idioter som säljer trasiga saker på SH

Status
Ej öppen för fler svar.
Du kanske tror att detta vi skriver här är skämt, men så är det inte.
Att behöva återbetala 5000kr pga kunder känner att dom vill ha lite pengar tillbaka på deras köp. Det är mycket pengar för mig som inte har något fast jobb och behöver pengar till ett nystartat företag.:confused:
Jag trodde att listan med återkrav var skämt. För mig är det obegripliga saker som dom kräver tillbaka pengar för.

Själva tråden vet jag sen igår att den inte är nåt skämt.

Men det är ju så, allt vore jävligt fint bara man slapp ha o göra med folk.

Du kanske tror att detta vi skriver här är skämt, men så är det inte.
Att behöva återbetala 5000kr pga kunder känner att dom vill ha lite pengar tillbaka på deras köp. Det är mycket pengar för mig som inte har något fast jobb och behöver pengar till ett nystartat företag.:confused:

om jag hade varit dig så hade jag enbart gett tillbaka pengar om varan skickas tillbaka..

om kunden inte vill skicka tillbaka vara för att få tillbaka pengar så är det ju något skumt.

Riksknas ska stänga denna tråden nu. han ringde precis. nu kanske folk slutar ringa och begära pengar hit och dit

Se till o ta bort ditt nummer oxå då. Annars slutar det väl aldrig.

Se till o ta bort ditt nummer oxå då. Annars slutar det väl aldrig.

Lika bra att alla ringer mig och vi reder ut det.
Har mått så dåligt över denna tråden. Bättre
att alla kunder blir nöjda och att jag kan gå med gott samvete
och nöjda kunder....

Lika bra att alla ringer mig och vi reder ut det.
Har mått så dåligt över denna tråden. Bättre
att alla kunder blir nöjda och att jag kan gå med gott samvete
och nöjda kunder....
Men nöjda kunder ska ju inte innebära att dom passar på o stampar på dig för att en kille hade problem.

Vänta med det till du har fått tillbaka bromsskivan...

Jag vill bara få slut på detta. Jag kan ju be folk att skicka tillbaka med delarna, men dom vill inte stå för frakt och flera har redan monterat delarna och vill inte demontera dom. I framtiden kommer jag försöka vara hårdare.

Just nu får jag bara vara ödmjuk och gå vidare och ladda inför framtiden.
PS. Kommer hälsa på några kunder under sommaren när det blir varmt ute och kolla på deras def delar dom köpt av mig:confused:

Jag vill bara få slut på detta. Jag kan ju be folk att skicka tillbaka med delarna, men dom vill inte stå för frakt och flera har redan monterat delarna och vill inte demontera dom. I framtiden kommer jag försöka vara hårdare.

PS. Kommer hälsa på några kunder under sommaren när det blir varmt ute och kolla på deras def delar dom köpt av mig:confused:

Ärligt talat, betalar du tillbaka pengar till puckot som gnällde på osynkade förgasare kommer även jag att börja begära pengar utan att ens ha köpt något av dig. :D

Visst ska man vara schysst vid affärer men det måste ju finnas gränser.

om dom redan monterat delarna och inte vill montera av dom så är defenitivt inte delen defekt.. hade den varit så defekt så dom ska ha pengar tillbaka så skall det inte heller vara några problem för dom att skicka tillbaka grejorna..

nä ge inte tillbaka några pengar innan varan påvisats defekt

:

Transport, frakt får man som kund stå själv för. Har fått lämna in min laptop i Linköping TVÅ gånger för samma fel, inte får jag någon milersättning lr nåt för det (2x9 mil).

Lurad

Jag vet att folk lurar mig just nu. Men nu har jag gett tillbaka pengarna till en, då vill alla ha lite ersättning hit och dit.

Transport, frakt får man som kund stå själv för. Har fått lämna in min laptop i Linköping TVÅ gånger för samma fel, inte får jag någon milersättning lr nåt för det (2x9 mil).

Om du har köpt din laptop av en näringsidkare och det är ett fel som faller under garanti har du blivit blåst.

http://www.konsumentvagledare.konsu...tikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=133

"Skadestånd
Du har enligt konsumentköplagen rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan eller försenad leverans. Rätten till skadestånd har du oavsett om köpet hävs eller om felet har blivit åtgärdat av säljaren. Skadeståndsgrundande kostnader kan vara
utlägg, som resor och transporter
för att få felet avhjälpt,
inkomstförluster, exempelvis på grund av att du måste ta ledigt från arbetet för att vänta på en reparatör och därmed fått avdrag på lönen,
prisskillnad, det vill säga om du efter att ha hävt köpet tvingas betala mer för en motsvarande vara,
andra förluster, som exempelvis en biljett till en bilfärja som du inte kunnat utnyttja för att det blivit fel på din bil.
Du har också rätt att få ersättning av säljaren om den felaktiga varan orsakar en skada på annan egendom som tillhör dig eller din familj, till exempel om en diskmaskin läcker vatten och skadar köksgolvet.

Om ersättningen blir orimligt betungande för säljaren kan den i undantagsfall jämkas. Man tar då hänsyn till firmans ekonomiska förhållanden samt firmans och kundens försäkringar. Generellt gäller att du måste vidta rimliga åtgärder för att begränsa förlusten eller skadan, till exempel inte förvärra ett fel på varan genom att använda den. Försummar du det får du betala motsvarande del av förlusten."

Last edited:
Betalt

Nu har jag betalt Uffe Rustan/Raksknas 750kr. Jag hoppas att han blir nöjd.

Jag tror att de flesta här har fått den uppfattningen att du är seriös. Visst vill du hålla dig på bra kant med alla men faktum är att många tar sin chans att blåsa dig och det är förjävligt. Tycker du har varit mer än tillmötesgående och jag tycker inte du skall betala en enda krona tillbaka innan du har fåttden respektive delen tillbaka. Lycka till med företaget!

Tackar så mycket för info. Ska dit på måndag, då har den varit inne på rep i drygt tre veckor, gången innan fem veckor.

Hann använda den i lite drygt en timme innan den dog.

Bör finnas ett prejudikat som säger att du ska ha din laptop fungerande i din hand efter tre veckor. Vill du ha hjälp hur du ska gå till väga så hör av dig via PM så svarar jag ikväll. Har nyss fått rätt mot Sony i ett liknande ärende och fick kompensation motsvarande nästan 5000kr så ge dig inte :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2