Idioter som snor parkeringsplats

jag bor i ett litet sommarsamhälle som är beroende av badjävlar på sommaren.
väldigt många bilar och väldigt få parkeringsplatser.
för att få en parkeringsplats så måste man cirkulera varv efter varv runt samhället för att kunna hitta en ledig lucka.
detta kan vara riktigt roligt att titta på när man sitter på en ute servering och dricker en stor kall en.
rätt vanligt är det att männen skickar ut sina kärringar från bilarna för att ställa sig på den tomma parkeringsplatsen för att paxa den medan gubben eller mannen kör runt samhället som det kanske tar 5-10 minuter att komma till parkeringsplatsen som kärringa har paxat.
jag har själv råkat ut för detta att en kärring skulle mota bort min bil när jag skulle till bolaget.
hon skrek och förde väsen om att hon hade stått där i 5 min.....
-jaha vad är bilen då.
-hon pekade på gubben som stod i en jävla bilkö.
-jag sa,du kan inte göra så här,du får flytta på dej eller så kör jag över dej.
jag la i ettan och körde sakta framåt,kärringa höll båda händerna på motorhuven och svor utav helvete.
jag körde framåt och hon backade bakåt (moonwalk)
till slut var hela min bil i rutan och kärringa var helt loss och jag började asgarva åt hela situationen.
-va fan garvar du åt sa hon
-du får ursäkta,men detta är så jävla komiskt att jag håller på att pissa ner mig.
-du kan dra åt helvete sa hon.
-ja,det kan du ochså göra men jag ska aldrig glömma dej sa jag och gick och handla mitt brännvin.

hon skrek och förde väsen om att hon hade stått där i 5 min.....
-jaha vad är bilen då.
-hon pekade på gubben som stod i en jävla bilkö.
-jag sa,du kan inte göra så här,du får flytta på dej eller så kör jag över dej.
jag la i ettan och körde sakta framåt,kärringa höll båda händerna på motorhuven och svor utav helvete.
jag körde framåt och hon backade bakåt (moonwalk)
till slut var hela min bil i rutan och kärringa var helt loss och jag började asgarva åt hela situationen.
-va fan garvar du åt sa hon
-du får ursäkta,men detta är så jävla komiskt att jag håller på att pissa ner mig.
-du kan dra åt helvete sa hon.
-ja,det kan du ochså göra men jag ska aldrig glömma dej sa jag och gick och handla mitt brännvin.

Farsan gjorde samma sak för ett antal år sedan när vi var i Ullared. Då hade en kärring ställt sig i rutan och sa att de gör så i Ullared.
Farsan körde sakta framåt och tryckte undan henne. När han sa "Så här gör vi i Ullared" trodde jag hon skulle smälla av! :rofl

va med om samma sak. blinkar in o påbörjar, en mamma och hennes dotter(se de ut som) svänger in och asgarvar!. jag flyförbannad svär och skriker men åker vidare. hittar en till, samma grej, svänger in och ser precis en cheva van som försöker slinka in, hänger på tutan skriker i bilen o pekar på förarn, han slår på en grisnit och åker sen vidare.. jag har lätt road rage humör :mad:

jag bor i ett litet sommarsamhälle som är beroende av badjävlar på sommaren.
väldigt många bilar och väldigt få parkeringsplatser.
för att få en parkeringsplats så måste man cirkulera varv efter varv runt samhället för att kunna hitta en ledig lucka.

Det är då det är så fint med att köra hoj, behöver man bara 2x1 meter så hittar man lätt en plats.

va med om samma sak. blinkar in o påbörjar, en mamma och hennes dotter(se de ut som) svänger in och asgarvar!. jag flyförbannad svär och skriker men åker vidare. hittar en till, samma grej, svänger in och ser precis en cheva van som försöker slinka in, hänger på tutan skriker i bilen o pekar på förarn, han slår på en grisnit och åker sen vidare.. jag har lätt road rage humör :mad:

Står man mitti vägen å övningsknullar , så blir man fan utan vara...:D.

Se till att bestämma sig för att parkera apparaten, då blire resultat åxå..

De var ju först på platsen. Skyll dig själv om du backar in. Jag skulle också skrattat.

Drar liknelse med folk som på fulla lunch hak glider in, ställer sig längst bak i kön för att beställa och kastar sig över de platser som precis blir lediga för att reservera dom med sina jackor på stolarna.

Allt för att de som precis då fått sitt käk går vilsna omkring och letar plats medans dessa "reserverade" platsers ägare står längst bak i beställningskön.

Ego is dah shit!

Fan vilken hård värld vi lever i.

Last edited:
jag tycker det är dryyygt när hojar parkerar in andra hojar på mc-rutorna..
man behöver ju faktiskt lite utrymme för att kunna komma åt sin hoj.
:huvet

jag tycker det är dryyygt när hojar parkerar in andra hojar på mc-rutorna..
man behöver ju faktiskt lite utrymme för att kunna komma åt sin hoj.
:huvet

för att inte tala om alla jävla cyklar o moppar som står kors o tvärs i dessa rutor ibland,.. ännu bättre när de kedjat fast sin skit i diverse stolpar så att det inte går att lyfta ut dem... :4skrika:mad:

Äsch, jag tycker synd om dem. Köra Fiat och känna sig belåten..?(!)?
De lever uppenbarligen i en liten begränsad värld, du skulle satt upp en liten söt lapp på rutan "ni vet väl vad FIAT är förkortning för; Fix It Again Tony". :krama

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul