Idag ställde jag på MC:n... :)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Idag ställde jag på MC:n. Den står fortfarande inne i garaget, men ikväll tänkte jag springa ner och skruva i batteriet som ligger i hallen och laddas och dra ut den. Till helgen så blir det en premiär tur och att skruva på den nya ljuddämparen som ligger och väntar i hallen.
Just nu låter den på tok för tråkigt, men det hoppas jag att jag kan ändra på.

2013 är ett stort år för mig, det året då mitt körkort blir "obegränsat".
En fråga, måste man beställa ett nytt kort? Eller man bara kör vidare med sitt vanliga körkort?

En MC jag köpt som jag aldrig provkört :näsblod men det börjar bli lite tradition för mig för de andra motorcyklarna jag ägt har jag aldrig fått köra innan jag fixat med strypningen och liknande.

En gammal körskole hoj, 2400 mil. Nyservad dock :) och en fin bandit från 09. Första motorcykeln jag äger som har ABS också så känner mig modern och fin.

Annan lyx jag aldrig tidigare upplevt är att jag man ser vilken växel man är i, kan vara lite bra att ha, minns att jag på knutstorp ibland var osäker på om jag var i 2:an eller 3:an i hårnålen.

Tror inte det blir någon bankörning detta året dock, försäkringsbolaget är trygghansa och de tillåter inte bankörning plus att jag har en självrisk på 6000 kronor. Det är rätt saftiga pengar.

Ha en bra dag!
Förhoppningsvis blir det en liten filmsnutt på premiärturen och en före/efter bild på ljuddämparen.

:tummenupp

kör så det ryker vetja...
:banana

Tänkte ta det jävligt lugnt nu i början av Mars. Mycket fläckar med is/snö kvar och i varje kurva finns ju mängder med sand och grus! Men ja, ska hålla mig på de stora vägarna och att lufta hojen lite mitt på dagen är värt de extra hundralapparna i försäkring. Men jag hade inte kunnat välkomna våren mer.

Du behöver inte skaffa nytt körkort , jag kör själv med de gamla där de står "mellan".
Har också välkommnat säsong 2013 :tummenupp

Blev en tur på 200 meter kanske ut ur garaget med en topp hastighet på 15km/h. Kändes ändå bra, imorgon ska jag köra lite. Men lugnt och försiktigt på de stora vägarn :)

Tog själv första turen i söndags och diverse småturer under veckan. Idag när jag var ute så började det snöa igen :huvet. Blir svårare och svårare att hålla sig ur garaget ju längre tiden går.

Nice, en fråga helt OT men jag orkar inte starta en ny tråd.
Finns det någon statistik på hur många % av alla mc olyckor där föraren förolyckas?

Hur fan vågar du köra hoj, nu, år 2013, man håller ju bara i sig MED HÄNDERNA! :4skrika

Jag passade på att dra ut i Hässleholm igår, var riktigt fint väder, 8 grader och torra vägar. Våren är kommen! :fyllisar

Jag körde idag. Ingen höjdare, kallt och inget fint väder men aja, det var årets första tur i alla fall :)
Satte på ljuddämparen också, ska bara försöka plocka upp db-killern :)

...Finns det någon statistik på hur många % av alla mc olyckor där föraren förolyckas?

Njae, men i denna post gjorde Dr-Zätare en utmärkt utredning angående hur stor risk olika förare löper att förolyckas. Länkar till den statistik som finns hittar Du tidigare i tråden...

Friskt jobbat, här uppe i Piteå var det en körsugen känd sporthojare som luftade sin hoj tidigare i veckan. Till priset av en blinkers och några skrapmärken på sidokåpan...:)

Såg ett par hojar i den här regionen igår, gick inte fort men de var i alla fall ute och rullade vilket är mer än man kan säga om mig som ligger här i soffan och tjurar :gråta för att det inte var jag.

Njae, men i denna post gjorde Dr-Zätare en utmärkt utredning angående hur stor risk olika förare löper att förolyckas. Länkar till den statistik som finns hittar Du tidigare i tråden...

Friskt jobbat, här uppe i Piteå var det en körsugen känd sporthojare som luftade sin hoj tidigare i veckan. Till priset av en blinkers och några skrapmärken på sidokåpan...:)

Tack blir intressant läsning.

Jag körde ca 2 mil idag. Till och från min handledare.
På onsdag blir det 7 grader och sol, då ska det njutas på riktigt :)

"Kan inte ens varva pga throttelstoppet :'( "
-ta väck skiten :va

Var ute 7 mil igår.
Helt jävla underbart :banana:banana:banana

Bild finns under dagens bild :)
Hoppas på najs väser även nästa vecka då man är hempermiterad från jobb :rock

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!