Identifiering, plast på min KTM 525 EXC -03

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Hallå hallå.
Jag undrar om det finns någon här som kan svara på vad jag har för plast på min KTM 525 EXC -03?

Är ju inte original på -03:orna i alla fall som sitter på plats.
Menar nu den bakre plasten.
Fick med två st "bakramar", varav en med original luftburk osv vid sidan av.
Den "andre" sitter på plats nu.

Som ni ser så är ju inte sadelns passform något vidare heller (sitter buntbandad).

Tacksam för svar.

Bilder på Hojen:
http://quadsweden.se/space/4800/galleries/9404/89753L.jpg
http://quadsweden.se/space/4800/galleries/9404/89754L.jpg


Edit:
Kanske har svarat på min egen fråga.
Hittade en bild på hur -03:an ser ut:

http://www.bikez.com/pictures/ktm/2...spective copyright holder or manufacturer.jpg

Sedan en bild på -04:an:
http://i81.photobucket.com/albums/j238/slcousin/2256_4e952d843a6_o.jpg

Verkar vara -04 och framåt som jag har på min -03:a.

Någon som vet vad som behövs "fixas" för att jag skall kunna få på en nyare sadel? Så jag slipper ha buntband. Och den där glipan bak.
 
Last edited:
Precis som du säger är det 04- plast.

Är tanken samma på alla modellerna och hela bakramen är bytt till en nyare borde ju en 04- sadel passa perfekt, eller?
 
Japp, men frågan är om tanken är samma som 04:an och uppåt?

Kävlinge föresten. Bor ju svärmor i.
Hon som hade blåskon förut (slog igen butiken nyligen).

Oj OT.
 
Enligt KTM World:


Bensintank

Model: 525 EXC RACING EU
Year: 2003
FUEL TANK CPL. RACING 8,0L 03
#KTM Part: 5900701350044

Model: 525 EXC RACING EU
Year: 2004
FUEL TANK CPL. RACING 8,0L 03
#KTM Part: 5900701350044


Sadel:

Model: 525 EXC RACING EU
Year: 2003
SEAT BLACK WITH KTM-LOGO 03
#KTM Part: 50307140200

Model: 525 EXC RACING EU
Year: 2004
SEAT BLACK WITH KTM-LOGO 03
#KTM Part: 54807040000


Samma nr på bensintankarna, inte på sadlarna.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: MaG
Kollade även jag upp art nr på bränsletankar ifrån -03, -04 samt -06.
Samtliga verkar ha samma art nr.
Alltså: 590.07.013.500/44

Sadlarna är ju ej samma, då plasten från 04 och uppåt är lägre bak.
Ingen som en -04 KTM här i närheten där jag bor?
Vore skoj att se om det räcker med att byta sadel.
Verkar ju som det i alla fall.
 
Hejsan.
Akrat satt på när jag köpte hojen.
Verkar inte vara något omgjort i alla fall.
Även original dämparen passar i hålen på -04:ans bakram.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top