Identifiera missljudet

Flod

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Moto Guzzi 850 '77, Hornet 600 '06
Hej! Jag har en ny (för mig) Honda. Går som ett skott förutom de typiska avgasknallarna på avslag pga slip on. Häromdagen råkade jag ställa mig bakom hojen medan den stod på tomgång, varmkörd. Ur ljuddämparen kommer då förutom det trevliga radfyrabrötet ett underligt slumpmässigt knackande... :confused:

[YOUTUBE-ID]6kaSF3C6Tf4[/YOUTUBE-ID]

Är det
1) något att bry sig om?
2) fullständigt normalt?

Jag hör inget missljud från motorn, men jag kan inte stoppa missljudet genom att hålla avgasröret, vilket gör att det inte känns som om det är något mekanisk missljud från röret... kanske någon skum resonans?

Jag är nojig, jag vet... :huvet Men jag vill ha lite ro i denna fråga... :gnissla Tackar på förhand!

Last edited:
Låter det även om du drar in kopplingen?? prova.

Låter det även om du drar in kopplingen?? prova.

Det slog mig precis när jag kom hem nu att kopplingen rasslar som fan hojen... nästan som en ducce :näsblod Men jag kan dock inte både dra in kopplingen och stå så att jag hör missljudet. Jag ska ta en rem eller något och kontrollera imorgon. Kan ju vara skivorna som slår och det ljudet går ut genom svingen eller nått...

för mig låter det som en lite misständning jag skulle inte oroa mig speciellt mkt

Låter rogivande :)

Ny hoj och lite sömn i veckan resulterar i överkänslighet för missljud tror jag...:gnissla Tack för inläggen!

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden