Idioter!!!!

Re: Re: Idioter!!!!

Tinatjejen skrev:
De hade ju fullt upp med Rörken ligister :rolleyes:
:D :fakta

Trist MoosE, hoppas allt löser sig snart, "ryktet" säger att September skall bli fint så än finns det hopp.

//B

Hände det i Gottsunda? :confused:

Det var några killar från gottsunda/stenhagen området som körde runt på en Gul Triumph T595 på plantagenträffen(bilar) i uppsala i söndags...
polisen fick som tur va tag i hojjen efter att 6-7 mörkhyade killar(inget ont mot dom) ställt hojjen på startlinjen i knivsta och bara gått därifrån, dom klarade sej, dom åkte runt i en Audi senare...

Jo d va ju här i "fina" Gottsunda d hela hände, har hört lite rykten om att det är ett visst gäng unga invandrarkillar som e skyldiga till alla dessa moped- och mc-stölder......får c om det leder nånstans.......

//Miapia

Måste bara göra ett tillägg i debatten om försöket att stjäla hojen!!!

Det är ju inte BARA invandrar ungdomar utan även "Svenar" som är med i dessa gäng.
Men det var bara en snabb poängtering! :confused: (stavas det så)

AHHHHHHHHHHHHHHHH! :mad:
Jag blir tokig på folk som inte kan låta bli andras saker!
Det jag inte fattar heller är ur i H-VETE dom kan få hojjarna sålda, eller snor dom för att åka på själva för att sen dumpa hojen?

Jag har själv råkat ut för inbrott i bilen aldrig blivit av med hela bilen eller hojen, som tur är men för varje gång som det har hänt så har jag velat träffa på dom med handen i kakburken!
JAG BLIR ARG SÅ ATT JAG KOKAR NÄR JAG SKRIVER DETTA, så att det är väl tur för min egen skull att jag inte har råkat på dom.... Men kanske mest tur för dom!!!!!!!!!!!!!!!! :kulspruta

Det där straffet att hugga händerna av dom som stjäl kanske inte är en så dum idé :crash :crash

kortstubina skrev:
Måste bara göra ett tillägg i debatten om försöket att stjäla hojen!!!

Det är ju inte BARA invandrar ungdomar utan även "Svenar" som är med i dessa gäng.
Men det var bara en snabb poängtering! :confused: (stavas det så)
Visst är det så. Men jag har inget över för white thrash heller! :mad:

Och kompisen i Gottsunda undrar varför jag inte kommer och hälsar på... :rolleyes:
Han har bara blivit av med 2 bilar än så länge :( ...

var ner till polisen i dag å fick hojjen undersökt.
han tog med ALLT som va repigt tom broms pellen..
mycket välmött av honom som f.ö oxå åker hojj.
jag behövde inte fylla i nån blankett utan han fixade allt på datorn direkt.. medans dom andra "offren" satt med papper å penna :)
han ska tom skicka in rapporten till försäkrings bolaget åt mej. :tummenupp
mycket snäll polis..

Nej det är viktigt att ingen missförstår vad det handlar om! Jag har en hel del *mycket* goda vänner som har en "icke-europeisk härstamning". Och jag vet om tvättäkta svenskar som är ena riktiga svin! Men tyvärr så verkar det som om det oftast är invandrargäng som står för sån här typ av brottslighet. Egentligen så är det ju samhällets fel etc etc bla bla... Ja, ni vet, det vanliga. Att gå och sopa på dom med basebollträn tror jag inte ett dugg på (även fastän jag också har fantiserat åtskilliga gånger om olika sätt att kunna gravt förkorta livet för dom som hoppade på mig...). Det skapar bara större problem i längden (kalla mig moralkärring eller mes om ni vill). Nej, publicera namn och foto på dem i UNT istället! Då kommer deras släkt att skämmas ögonen ur sig och ta hand om problemen själva!

Byta namn på gator med dåligt rykte!!

Är det nån som last dagens UNT?

ett litet citat:

Ann-Katrin Nnamaka tycker att några av de viktigaste förändringarna för arbetsgruppen att ta tag i är att förbättra utomhusmiljön som flera boende tycker känns otrygg, till exempel genom att göra gårdarna finare och förbättra belysningen. Hon tycker också det skulle vara en bra idé att ändra namn på en del gator med särskilt dåligt rykte.

vad skulle det förbättra?? :confused: :confused: :rolleyes:
DRÄGGEN blir väl inte mindre för det.. eller?

