Idag ställde jag på MC:n. Den står fortfarande inne i garaget, men ikväll tänkte jag springa ner och skruva i batteriet som ligger i hallen och laddas och dra ut den. Till helgen så blir det en premiär tur och att skruva på den nya ljuddämparen som ligger och väntar i hallen.
Just nu låter den på tok för tråkigt, men det hoppas jag att jag kan ändra på.
2013 är ett stort år för mig, det året då mitt körkort blir "obegränsat".
En fråga, måste man beställa ett nytt kort? Eller man bara kör vidare med sitt vanliga körkort?
En MC jag köpt som jag aldrig provkört
men det börjar bli lite tradition för mig för de andra motorcyklarna jag ägt har jag aldrig fått köra innan jag fixat med strypningen och liknande.
En gammal körskole hoj, 2400 mil. Nyservad dock
och en fin bandit från 09. Första motorcykeln jag äger som har ABS också så känner mig modern och fin.
Annan lyx jag aldrig tidigare upplevt är att jag man ser vilken växel man är i, kan vara lite bra att ha, minns att jag på knutstorp ibland var osäker på om jag var i 2:an eller 3:an i hårnålen.
Tror inte det blir någon bankörning detta året dock, försäkringsbolaget är trygghansa och de tillåter inte bankörning plus att jag har en självrisk på 6000 kronor. Det är rätt saftiga pengar.
Ha en bra dag!
Förhoppningsvis blir det en liten filmsnutt på premiärturen och en före/efter bild på ljuddämparen.

Just nu låter den på tok för tråkigt, men det hoppas jag att jag kan ändra på.
2013 är ett stort år för mig, det året då mitt körkort blir "obegränsat".
En fråga, måste man beställa ett nytt kort? Eller man bara kör vidare med sitt vanliga körkort?
En MC jag köpt som jag aldrig provkört

En gammal körskole hoj, 2400 mil. Nyservad dock

Annan lyx jag aldrig tidigare upplevt är att jag man ser vilken växel man är i, kan vara lite bra att ha, minns att jag på knutstorp ibland var osäker på om jag var i 2:an eller 3:an i hårnålen.
Tror inte det blir någon bankörning detta året dock, försäkringsbolaget är trygghansa och de tillåter inte bankörning plus att jag har en självrisk på 6000 kronor. Det är rätt saftiga pengar.
Ha en bra dag!
Förhoppningsvis blir det en liten filmsnutt på premiärturen och en före/efter bild på ljuddämparen.