Idag ställde jag på MC:n... :)

Blev hela 20 mil idag. Riktigt nice men lite kallt om fingrarna.
:D

Hemma hos mig är garageuppfarten helt isbelagd. omöjligt att köra med annat än fulldubbat :(

Hemma hos mig är garageuppfarten helt isbelagd. omöjligt att köra med annat än fulldubbat :(

Flytta söderut då. Jag vill ju fortfarande flytta söderut trots att det inte finns så mycket "sverige" kvar åt det hållet för mig

12 mil till avklarade idag :)
Värmehandtag hade gjort sig fin fint :)

Här står hojen försäkrad året runt. Men om man ska ut och åka får man först skotta upp snön från källartrappen & baxa upp hojen, sen hacka bort ishelvetet från vägen (ser ut som om nån galen ishallsvaktmästare löpt amok med ismaskinen över en dåligt underhållen grusväg)... Det är bara 400 meter. Sen är det bar asfalt och bara att köra.

Men det får nog vänta. 10-15 plus och snö- och grusfritt, det är melodin för gamla frusna 40taggare det. Och det lär det ju inte bli innan juni här i lapphelvete Tjockholm, sen i juli kommer ju vintern igen med stormar och ösregn.

Men jag är inte bitter.

Här står hojen försäkrad året runt. Men om man ska ut och åka får man först skotta upp snön från källartrappen & baxa upp hojen, sen hacka bort ishelvetet från vägen (ser ut som om nån galen ishallsvaktmästare löpt amok med ismaskinen över en dåligt underhållen grusväg)... Det är bara 400 meter. Sen är det bar asfalt och bara att köra.

Men det får nog vänta. 10-15 plus och snö- och grusfritt, det är melodin för gamla frusna 40taggare det. Och det lär det ju inte bli innan juni här i lapphelvete Tjockholm, sen i juli kommer ju vintern igen med stormar och ösregn.

Men jag är inte bitter.

Hur orkar du? Sälj hojen och köp snöskooter eller något :glömdet

Har hittills tagit två turer på min sprillans nya Bandit, omkring sju mil båda gångerna. Det har ju inte varit någon medelhavsvärme direkt så lite kallt om fingrarna har det allt blivit efter ett tag, men det är ju bara att stanna till och skaka ner lite blod i händerna så är det bara tuta och köra igen. Halvarssons :bow

Tog en tidig tur förra året. Sol och strålande väder. Ingen snö eller is där jag körde. Kändes riktigt bra. Precis innan jag var hemma igen så var det en kurva som inte sett sol.. Snö och issörja.

Det var dolt för mig i ingången av kurvan. När jag såg det var det försent. Jag gjorde alla fel man kan tänka sig och det var enbart bonntur att jag inte vurpade eller mötte någon.

Var överallt på vägen och fick till slut stopp på fel sida - långt ut på fel sida:död

Var försiktig!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...