Re: Byta namn på gator med dåligt rykte!!

MoosE skrev:
Är det nån som last dagens UNT?

ett litet citat:

Ann-Katrin Nnamaka tycker att några av de viktigaste förändringarna för arbetsgruppen att ta tag i är att förbättra utomhusmiljön som flera boende tycker känns otrygg, till exempel genom att göra gårdarna finare och förbättra belysningen. Hon tycker också det skulle vara en bra idé att ändra namn på en del gator med särskilt dåligt rykte.

vad skulle det förbättra?? :confused: :confused: :rolleyes:
DRÄGGEN blir väl inte mindre för det.. eller?

Det första med bättre belysning i parker osv skulle kunna förbättra mycket iaf för oss som är väldigt mörkrädda.
I Helsingborg har de tom kamrabevakade parker inne i centrum! :tummenupp
Vilket jag tycker är toppen!!!!
Utomhusmiljön kan alltid ändras så att det inte finns lika mycket buskar som folk kan ligga å trycka bakom eller som man kan bli indragen i så visst har kära Namaka rätt i mycket av det hon säger!

Re: Re: Byta namn på gator med dåligt rykte!!

kortstubina skrev:
Det första med bättre belysning i parker osv skulle kunna förbättra mycket iaf för oss som är väldigt mörkrädda.
I Helsingborg har de tom kamrabevakade parker inne i centrum! :tummenupp
Vilket jag tycker är toppen!!!!
Utomhusmiljön kan alltid ändras så att det inte finns lika mycket buskar som folk kan ligga å trycka bakom eller som man kan bli indragen i så visst har kära Namaka rätt i mycket av det hon säger!

joo.... mer belysning kan jag hålla med om att det behövs..
men att byta namn på gator som har dåligt rykte kan väl ändå inte hjälpa.... dräggen finns ju kvar där ändå.. oavsätt om gatan heter petersonberger eller om den heter snällastigen......

kortstubina skrev:
Men snällagatan alt snälla stigen i brottsunda låter iaf lite trevligare :P

det är sant..
men det tar nog inte lång stund innan snällastigen blir ökänd med tanke på att brotten fortsätter oavsätt namn på gatan.

dom ska lägga pengarna på belysningen istället för att kasta bort dom på skyltar....

det tycker i alla fall jag.

En REJÄL satsning på närpolisverksamheten skulle nog göra den största nyttan.

:( jaha... nu har jag pratat med min granne och han törs inte vittna längre med tanke på att hans fru har bivit hotad.
och dom vet vart hans brevåda bor.

jag förstår honom. jag törs nog inte gå på dom jag heller med tanke på att dom alltid har vapen och är inte rädda att använda dom. :eek:

ni får tycka att jag är feg å en liten mes.. men dom vet vart jag bor..... :(

och jag vill inte riskera varken min eller mias hälsa.

jag hoppas att dom blir tagna av polisen och hamnar i buren eller ännu bättre drar pistol mot polisen så att polisen måste :kulspruta dom...

MoosE skrev:
:( jaha... nu har jag pratat med min granne och han törs inte vittna längre med tanke på att hans fru har bivit hotad.
och dom vet vart hans brevåda bor.

jag förstår honom. jag törs nog inte gå på dom jag heller med tanke på att dom alltid har vapen och är inte rädda att använda dom. :eek:

ni får tycka att jag är feg å en liten mes.. men dom vet vart jag bor..... :(

och jag vill inte riskera varken min eller mias hälsa.

jag hoppas att dom blir tagna av polisen och hamnar i buren eller ännu bättre drar pistol mot polisen så att polisen måste :kulspruta dom...

Jag vet några som i full mc-utstyrsel och svarta visir gjorde en påhälsning med tillhyggen hos någon kåkfarare som hotat en bekant. Det lugnade då ner sig om vi så säger...

Korstubina vid tangenerna

Fy fan!! Det är för jävligt att det får gå löst sådant skit i vårat vackra avlånga land!
Man blir så ledsen men jag förstår samtidigt din sitts. Å jag tror iofs inte att jag skulle backa dum som jag är.
Sådana drägg måste man våga sätta dit på ett eller annat sätt.
Men frågan är egentligen hur om man vill ha livet kvar!!!

Övergrepp i rättssak är ett MYCKET allvarligt brott. Hoppas verkligen att det hela löser sig till det bästa.
:(

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...