identifiera förare med hans tatueringar ?

Om du har blivit daktad så har bl,a eventuella tatueringar blivit fotograferade o även motivbeskrivna i ett register angående detaljering,placering,färg m,m.Även eventuella kroppsärr o födelsemärken,fingeravtryck o dna.Detta register uppdateras vid eventuella arresteringar i framtiden o du kan även bli inkallad var femte år för uppdateringar även om du inte begått några nya brott eller förekommit i några utredningar.Låt säga att en daktad person "busar" med en hoj på stan o drar ifrån polisen.Dom ser nån tattoo som dom tycker ser bekant ut o söker i registren.Får träff o därmed ett namn o adress.Skulle förmodligen räcka för att få en åklagare att vilja pröva ett åtal i rätten,men med en bra försvarsadvokat ska man gå fri om tattsen var allt dom hade att gå på.Topsar dom däremot gasrullen på hojen o ser att dna:t stämmer på den killen så ligger han troligen lite risigare till.Finns ju inget mönsterskydd på tattoos,så teoretiskt kan ju vem som helst göra en IDENTISK sleeve även om det är mycket långsökt.Tror mer att observationen av en viss tatt skulle kunna vara avgörande som kompletterande bevis i en utredning,styrka sannolikheten att dom fångat rätt förövare.

För några år sedan så satte de dit en kille för buskörning efter att polisen identifierat honom i efterhand.

Vid körtilfället hade han integralhjälm med stängt visir, men herr konstapeln "kände igen ögonen".

Får de igenom en sån grejj i domstol så lär du torska stenhårt på tatueringar.

Ytterligare en anledning att inte köra utan skydd. :D

Vill bara säga att han åkte inte dit, rätten köppte inte "jag kännde igen hans ögon" :tungan

om du frågar mig så tror jag inte att polisen gör sig besväret eller har resurserna att bry sig om dig eller vem vi än snackar om

Tatueringar och ärr används ofta vid identifiering av personer. (polisradiolyssnare i många år)

Så visst har någon sett "din kompis" tatueringar så kan det hjälpa till att fälla "din kompis".

*/ ?>
Back