ett så stort lager, så är det ingen skillnad i grepp.
Skulle det vara skillnad, så är det så lite att vi vanliga dödliga inte märker det.
Det som får däcket att åldras och tappa grepp/livslängd, är rörelserna i gummit, värme och ozon.

Tänkte att det kunde vara nyttig info i denna tråden
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Däck som är upp till 3 år gamla, får fortfarande säljas som nya i branschen.
Är däcket lagrat rätt, som det oftast är på ett så stort lager, så är det ingen skillnad i grepp.
Skulle det vara skillnad, så är det så lite att vi vanliga dödliga inte märker det.
Det som får däcket att åldras och tappa grepp/livslängd, är rörelserna i gummit, värme och ozon.

Tänkte att det kunde vara nyttig info i denna tråden

Då har du aldrig kört fort nog! :D
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Har köpt på däckonline 3 ggr. Aldrig några problem.
Beställer jag från näthandlare så räknar jag inte med att ha däcken hemma dan efter. Tänk på att det förmodligen är högsäsong nu och att de kan ha så mycket att få iväg att de inte fixar det samma dag. Inte ens säkert att de har alla däck på rätt ställe heller utan måste få hem dem först.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag åkte till Wheeler Dealer, det tog nån minut att leta reda på rätt däck och ta ner det från hyllan så leveranstiden kan jag inte klaga på. Dessutom var han bara marginellt dyrare än däckonline. Tycker att han brukar ha riktigt bra priser faktiskt och så tar han några tjugor för att lägga på däcket.

Jag tycker om att handla i butik å andra sidan, iaf om det inte skiljer alltför mycket i pris.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Har gjort en beställning hos mcdackonline alldeles nyligen, och det tog några obegripliga dagar mellan beställning och att paketet faktiskt skickades.

Levereras det snabbt så kommer ändå den totala tiden för att få hem däcken vara helt okej, men nog hade man kunnat kapa ner tiden rätt rejält med snabbare hantering av ordern.

Beställde däcken 10/4 och de hämtades upp av fraktbolaget först den 16/4.

Samma här fast den 9/4 och hämtades 15/4! 6dagar känns orimligt som ledtid att ens få iväg däcket, spelar ingen roll om det är bet eller faktura. Det skulle man kunna bättra markant! :) Men som det skrivs har man brott kan man betala för det. Jag har inte brott men hade det varit i Sverige hade jag vill göra mitt ex-jobb där på logistikhanteringen :)
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Jag åkte till Wheeler Dealer, ...
Kunglig Hofleverantör? alla bor inte i S-holm men det är ju bara att gratulera till fin affär. För min del har asfalten farit hårt fram på just framdäcket med en märkbart begynnande t-platta.
nää upp med skiten i träsvarfven ..kompisen holkar ju träskålar på runt metern så varför inte testa? morotsrivare kan användas till mycket..även på låga varvtal:lol
 

MrPontus

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR929RR
jag fick mina däck inom rimlig tid när jag beställde, fick nytt och fräscht gummi.
lite konstigt bara att man inte kunde skicka däcken tillsammans då jag köpte två olika däck.

men om något blir fel då har jag hört att dom är dåliga att ha att göra med.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Då kan jag dra slutsatsen att det ibland är obegripligt lång hantering på ordern. Själva frakten går nog hyfsat fort men innan dem skickar iväg däcken kan det ta flera dagar.
Verkar få dem på 9 dagar, ganska kasst med tanke på att dem skall finnas i lager plus att jag skyndade på dem. Ingen större katastrof men däckonline är inte så fantastiska som jag trodde.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Kunglig Hofleverantör? alla bor inte i S-holm men det är ju bara att gratulera till fin affär.

Japp, såere!
Men trådbumparen som gnäller över lång leverenstid verkar ju faktiskt bo i Stockholm trots allt.
Ni som bor i byhåla får väl skaffa en egen Wheeler Dealer :7peta
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top