Ideer inför FMCK Borås 2012

Soderbergh

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki RMZ -08
Inför 2012 vill vi se över och utveckla Borås Motorstadion till det bättre.
I denna tråd ger vi både medlemmar och icke-medlemmar en extra chans att påverka genom att komma med förslag och diskutera dem.
Vi fokuserar mest på motarddelen, men övriga förslag om anläggningen i helhet är givetvis oxå välkommet!

Förutom Anton Gosmans förslag om rosa blommor i starten är alla förslag välkomna! Exempelvis kan förslagen handla om banorna, tävlingar, depån, träningsstruktur, sponsring, läger, medlemsvärvning, parkeringar etc och självklart andra färger på blommor i starten! Låt ideerna flöda! :banana

De strikta regler vi har ska vi naturligtvis hålla oss till!

/Motardansvarig FMCK Borås

El finns i det lilla garaget, tillgängligheten borde gå o styra upp! :tummenupp
Imon ska jag be om "pärmen" med information om vad man får göra med banorna, då ska vi se över hoppmöjligheterna!

Vet att det finns ett litet uttag, tänkte mer så 5 pers med däckvärmare kan få åka eller nåt, borde väl finnas nån elektriker som kan sätta upp några uttag...

Vet att det finns ett litet uttag, tänkte mer så 5 pers med däckvärmare kan få åka eller nåt, borde väl finnas nån elektriker som kan sätta upp några uttag...

eller oxå köper du ett elverk din snåle fan ;)

diggar din vilja stenhårt daniel. kör på föffan och hojta när du behöver hjälp.

Vi kan börja med att något av "kullen" i mitten av banorna utan att det stör övrig verksamhet, samt ger crosscart etc möjlighet att köra på det också. Det enda jag vill ha bort är asfaltssvängen efter grusbacken som är glashal. Borde kunna göra något innanför den, antingen som ditt förslag Daniel eller bara vika av innan den och köra på gruset ut mot asfaltshoppet.

Tävling, även om de blir av mindre sort, är de hög prio på och kommer jobbas på!

Fortsätt vräka ideer! :)

Kalender!

Det är redan sagt men kan inte poängteras tillräckligt..
Detta är något som skall styras upp så att våra hungriga tvåhjuliga kamrater från väst kan se när det är träning plus att det minskar missförstånd överlag!
Så, en väl fungerande kalender skall finnas 2012. Tillsammans med hopp, el i depån samt depåbrudar med paraply :krama

Ps. Givetvis skall det jobbas för en tävling!!!
Någon form av träningsläger kanske? För att detta tillsammans med tävling skall funka så krävs det egentligen "bara" folk som kommer så att det blir en bra uppslutning :) Ds.

Så fort jag har gått "datakursen" och fått info om kommande års planering tänker jag se till att det finns en ofelande kalender! Hoppas sedan att kalendern kommer beskådas flitigt och missförstånden försvinner! :)

Så fort jag har gått "datakursen" och fått info om kommande års planering tänker jag se till att det finns en ofelande kalender! Hoppas sedan att kalendern kommer beskådas flitigt och missförstånden försvinner! :)

Det låter braap braaap det där faktiskt! Någon som är sugen på att dubba och köra sjöar i vinter? Är vi ett gäng så kan vi sladda, grilla på isen och snacka skojj om kommande säsong.. Lite manlig bonding helt enkelt :banana

Apropå kalender...
Hör av dig till Peter Isgren på SVEMO så att ni kan vara med på planeringsmöte för arrangörer.

Kontakt med honom är gjord och ett närvarande på mötet kommer antagligen bli aktuellt, tackar för tipset!

Kontakt med honom är gjord och ett närvarande på mötet kommer antagligen bli aktuellt, tackar för tipset!

:tummenupp :)

Tveka inte att kontakta mig eller Marcus56 om ni har funderingar. Vi har varit inblandade i Örebrobanan ända sedan första spadtaget 2003 (2004?)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT