Ide till ett arrangemang (seriöst)

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Som en del av er vet så arrangerar jag idella ungdomsdiskotek i Helsingborg. Och har fått en ide till kanske en Sporthojsfest och även att jag skulle vilja få lite hjälp med en halvgalen ide. Jag jobbar på en av skånes största festplatser ett ställe som rymmer 2000 man och ansvarar för ungdomsdiskoteken som är idellt utförda. Varje gång vi kör av vi mellan 900 - 1500 personer som besöker oss. En del stor del av det vi gör är att vi kör olika teman. Loveparty och Carstyle club har vi bla arrangerat var av det senare bestod av stylade bilar iform av utställning osv.

Det jag skulle vilja hitta på är raka motsatsen. Ha en sporthojsfest på dagen där alla kommer snackar lite skit och att vi anordnar någon gettogether i Helsingborg på Sundspärlan kanske kör en vända (tanken är att det skall vara mars/april eller om vi ser till att fixaihop lite käk självkostnadspris (tyvärr) och ställer ut våra bågar. På kvällen vill jag göra något för ungarna redan utanför entren med lite spex och tjo och ståhej och ställa ut så många bågar så möjligt runt om dansgolvet och givetvis är ni med och övervakar hojarna. En riktig heldag.

Jag vet säkert att det är många som kommer såga iden men jag tänkte att det är dags att anordna något i Helsingborg som väcker lite extra spex och givetvis tidningar och samtidigt ögonen för dom som har fördomar på oss sporthojare. Detta kommer med säkerhet få många att snappa upp mc intresset i tidig ålder också och skall i veckan prata med lite återförsäljare i trakten om dom har lust att ställa ut sitt ungdomsutbud osv.

Tänkte kolla om det fanns något intresse av att hjälpa till och om någon kan tänka sig att ställa upp att ställa ut sin hoj. Själv tänkte jag bidra med min trajja.

Mvh

Andreas

Cebeärr600 skrev:
Som en del av er vet så arrangerar jag idella ungdomsdiskotek i Helsingborg. Och har fått en ide till kanske en Sporthojsfest och även att jag skulle vilja få lite hjälp med en halvgalen ide. Jag jobbar på en av skånes största festplatser ett ställe som rymmer 2000 man och ansvarar för ungdomsdiskoteken som är idellt utförda. Varje gång vi kör av vi mellan 900 - 1500 personer som besöker oss. En del stor del av det vi gör är att vi kör olika teman. Loveparty och Carstyle club har vi bla arrangerat var av det senare bestod av stylade bilar iform av utställning osv.

Det jag skulle vilja hitta på är raka motsatsen. Ha en sporthojsfest på dagen där alla kommer snackar lite skit och att vi anordnar någon gettogether i Helsingborg på Sundspärlan kanske kör en vända (tanken är att det skall vara mars/april eller om vi ser till att fixaihop lite käk självkostnadspris (tyvärr) och ställer ut våra bågar. På kvällen vill jag göra något för ungarna redan utanför entren med lite spex och tjo och ståhej och ställa ut så många bågar så möjligt runt om dansgolvet och givetvis är ni med och övervakar hojarna. En riktig heldag.

Jag vet säkert att det är många som kommer såga iden men jag tänkte att det är dags att anordna något i Helsingborg som väcker lite extra spex och givetvis tidningar och samtidigt ögonen för dom som har fördomar på oss sporthojare. Detta kommer med säkerhet få många att snappa upp mc intresset i tidig ålder också och skall i veckan prata med lite återförsäljare i trakten om dom har lust att ställa ut sitt ungdomsutbud osv.

Tänkte kolla om det fanns något intresse av att hjälpa till och om någon kan tänka sig att ställa upp att ställa ut sin hoj. Själv tänkte jag bidra med min trajja.

Mvh

andreas

någon som har lust att kommentera?

