Idag såg jag en kille köra runt i skinnställ helt sjukt

Ärligt talat, mängden skydd kan aldrig nog underskattas. Sen jag gick över till min medeltida look, med blygdkapsel, pottfrisyr och brynja gjord av ölburkskapsyler har jag gått oskadd genom livet. Killen TS talar om är på väg åt rätt håll.

Sån utrustning har jag bara till häst, sikten genom springorna på den medeltida integralhjälmen är minimal, den väger 3-4 kilo, 2mm plåt och obekväm som satan, ringbrynjan och läderharnesk ett par kilo extra, total viktökning med alla skydd och grejer ca 30 pannor, det krävs många öl för att få ner kroppstempen på sommarn :fyllisar

Sen ska man hålla koll på 600kg ogrillat kött som har en egen liten rädd vilja som helst ska galoppa åt det håll som husse vill :D Det är lättare med hoj :rock

Sån utrustning har jag bara till häst, sikten genom springorna på den medeltida integralhjälmen är minimal, den väger 3-4 kilo, 2mm plåt och obekväm som satan, ringbrynjan och läderharnesk ett par kilo extra, total viktökning med alla skydd och grejer ca 30 pannor, det krävs många öl för att få ner kroppstempen på sommarn :fyllisar

Sen ska man hålla koll på 600kg ogrillat kött som har en egen liten rädd vilja som helst ska galoppa åt det håll som husse vill :D Det är lättare med hoj :rock

Du vet att du måste lägga upp en bultrepa när du rastar ponnien nu va? :hihi

Låter som en cool kille som jag kan ligga med. Vem e du??

Idag när jag hade lämnat hojen och gick från garaget frågade en snubbe "det där måste vara jävligt varmt va?"

Vad hade du på dig då? :)

(Att den här extremt seriösa tråden ligger i mc-relaterat är märkligt, men det som är ännu märkligare är att den fortfarande ligger kvar :P )

jag skulle väl säga att MC, shorts och flippflopps är mer puckat att köra i än full utrustning vid 30C.
Man känner väl fan av om man blir för varm.

Hahahaha detta gjorde min kväll :D:crash

F.ö är flip-flopp och shorts, samt T-shirt da shiiiiet. Gör lite ont att växla. Men det ordnade jag genom att silvertejpa lite skumgummi på växelpeten.

Last edited:
Mr Aspberger vill påpeka att omgivningstemperaturen inte sjunker men avkylningen ökar.

Klart man alltid ska ha full skyddsutrustning oavsett väder. Jag satt i soffan och kollade på Moto-GP häromdagen när de körde runt i stekande sol. Sen när jag skulle hämta nåt att dricka så snubblade jag på mattan, slog knät i soffbordet och sprang med huvudet före in i bokhyllan. Hade jag inte haft full skyddsutrustning inklusive hjälm på mig hade jag säkert fått flera blåmärken.

Hehe, klockrent!

Vad hade du på dig då? :)

(Att den här extremt seriösa tråden ligger i mc-relaterat är märkligt, men det som är ännu märkligare är att den fortfarande ligger kvar :P )

gnälla på folk som kör utan skinnställ trådar får ju ligga här. då borde den här tråden också få göra det =) :tungan

Träning för att hugga huvet av demonstranter eller? :D

ett tips, skrik HA-JAAA! varje gång du svingar svärdet så träffar du bättre

På fråga 1 svara jag ja + alla andra obstinata idioter :D

På påståendet skrik HA-JAAAA så gör man inga direkta extraljud om man nu inte vill öka hastigheten på köttmassan, det kan gå till warpspeed i ett nafs :D och på raksträckor gör det inte så mycket men man ska kunna svänga också, knipa med ben och lår är också en signal till ökad hastighet. :hihi

Hastighet efter uppgift :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...