idioter som säljer trasiga saker på SH

Status
Ej öppen för fler svar.
@trådskaparen

Har du gjort rent fälgarna ordentligt innan du monterade skivorna.

Jag lackade ett par fälgar för några år sen och när jag monterade tillbaka skivorna var det en som kändes vind så det pulserade i bromsen.
Polerade fästytan på fälgarna för säkerhetsskull ifall det fanns skit där men fick aldrig till det 100%. :va
Och det var mina egna skivor, fucking garanterat raka.


Surt om killen sålt sneda skivor men fan värre om det är på din sida som det knasar och du går ut såhär.

fälgarna är inte omlackade. har gjort rent både anläggningsytorna och gängerna från locktite.

ska ta av skivan, har en polare som har en liggande. annars så har jag fått tipps om ställen man kan lämna in skivan o kolla om ev rikt går. fått massa pm av trevliga sh människor som vill hjälpa till.
tack till alla,

lever efter ordspråket det man gör e det här livet får man äta i det här livet!!!
 
fälgarna är inte omlackade. har gjort rent både anläggningsytorna och gängerna från locktite.

ska ta av skivan, har en polare som har en liggande. annars så har jag fått tipps om ställen man kan lämna in skivan o kolla om ev rikt går. fått massa pm av trevliga sh människor som vill hjälpa till.
tack till alla,

lever efter ordspråket det man gör e det här livet får man äta i det här livet!!!

Karma funkar ja.. Det är fan garanterat så. :tummenupp

Det jag ville komma fram till var om du gjort rent ytorna / verkligen kollat så det inte är någon skit emellan. Kolla alla nitarna också så det inte är skit där.

Lycka till.
 
vi borde införa ett betyg system så man kan se om säljaren är pålitlig ...typ som tradera har själv sålt massa saker på SH och skulle aldrig falla mig in att lura någon på SH ....det är ju som att skita sig själv i näven:mad: :mad: :mad: :huvet
 
bättre reklam än så kan man knappast få!!! själv säljer jag mc-larm:tummenupp pm
 
Denna säljaren skulle skickat ett sidostöd till mig för flera veckor sen men de e spårlöst försvunnet :/ . Han verkade seriös så kan ju va bussgods som slarvar också förvisso.
 
Denna säljaren skulle skickat ett sidostöd till mig för flera veckor sen men de e spårlöst försvunnet :/ . Han verkade seriös så kan ju va bussgods som slarvar också förvisso.
Men bussgods har ju fraktsedelsnummer på sina sändningar?
 
Denna säljaren skulle skickat ett sidostöd till mig för flera veckor sen men de e spårlöst försvunnet :/ . Han verkade seriös så kan ju va bussgods som slarvar också förvisso.

Det är det som är det fina med bussgods, du betalar inte något förens du hämtar ut paketet :tummenupp

Nu är det ju bara han (säljaren) som ligger ett sidostöd minus...who cares...
 
Det är det som är det fina med bussgods, du betalar inte något förens du hämtar ut paketet :tummenupp

Nu är det ju bara han (säljaren) som ligger ett sidostöd minus...who cares...

Javisst är det så, men vill ju ha skiten också .. nu måstej ag ju leta upp ett nytt :tungan

Men bussgods har ju fraktsedelsnummer på sina sändningar?

Jovisst, har frågat säljaren efter detta utan resultat ..
 
Last edited:
Hej på er.

Som jag förstår pratar ni om mig. Jag har sålt väldigt mycket delar på sporthoj och det har funkat bra. Men vissa grejer kan jag inte förstå.
När folk är missnöjda, så vill jag i första hand att dom ringer till mig. Ingen Av er som skriver i tråden har ringt och pratat med mig personligen. Jag har sålt över 70 delar denna månaden. Och om en av dom är missnöjd, så kan han ringa. När jag vet att jag gjort fel, så försöker jag lösa det så gott jag kan. Men när jag vet att en vara är bra, då kan jag tyvär inte "Ta tillbaka" varan 3månader efter att den är sålt. Så funkar det inte.

Alltså. Om du inte är nöjd med något du köper av mig. Hör av dig så fort du kan. Via tel!

Det stämmer att jag har ett företag. Jag köpte det för två månader sedan och fick det registrerat nu i veckan. Jag säljer endast nya delar och håller på att bygga upp ett lager. Därför säljer jag alla beg delar jag har liggandes.
Alltså. Alla delar jag säljer på sporthoj är privata.

Ang skivorna. Jag körde själv med skivorna utan några problem. Jag skulle aldrig försöka lura någon eller något liknande. Jag bytte skivor pga byte till wawe skivor. Alltså. Jag demonterar skivorna. Packar dom. Skickar dom. 2-3 månader senare får jag ett PM att ena skivan är skev. Jag har inte fått något förslag hur vi ska lösa det. Ingen seriös kontakt via tel. Inget!!!
Du gav 1000kr för 2 skivor och 4 belägg, Vilket jag tycker är billigt. Jag skulle aldrig smuttsa ner mitt rykte för 1000kr.