Långa farbron skrev:
Tanken är god,skall det bli mer som en hojträff eller som ett disco ?

dagen skulle det givetvis vara hojträff för discot börjar inte förrän kl 21.00 på kvällen och vara till 1 så dom timmarna skulle det vara vigt till discoteket
och så n´ågon grym efterfest skulle vi säkert kunna ordna

det jag hade behövt var ett par som hade velat engagera sig och träffas för att planera ihop något mer om det

Jag börjar såga..
Att ha hojar inomhus i en lokat med massa folk gillar nog inte brandinspektören...
Men annars låter de väl inte helt tokigt

Dra dit något som stuntar så har du något som "kidsen" gillar:P

Tycker du ska posta inlägget i R o H delen också, ta även o gör ett inlägg i RadicalRiders delen. Tanken är god i mina ögon.

Gettogether för sporthojare med en långrunda och käk på dan och "ungdomsvärdar" på kvällen.
Låter som en idé. Du lär behöva en del hjälp i alla fall.... :tummenupp

AleX skrev:
Jag börjar såga..
Att ha hojar inomhus i en lokat med massa folk gillar nog inte brandinspektören...

bra grej har redan kollat och det är inga problem för sådant går så länge brandinspektionen godkänt lokaler för arrangemang

Maverick_ou812 skrev:
Tycker du ska posta inlägget i R o H delen också, ta även o gör ett inlägg i RadicalRiders delen. Tanken är god i mina ögon.

Gettogether för sporthojare med en långrunda och käk på dan och "ungdomsvärdar" på kvällen.
Låter som en idé. Du lär behöva en del hjälp i alla fall.... :tummenupp

skojar du att jag behöver hjälp och det är därför jag vänder mig hit

Tack till den första som ställde upp CMF thanks man alltid skönt när någon bryter isen

please help???? :pannkyss

Cebeärr600 skrev:
Tack till den första som ställde upp CMF thanks man alltid skönt när någon bryter isen

please help???? :pannkyss
Ställer också upp om tiden och dagen är den rätta.
Du lär behöva ett gäng "reisleiters" som vet hur man guidar ett gäng vilsna sporthojare runt i den Skånska naturen.
Kolla med Wonderwizard, Skutte, Kungen, Zmurfen m.fl. m.fl i Riders of Helsingborg.

JA FÖR FAN det är bara att köra på . tar allting med is på eftermiddagen med fika och kaffe en öl kanske och dylikt. sen gör vi det trevligt för kiddsen och närdet är klart kanske vi kan ha lokalen för oss själva . lära känna varandra ta en och annan öl och ha det trevligt. tycker att det låter som en chysst ide.

Maverick_ou812 skrev:
Ställer också upp om tiden och dagen är den rätta.
Du lär behöva ett gäng "reisleiters" som vet hur man guidar ett gäng vilsna sporthojare runt i den Skånska naturen.
Kolla med Wonderwizard, Skutte, Kungen, Zmurfen m.fl. m.fl i Riders of Helsingborg.

anmäl er på den andra tråden jag startat

[anledning är att jag förankrar hela iden här är för att få tillräckligt många intresserade jag vill gärna göra detta till ett jippo och ett stort sådant både för er på sporthoj och för kidsen :Bugar

AleX skrev:
Jag börjar såga..

Funkar då fint att ha massa cyklar inomhus i karlstad:tuttar

Är ju utställning på nöjesfabriken varje år på våren där kör många in cyklarna

Mr Helmut skrev:

kul men jag behöver massor med anmälningar till den här festen för att ro ihop den kom igen allihopa

andy

Mr Helmut skrev:

Jag tror ändå att man ska kolla upp detta noga.. för jag gissar att de kanske finns brandsläckare o sånt där.. finns det i festlokalen?

Ja ja :banana

Trist för oss i norrland, dels 100 mil att åka. Plus lite väl mycket snö för att ta med hojen dit, iallafall första biten. Trevlig ide visserligen.

AleX skrev:
Jag tror ändå att man ska kolla upp detta noga.. för jag gissar att de kanske finns brandsläckare o sånt där.. finns det i festlokalen?

Ja ja :banana

en av skånes största ställen

svar ja

andy

ethno skrev:
Trist för oss i norrland, dels 100 mil att åka. Plus lite väl mycket snö för att ta med hojen dit, iallafall första biten. Trevlig ide visserligen.

haha jag förstår dig faktiskt men det hade varit kul med någon från norrland också

*Hojen 5 meter ifrån baren.
*1000-tals likasinnade.
*Eldvatten och pilsner.

=

INOMHUS DISCOBURN!! :yoparty

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...