idag....

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Blir det en omväg hem igen:) för jag har tagit hojen till jobbet fastän det regnar lite smått.
Hoppas det slutar regna innan jag ska hem.

...blev jag blöt som en slickad katt när jag körde hem.
Jäkla regnande, i morgon tar jag bilen istället.

Haha! Skön tråd :tummenupp

Den här veckan har jag varit väldigt tacksam över att ha bil för ovanlighetens skull.

jag har upptäckt att mina fina mckläder inte hållet tätt (textilkläder)

kanske dags att skaffa regnoverall?

Eller kanske hellre alltid köra i finväder tror jag.

verkat vara mycket regn neröver.. har haft liite igår men annars så :)

Kör inte i vattenpölar vid eksjötrakten.
Det är inte säkert att vägen finns kvar under ytan.
Fullt så jävligt är det inte i roslagen ännu.

Last edited:
Jag har lärt mig att shorts och t-shirt inte var det optimala arbetsklädseln i snålblåst och regn. Men med full värme på klimatanläggningen så gick det bra.

Regn är inte optimalt att lasta hojar i. Jag är konstant orolig att släpet inte ska hålla tätt över natten här om det här helvetes ovädret håller i sig, det har inte regnat såhär mycket på länge!

...vill jag be imaster om ursäkt för att jag betedde mig lite dumt mot honom i attitydtråden.

...ska jag byta min gamla sega hemdator från 00 till en något nyare och förhoppningsvis snabbare.

Nej det verkar inte så.
Man lär sig av sina misstag, så snart borde jag vara fullärd.

...har jag bytt ut papperslappen mot ett körkort i plast.:)
Jag har även varit ute en sväng och försökt nöta in "tryck-tramp" metoden till styrkommandot vid svängpunkten.
allt enligt denna instruktion:http://vulcanrider.se/Articles/FULL_KONTROLL_SVENO.pdf

Jag tycker att det inte är så enkelt detta med kurvteknik.:confused:

Jag har ett knep och det är att jag visialuserar att jag "tar spjärn" med "ytterkurvsfoten" inför och igenom kurvan.
Fungerar hjälpligt, men fungerar.

Last edited:
....har jag kört en sväng på kurviga småvägar :)
nu ska jag fortsätta nån timme med att måla lite falurött på huset.
Eter det ska konstnärsgillet ha sin sammankomst och då ska vi måla den årliga tavlan.
I år ska vi prova aquarell i stället för den traditionella oljefärgen.

Idag stog jag upp till pungen i ett surhål. Jävla textilkläder att läcka vatten,Goretex my ass.

Idag kom en tant fram till mig när jag parkerat hojjen & ville att jag i fortsättningen ska putta ut den från gården innan jag startar den för hon "sitter ibland & ser på tv & blir irriterad"

Hon var glad & snäll när hon sa det så jag blev förvirrad. Orden stämde inte överens med framförandet.

Jag sa några ord som egentligen inte hade någon innebörd men både hon & jag verkade nöjda med den underliga konversationen. Inget blev bestämt tror jag, hon däremot tror att jag ska lyda hennes uppmaning.

Finns væl inte en enda anledning i hela værlden till att køra hoj i regn?

Det är roligt!

Last edited:
...har jag bytt ut papperslappen mot ett körkort i plast.:)
Jag har även varit ute en sväng och försökt nöta in "tryck-tramp" metoden till styrkommandot vid svängpunkten.
allt enligt denna instruktion:http://vulcanrider.se/Articles/FULL_KONTROLL_SVENO.pdf

Jag tycker att det inte är så enkelt detta med kurvteknik.:confused:

Jag har ett knep och det är att jag visialuserar att jag "tar spjärn" med "ytterkurvsfoten" inför och igenom kurvan.
Fungerar hjälpligt, men fungerar.

Jag kan göra det ännu mera avancerat för dig, dra ena handen mot dig medans du trycker me den andra... oh yeaaah...

Förövrigt förstår ja inte hur folk inte kan förstå motstyrning :va

Jag förstår och använder motstyrning.
Jag har bara lite svårt att med automatik få med trampet.
Det blir lätt att jag bara sitter passiv på sadeln utan att arbeta med fötterna.
Men i och med att jag är medveten om det så jobbar jag på det.

Back