Idioter på tidsbokningen Bilprovningen

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ringde & bokade tid för kontrollbesiktning för hojen, glad i hågen fick jag en tid innan vi drar på semester.
Kollade upp stationen på nätet, & det visar sig då att dom EJ besiktigar MC, bara bil & lätt lastbil.

Men HUR I HELVETE kan dom då boka en tid åt mig? :mad:
Ska ringa & skälla ut dom imorgon, vad kan man ställa för krav nu när dom klantat till det?

Kanske ett av kriterierna för att arbeta med tidsbokning är att veta skillnad mellan MC & övriga fordon....

(polaren råkade ut för samma sak för ett par veckor sedan...)

Åk dit och kräv att de ska besiktiga den.
Har de bokat in dig är det upp till dem att fixa det.

Samma med Carspect.
Jag hade tydligen med körförbud på mitt släp.
Det visade sig att deras info inte stämmer på släp.
Nú kunde jag visa upp detta för polisen och han släppte det med kravet att jag körde raka vägen hem.

Hände samma sak med mig (eller liknande). Bokade och fick en tid, när jag sen ringde igen för att dubbelkolla min tid sa killen, ja men, eehhh... nä den typ av service har vi inte på denna bilprovningen. Du måste boka här etc.etc.

Visst KAN det vara så, men jag finner det föga troligt.
Kanske någon här vet om dom besiktigar MC på Lidingö?

Vet inte säkert, men tror inte det. Polaren som också bor här på ön fick åka ut till Märsta när han skulle besiktiga sin.

Att du orkar vara en så jobbig kund. Ett tips kolla upp innan om stället du ringer ens erbjuder den tjänsten du efterfrågar, så slipper du missförstånd. Folk gör misstag och speciellt på somrarna då det är massa sommarjobbare överallt.

Att du orkar vara en så jobbig kund. Ett tips kolla upp innan om stället du ringer ens erbjuder den tjänsten du efterfrågar, så slipper du missförstånd. Folk gör misstag och speciellt på somrarna då det är massa sommarjobbare överallt.

Ja folk gör fel.
Men varför ska han lida för det?

Men om man söker på ett fordon så ska det f*n funka helt enkelt.

Visst KAN det vara så, men jag finner det föga troligt.
Kanske någon här vet om dom besiktigar MC på Lidingö?

Jag var där o besiktigade min hoj i april, riktigt trevlig kille som var där o gjorde min besiktning iaf.

Först ville bilprovningen skicka mig till antingen uppsala eller strängnäs.
men jag förklarade vänligt men bestämt att det knappast var ett val när jag bor i stockholm.

Tack Sir Väs! låter ju kanon, hoppas han är hörselskadad OCH trevlig...vi har försökt få tyst på mina Sebring....men dom vill inte....:gnissla

Ja folk gör fel.
Men varför ska han lida för det?

Men om man söker på ett fordon så ska det f*n funka helt enkelt.

Ja men det funkar inte alltid, det måste man kunna förstå. Att man sen ska ringa och skälla ut någon annan (den som svarar) som inte har med saken att göra överhuvudtaget, det är min definition av en jobbig kund.

Det är lätt att undvika sånt här om man VILL det är allt jag säger.

Jo, de är puckon. Har också varit med om att de misslyckats, och kundservicen i det fallet var obefintlig. "Jaså, får du körförbud p g a att vi har tabbat oss? Ja, det går ju bussar..."

Sedan har de rätt puckade kunder också. Typ folk som är där i god tid för att besiktiga hojen, går in och undrar vad som är fel när datorn inte spottar ut en kölapp och sedan får reda på att det var först samma dag och tid veckan efter... :gnissla

Ja men det funkar inte alltid, det måste man kunna förstå. Att man sen ska ringa och skälla ut någon annan (den som svarar) som inte har med saken att göra överhuvudtaget, det är min definition av en jobbig kund.

Bästa sättet att undvika de är om sbp sätter kompetent personal som kan lite på plats. Fel personer på fel plats har absolut noll att göra där.
De är samma på många kundtjänster man undrar vad fan de gör där om de inte kan göra rätt.
Kunden har väldigt rätt på den punkten.

Ursäkta mig men vart skrev jag om att skälla ut personalen?
De har gjort fel då får de väl stå sitt kast, samma som jag fick göra missade att tantens bil skulle besiktigas och fick en bot på 1500.
Sen att det inte kom en lapp från Transportstyrelsen förrän 4 veckor efter att det blivit körförbud har inte med saken att göra.
1 vecka efter att tanten blivit stoppad och satt som ett fån i bilen och inte fattade nåt.

Mitt fel mitt kast à 1500 spänn.

Om de nu skulle neka dig att besiktiga begär du att få prata med stationschefen och förklara läget.
Bes eller får ni helt enkelt ersätta mig för förlorad arbetsinkomst iom att du tagit fritt från jobbet och måste göra det en gång till för att få hojen besiktigad.

Jag tänkte såklart inte ringa & skälla ut någon efter noter...ta inte allt så bokstavligt.
Ett jävla ståhej om allt här....
Nu är saken löst & allt kan återgå till det normala!
Tack & hej

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...