Idioter på motorväg...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Mavve skrev:
Men.... *suck*
Har man en Aero kan man faktiskt använda gasen, eller man tycker att ägaren till fordonet bör kunna använda gasen :fakta
Ser du honom komma i den hastigheten så tryck på lite, eller kör ifrån honom.

Man dagdrömmer inte i 200, utan man blir klarvaken som aldrig förr(speciellt i en BMW :p )

Det är du som ska överreagera och tro att nu jäklar händer det nånting och sen ska du trixa och tro att du underlättar för andra genom att byta fil eller bromsa.... ligg bara kvar i den takt du känner för och var inte ouppmärksam för det.

Man behöver inte vara en dåre för att man kör i 200.

750RR

Näe, jag tycker att det är helt ok att köra i 200, bara man gör det med hjärnan.
Men när detta hände så fick han syn på min bil precis innan det smällde och lyckades alltså undvika en kollision med några millimeter :fakta
Och tro mig, inte ens min trimmade aero hade kunnat dra upp i 200 på bara någon sekund, men mestadels för att jag inte hade hunnit tänka på att trycka ner gasen :D
Och visst fan dagdrömmer man även när man kör fort. Farsans jobbarpolare hade hämtat en transport uppe i akalla en morgon och när han låg och puttrade fram i 110 med sin stora mercabuss så smäller det plötsligt till och bilen kastas ned i diket. Efter ett par minuter (antar att han var chockad :D ) så går han ut och kollar vad som hände.
Det konstiga var att det enda han ser är att bussen är intryckt ca en meter hela nedre delen av bakdörrarna och hjulen har förflyttats några decimeter framåt :) Precis när han ska ringa polisen så kommer en kille gåendes på väggrenen mot honom. Det visade sig att killen hade legat och pressat på med sin bil (vet ej vad det var för modell) när det helt plötsligt hade smällt, varpå hans bil parkerades ute på en åker, bakom några träd och skit :D Han dagdrömde nog ska du se :)

Mingves skrev:
Skrämmande att så många av er tror att jag låg och "feskörde" i vänsterfilen.

Skrämmande att folk inte inser att dom är vänsterfilsterrorister ens när man kastar det i ansiktet på dom.

Jag dömmer dig till livstid i högerfilen! :whip :kulspruta

:D

John Holmes skrev:
Skrämmande att folk inte inser att dom är vänsterfilsterrorister ens när man kastar det i ansiktet på dom.

Jag dömmer dig till livstid i högerfilen! :whip :kulspruta

:D

Haha, du måste redan vara dömd till att åka i högerfilen om du åker dnepr... :D

När jag kör från jobbet (med bilen) på 3-filig motorväg så är innerfilen oftast snabbast. Brukar ligga där och cruisa i 90km/h och sakta glida om bilarna i mittenfilen. Där ligger folk ofta och köar på rad i ca 80-85 km/h.

Även när det är helt tomt på bilar ska folk ligga i mitten och segköra. Tycker det känns lite onödigt när man kommer bakifrån att behöva byta två filer bara för att köra om. Då ser jag hellre till att jag håller 90km/h precis och glider sakta om på innern.

Micke-78 skrev:
När jag kör från jobbet (med bilen) på 3-filig motorväg så är innerfilen oftast snabbast. Brukar ligga där och cruisa i 90km/h och sakta glida om bilarna i mittenfilen. Där ligger folk ofta och köar på rad i ca 80-85 km/h.

Även när det är helt tomt på bilar ska folk ligga i mitten och segköra. Tycker det känns lite onödigt när man kommer bakifrån att behöva byta två filer bara för att köra om. Då ser jag hellre till att jag håller 90km/h precis och glider sakta om på innern.

Mittfilsterroristen är ju den mest irriterande föraren alla kategorier. Dom borde det fan vara skottpengar på :kulspruta

toca1 skrev:
...Ska det va så svårt å lära sig vart man ska befinna sig när man kör bil (OBS ej mc inräknat,,, när man kör mc gör man hur fan man vill :rock :D )
:rock :rock :rock

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back