Idioter som snor parkeringsplats

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Fy i helvete vad pissed jag blev idag. Jag kör in till strandvägen där jag parkerar varje helg för att det är gratis att stå där. Det är alltid lite kaos eftersom jag inte precis är den enda som vet detta.

Hur som helst så blir en plats precis ledig, jag blinkar höger och kör fram lite för att baka in. Då kommer det ett par som ser ut att vara runt 20-25 i en liten jävla fiat och svänger in framför mig för att blocka platsen, och lyckas vända runt och parkera. Allt medans båda två skrattar. Visst det var säkert jättekul, hade de inte haft turen att jag skulle till jobbet hade jag sparkat in några fina bucklor i bilen åt dem.

Problemet kommer ju till va fan man ska göra i situationen, kan ju inte precis hoppa ur och nita snubben. Sparkat några bucklor hade jag gjort om jag haft tid att hitta en parkering och gå tillbaks så de inte sett mitt regnr.

Vad skulle ni gjort? :D Dragit en FU burnout på huven eller? :gnissla

Jag hade hoppat fram till dom, gör nån på det där viset så spelar det ingen roll för mig om jag har bråttom till jobbet.
Jag blir pissed på riktigt, speciellt om de sitter och skrattar

Nej, du hade inte "sparkat några bucklor" alls eftersom du är en lam svensk. Du knyter istället näven i fickan och gnäller på ett internetforum. :tummenupp

Jag hade nog mest gnisslat tänder och sen letat efter en annan parkeringsplats.

Jag trodde du menade problemet jag haft.

Abbonerade en plats för 600:- i månaden som alltid någon fitta ställde sig på :mad:

Hade jag haft en starkare bil hade jag pressat iväg skiten ut i buskaget.

Edit: fast jag skrev en arg lapp :näsblod

Edit2:

Det komiska var att det tillslut blev jag som fick sparkar på dörrarna på platsen senare.

Av några fulla studenter. Döda döda döda :mad:

Det gör iofs inte något med tanke på värdet på bilen, men det är lite irriterande ändå.

Last edited:
Finns bara ett sätt att hantera Fiat som snor p-plats.

Bifogat

• 508.jpg
    508.jpg
    55.7 KB · Visningar: 172
Nej, du hade inte "sparkat några bucklor" alls eftersom du är en lam svensk. Du knyter istället näven i fickan och gnäller på ett internetforum. :tummenupp

Haha, du har en poäng. Dock är jag inte etniskt Svensk, så jag passar inte i kategorin. ;)

Haha, du har en poäng. Dock är jag inte etniskt Svensk, så jag passar inte i kategorin. ;)

Kom inte här och mopsa dig nu! :mad:

Det är nog tur att folk faktiskt biter ihop och inte går ut och pucklar på varandra, eller sparkar in bildörrar, á la Falling Down så fort någon snor en parkeringsplats eller tränger sig i kön till krovmojen.

Ah, integrerad. :tummenupp

Skämt å sido så var det ju sjukt kul, specieltl att de skrattade åt dig öppet.

Förra lördagen stannade jag på en busshållplats och skrattade åt en kille som stod och försöke kicka igång sin chopper i monsunregnet. Han hade försvarets hjälm å camou-braller. Sensmoral: det är kul att skratta åt andra!

Jag tycker nog att du hade all rätt att nita honom liiiiite åtminstone. Om någon gör på det viset så har de ju valt sida och då får de stå sitt kast. Du skulle åtminstone ha klivit ur och spottat på honom och sagt att hans tjej var jätteful och antagligen en dålig morsa. Då behöver inte du slå första slaget :näsblod

Jag gjorde faktiskt så för ett tag sedan på Mediamarkts parkering. Men jag genade över handikapp och tog den från vänstersidan medan bilen som kom från höger knappt hade styrfart OCH det var värsta risiga Opeln med en zigenare i så jag tyckte att jag gjorde rätt. De skulle säkert bara in och sno ändå *fördomsfria jag igång*
Men jag var beredd på att ta mitt straff, men ingen kniv i ryggen den gången även om han hade rätt att ge mig en omgång.

Ah, integrerad. :tummenupp

Skämt å sido så var det ju sjukt kul, specieltl att de skrattade åt dig öppet.

Förra lördagen stannade jag på en busshållplats och skrattade åt en kille som stod och försöke kicka igång sin chopper i monsunregnet. Han hade försvarets hjälm å camou-braller. Sensmoral: det är kul att skratta åt andra!

Ett sant lördagsnöje på bolaget. Skratta åt alla alkisar med abstinens upp till öronen :crash

Last edited:

Eller att svanska försvaret är kass............

Abbonerade en plats för 600:- i månaden som alltid någon fitta ställde sig på :mad:

Edit2:

Det komiska var att det tillslut blev jag som fick sparkar på dörrarna på platsen senare.

Det gör iofs inte något med tanke på värdet på bilen, men det är lite irriterande ändå.

när det händer så kollar du snabbt upp bilnumret, letar upp ägarens nummer, sen ringer du denne och hotar med att ringa parkeringsvakten eller så beskriver du i detalj vad som kommer att hända med bilen om han inte kommer inom 2 minuter.

Fick tipset av en Polis att man kunde bogsera bilen (som ställt sig på din abonerade plats) ut i vägen så den stod ivägen lite för trafiken. Sen var det bara ringa polisen igen så blir den bärgad :)
Var givetvis olagligt men när han först förklarade att man inte fick göra någonting och han hörde att man lät maktlös, så fick man ett bra tips :tummenupp

Edit2:

Skulle lätt dra en FU börnis och snurrat med kettingen för att sedan dra den över tacket.

Skulle blivit vansinnig! förmodligen direkt parkerat så nära att passageraren inte kunde öppna dörren, gått ur min bil och låst den.. gått en liten bit och skrattat tillbaka :mad: :roadrage

Jag har alltid funderat på vad som skulle hända om man "låste" fast deras bil med skivbromslåset ?
skulle vilja se dem balansera upp det hjulet..

Det är väl bara att kliva ut och be honom flytta på sig.

Vi tankar på statoil med våra firmabilar. Detta är en totalt värdelös mack eftersom de oftast bara har EN pump för dieselbilar. Jag står och väntar för att tanka, och givetis blir sidan ledig som jag inte har mitt tanklock på. Jag kör fram för att vända när en kille efter mig helt sonika kör fram och tar pumpen. Detta var också en dag när allt gått snett, så lite irriterat går jag sedan ut och lite sarkastist sa "det var hyggligt av dig". Han bara slog ut med armarna. När han sen börjar tanka BENSIN, när det var två lediga bensinpumpar i andra raden, rann det över för mig. Gick ur bilen igen och gapade och skrek att behöver väl för fan inte ta den ENDA dieselpumpen när han kör på 95 när det finns andra lediga.

Diverse mothugg som triggade mig ännu mer gjorde att jag blev ännu mer förbannad och det hela slutade med att han tankade för runt 80 spänn, och körde där ifrån.

Så Majkie, hade du gått ut och skällt lite på honom tror jag absolut inte att du ångrat dig. Att jag fick gapa och skrika lite räddade hela min f ö sketna dag! :tummenupp

Last edited:
snitta däcken för han, lägg spik under sulorna o pissa i tanken!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra