Identifiera motard bromsar.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Har hittat ett supermotardkitt som jag funderar på att köpa.
Men säljaren verkar inte ha nån koll på vad han säljer, han säger bara att det står ett S infräst på bromsoket, och är 320mm skiva. Någon här som kan gissa sig till vad det är för något och om det är bra grejer.
Skickar med en dålig bild från anonnsen ifall de nu kan hjälpa.

MVH

Bifogat

• broms.JPG
    broms.JPG
    17.8 KB · Visningar: 245
Ser ju ut som en crossbroms med en distans. Är det en crossbroms så räcker den inte länge för motardbruk.

Har inte sett detta på nån annan motardcykel i tävlingssammanhang.
Ser fortfarande ut som en crossbroms med distans. Spiegler gör ju främst bromspumpar, belägg och skivor. Har inte sett bromsok innan och hittar inget på deras hemsida.

Ska du ha det till att köra gata så funkar det nog, men är det ett cross ok så mattas bromsarna fort och du kommer få ta i för kung och fosterland för att få stopp. Eftersom du bor så nära banan så antar jag att du kommer vilja plåga hojen där :)

Har inte sett detta på nån annan motardcykel i tävlingssammanhang.
Ser fortfarande ut som en crossbroms med distans. Spiegler gör ju främst bromspumpar, belägg och skivor. Har inte sett bromsok innan och hittar inget på deras hemsida.

Ska du ha det till att köra gata så funkar det nog, men är det ett cross ok så mattas bromsarna fort och du kommer få ta i för kung och fosterland för att få stopp. Eftersom du bor så nära banan så antar jag att du kommer vilja plåga hojen där :)

Precis ang de sista. :D

Jag letade lite på sidan och hittade att dom gör typ 7 olika OK, och det finns ett som ser ut att vara den på blocketanonnsen.

http://www.spiegler.de/en/products/brake-systems/brake-callipers

small_1.jpg

Står att det ska vara typ en kopia till Suzuki Intruder OK :gnissla

Känns som jag får pruta lite på det, ev bara köpa fälgarna.

Last edited:
Har ingen erfarenhet av det men det är säkert inte sämre än Beringer, Braking, Motomaster och andra liknande ok, så det funkar nog, Örebrobanan är inte så krävande för bromsarna heller.

Har ingen erfarenhet av det men det är säkert inte sämre än Beringer, Braking, Motomaster och andra liknande ok, så det funkar nog, Örebrobanan är inte så krävande för bromsarna heller.

Om man inte bara kör asfalten, då kokar många bromsar. :D

Precis ang de sista. :D
Jag letade lite på sidan och hittade att dom gör typ 7 olika OK, och det finns ett som ser ut att vara den på blocketanonnsen.
http://www.spiegler.de/en/products/brake-systems/brake-callipers
small_1.jpg

Står att det ska vara typ en kopia till Suzuki Intruder OK :gnissla
Känns som jag får pruta lite på det, ev bara köpa fälgarna.

Jag får lära mig att använda deras hemsida nästa gång :( Ok nr tre på hemsidan ser ok, resten hade jag passat mig för.

Min första hoj var en husa 650-03 med motomaster fyrkolvsok. Den funkade kanon tills jag köpte en KTM450 SMR. Insåg då vilken skillnad det var mellan bromsar och bromsar. Har nu ett beringer 6-kolvsok (brukar sitta på husor) och ett FTE/Beringer 4-kolvsok (orginal ktm smr).

Fast å andra sidan ska man ju inte stirra sig blind på materialet. Jag har ägnat ett år till att få ordning på underarmar och skador. Har du kört cross/enduro och har ork så kan du komma på pallen i open med ett par 17 tums slicks :tummenupp

Jag får lära mig att använda deras hemsida nästa gång :( Ok nr tre på hemsidan ser ok, resten hade jag passat mig för.

Min första hoj var en husa 650-03 med motomaster fyrkolvsok. Den funkade kanon tills jag köpte en KTM450 SMR. Insåg då vilken skillnad det var mellan bromsar och bromsar. Har nu ett beringer 6-kolvsok (brukar sitta på husor) och ett FTE/Beringer 4-kolvsok (orginal ktm smr).

Fast å andra sidan ska man ju inte stirra sig blind på materialet. Jag har ägnat ett år till att få ordning på underarmar och skador. Har du kört cross/enduro och har ork så kan du komma på pallen i open med ett par 17 tums slicks :tummenupp
Jo jag har kört på Örebrobanan förr och kan ju direckt säga att bromsar är inte det första jag kommer behöva oroa mig över :tungan

Tillockmed med 125:an för någa år sen gick det fort (tyckte jag :rolleyes:) :hihi

Men hur som helst fälgarna och naven är det jag ska köpa av snubben, får se hur jag gör med bromsarna, blir ju några tusenlappar till om man ska ha feting OK.

Killens farsa säger att han inte får sälja kitte under 9 tusen, Tycket det låter väldigt mycket. "okänt bromsmärke" och slut däck. Vad tror ni?
http://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_yzf_426_turbo_23862904.htm?ca=8&w=1&last=1

Skulle behöva extermt snabba svar för ska åka och kolla på dom strax.

9k är inte hjulen värda....

Lösa standardhjul skall inte kosta över 5kkr och för de resterande 4kkr får du ett komplett beg Beringer kit....

9k är inte hjulen värda....

Lösa standardhjul skall inte kosta över 5kkr och för de resterande 4kkr får du ett komplett beg Beringer kit....

Vad är då standard hjul?
10000 och uppåt är väl ca nypris, utan skivor och drev. Jag skulle säga att många ligger på mer än 5k i pris o med all rätt.

Dock ställer jag mig oxå högst tveksam mot 9k för detta kit.

Blev inget. Skivan var i dåligt skick, bromspumpen såg hemmagjord ut och allt känndes väldigt skumt. Bjöd 3 för bara fälgar och nav, men det gick han såklart inte med på.

Det där är ju min gamla hoj:). Togs hem från Tyskland 2002 och var på den tiden en yz400. Hjulen var top of the line då och just bromspumpen var nog hojens finaste attribut, vad hände med den? Spiegler är, mycket riktigt, märket på bromseriet.

Det där är ju min gamla hoj:). Togs hem från Tyskland 2002 och var på den tiden en yz400. Hjulen var top of the line då och just bromspumpen var nog hojens finaste attribut, vad hände med den? Spiegler är, mycket riktigt, märket på bromseriet.
Har du nån bild på pumpen så kan jag säga om det var samma. :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back