Identifiera toppkåpan

Mattias skrev:
#1. Jag har ALLTID rätt.
#2. Skulle jag inte ha rätt träder #1 i funktion by default så att säga.

Nja, skulle Freppa komma med ett ett svar från källan så tror jag att ditt glasfiberpåstående är felaktigt, så ALLTID är väl en sanning med viss modifikation.... kanske...
 
Kolla luftintagen snett under lysena på bilden som Ghost bifogade. Ser lika ut eller hur? Ghost har rätt! Hemmajobb!
 
Mattias är Mr Right, så är det bara. Är dock hyffsat intresserad över hur han har gjort fronten så snygg men krashkåpan. Orginalet är ju :zpy , men den där är ohyggligt trevlig.... tycker jag...
 
Av den lilla toppen mellan lysena, så ser det faktiskt ut att vara en toppkåpa från en RC45:a.
 
Kolla på den lilla nostippen mellan lysena, samt "luftintagen" snett ovanför lysena....
 
Pingvin, har du lust att förklara varför de små slitsarna över lampan är intressanta? :confused:

Freppa skrev:
Mattias är Mr Right, så är det bara. Är dock hyffsat intresserad över hur han har gjort fronten så snygg men krashkåpan. Orginalet är ju :zpy , men den där är ohyggligt trevlig.... tycker jag...


Freppa:
-det är antagligen en moddad orginalkåpa. Den finishen i en kraschkåpa är inte lätt.
-det som gör att den ser så annorlunda ut lacken dvs frånvaron av dekaler och de nya lampornas linjer.

Sidokåporna(antagligen) och magkåpan(definitivt) är orginal och jag kan absolut inte första varför man skulle lägga ett ohyggligt jobb på att bygga om kraschkåpor till orginalfästen odyl..
när man kan göra exakt samma sak med en gammel repig/spruken orginalkåpa.
 
Chrille skrev:
-det som gör att den ser så annorlunda ut lacken dvs frånvaron av dekaler och de nya lampornas linjer.

Känner mig jättedum (vilket säkert nu halva forumet kommer bekräfta att jag är, men om man tittar på en 91:as 750 MED glaset framför, och så tar man bort glaset, så får jag det inte till att stämma. Kille måste ju ha plastat något oerhört, samt skjutit fram lamporna några cm.....
 
Freppa skrev:
Känner mig jättedum (vilket säkert nu halva forumet kommer bekräfta att jag är, men om man tittar på en 91:as 750 MED glaset framför, och så tar man bort glaset, så får jag det inte till att stämma. Kille måste ju ha plastat något oerhört, samt skjutit fram lamporna några cm.....

Jovisst. När du tar bort suckan orginalglas så blir det ett jättestort hål i fronten som ska byggas igen med mjuka runda linjer så att det matchar kåpan i övrigt. En så stor välvning är inte busenkelt att malla upp utan utan det kan bukta lite extra om det vill sig.

Sen sågar man de nya hålen i den nya plasten och bygger nya lampfästen och de hänger man ju lagom långt fram dvs betydligt längre fram än orginallamporna. Detta är möjligt pga att de nya lamporna är mycket mindre än orginal....

Eller är det jag som fastnat vid en felaktig ide?
 
Pingvinen: Det där ser ut att vara instrumenteringen bakom kåpglaset :)

God idé, kräks på tanken att genomföra den. Är inte duktig på att mecka med findetaljer som plast och så. Fan, att jag fick ihop motorn är ju ett under i sig :)
 
Jaja, det var bara en idé. Men nostippen mellan lysena är fortfarande misstänkt lik.....
 
Freppa skrev:

God idé, kräks på tanken att genomföra den.


Är inte duktig på att mecka med findetaljer som plast och så. Fan, att jag fick ihop motorn är ju ett under i sig :)


1. Kräks inte på tanken Freppa, det fräter.

2. Du sa att Oljeryk och Jim mekade medans du drack öl och ställde dumma frågor.

OT Är den tät i motorn nu?
 
Det är en 91a 750 kåpa (glasfiber) modiferad av Alf på McXpress.
 

Bifogat

  • bla_grisen_f.jpg
    bla_grisen_f.jpg
    48.4 KB · Visningar: 70
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top