Måste säga att jag blir lite besviken. När man är vuxna så kan man prtata om problem. Inte prtata massa skit som är byggda på falska grunder!

Mvh: Meccan
 
Som nån sa brukar det ju alltid finnas två sidor av ett mynt och så var det visst i det här fallet också!
 
Som nån sa brukar det ju alltid finnas två sidor av ett mynt och så var det visst i det här fallet också!

Tack för stödet!

Jag gör så gott jag kan, men det räcker inte alltid.
Kan likaväl vara kunden som har gjort fel!

"""""""Jag ser på bilden i ditt garage hur du förvarade skivorna hängandes på väggen. Dom kan lika väl ha trillat ner. Vem vet. Kanske du som försöker lura mig!!!:mad: """""""
 
som om jag inte har mailat dej!! o ljug inte själv!!

Hej på er.

Som jag förstår pratar ni om mig. Jag har sålt väldigt mycket delar på sporthoj och det har funkat bra. Men vissa grejer kan jag inte förstå.
När folk är missnöjda, så vill jag i första hand att dom ringer till mig. Ingen Av er som skriver i tråden har ringt och pratat med mig personligen. Jag har sålt över 70 delar denna månaden. Och om en av dom är missnöjd, så kan han ringa. När jag vet att jag gjort fel, så försöker jag lösa det så gott jag kan. Men när jag vet att en vara är bra, då kan jag tyvär inte "Ta tillbaka" varan 3månader efter att den är sålt. Så funkar det inte.

Alltså. Om du inte är nöjd med något du köper av mig. Hör av dig så fort du kan. Via tel!

Det stämmer att jag har ett företag. Jag köpte det för två månader sedan och fick det registrerat nu i veckan. Jag säljer endast nya delar och håller på att bygga upp ett lager. Därför säljer jag alla beg delar jag har liggandes.
Alltså. Alla delar jag säljer på sporthoj är privata.

Ang skivorna. Jag körde själv med skivorna utan några problem. Jag skulle aldrig försöka lura någon eller något liknande. Jag bytte skivor pga byte till wawe skivor. Alltså. Jag demonterar skivorna. Packar dom. Skickar dom. 2-3 månader senare får jag ett PM att ena skivan är skev. Jag har inte fått något förslag hur vi ska lösa det. Ingen seriös kontakt via tel. Inget!!!
Du gav 1000kr för 2 skivor och 4 belägg, Vilket jag tycker är billigt. Jag skulle aldrig smuttsa ner mitt rykte för 1000kr.

Måste säga att jag blir lite besviken. När man är vuxna så kan man prtata om problem. Inte prtata massa skit som är byggda på falska grunder!

Mvh: Meccan

för det första så gav jag 1500kr för dom, för det andra så har vi haft mail kontakt. o din förklaring är att det inte är ditt problem.
har haft hojen i delar, fråga dej vad vi ska göra åt problemet, men det var nått du lämna garanti på, hade du erbjudit dej att betala tbx för en skiva så visst men.
o seriös kontakt går inte o föra över pm??
 
Sweeedieeee VAR ÄR DU ??

Nedräkningen för mealtdown har börjat !
Jag tycker att det är bra det här, båda sidor har ju möjligheten att berätta sina sidor. Är det så att dom hellre vill ta det via PM så är väl det upp till dom.

Men det är ju ändå inget bra på tv nu. :hihi
 
Tack för stödet!

Jag gör så gott jag kan, men det räcker inte alltid.
Kan likaväl vara kunden som har gjort fel!

"""""""Jag ser på bilden i ditt garage hur du förvarade skivorna hängandes på väggen. Dom kan lika väl ha trillat ner. Vem vet. Kanske du som försöker lura mig!!!:mad: """""""


Om du inte vill smutsa ner ditt rykta pga. 1000 spänn, tycker jag att du ska låta affären gå tillbaks, Nöjda kunder är värda väldigt mycket pengar på sikt. Du skulle få jävligt bra goodwill om du visar att du månar om kunderna.
Sen har han ju varit i kontakt med dig via mejl
 
för det första så gav jag 1500kr för dom, för det andra så har vi haft mail kontakt. o din förklaring är att det inte är ditt problem.
har haft hojen i delar, fråga dej vad vi ska göra åt problemet, men det var nått du lämna garanti på, hade du erbjudit dej att betala tbx för en skiva så visst men.
o seriös kontakt går inte o föra över pm??

Kan nog stämma att du gav 1500kr för dom. Var så länge sedan att jag inte kommer ihåg. Jag är villig att lösa det, men då vill jag att du ringer mig!
 
Man är väl mer idiot om man hör av sig 3 månader efter varan är köpt.
 
Inte om det är vinter. Jag kan köpa grejer som jag inte monterar/använder på ett par månader. Inge ovanligt för mig iallafall. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top