Idag mobilanpassas SH

"Safari kan inte öppna sidan eftersom alltförönga omdirigeringar ägde rum"

Ge mig 1900-talet och vanlig skrivbordsvy tillbaka!! :( Våga vägra mobilanpassad vy.

"Safari kan inte öppna sidan eftersom alltförönga omdirigeringar ägde rum"

Ge mig 1900-talet och vanlig skrivbordsvy tillbaka!! :( Våga vägra mobilanpassad vy.

Det felet får jag oxå när jag försöker gå in på skrivbordsvy via telefonen. Funkade i fredags men inte nu

Har pillat en aning i morse här och gjort om runt hur mobila stilen sparas. Det blir som en cookie på din telefon nu och det bör fungera klart bättre nu. :)

Pga cookies-problem måste redirecten för när man vill byta mellan mobilt och desktop gå till rooten av sajten... Kanske kan fixas senare, men inte nu.

Gäller kanske inte enbart mobilsidan. Men har en undran ifall det på något sätt går att få sporthoj att minnas vilken post man senast läste i tråden man klickar sig in på, om man har vart inne på tråden vill säga.

Ex denna tråd som är på två sidor, klickar jag in mig på denna tråd från startsidan så vill jag komma till den senaste posten jag läste förra gången, istället för att komma till första posten på första sidan.

Den funktionen finns på ett annat forum jag besöker, och är väldigt praktiskt. :)

Är jag dum eller saknas en knapp för "sista sidan" när man klickat in sig i en tråd? Har bara knappar för sida 1-7 samt nästa sida.

Gäller kanske inte enbart mobilsidan. Men har en undran ifall det på något sätt går att få sporthoj att minnas vilken post man senast läste i tråden man klickar sig in på, om man har vart inne på tråden vill säga.

Ex denna tråd som är på två sidor, klickar jag in mig på denna tråd från startsidan så vill jag komma till den senaste posten jag läste förra gången, istället för att komma till första posten på första sidan.

Den funktionen finns på ett annat forum jag besöker, och är väldigt praktiskt. :)

Finns i båda versioner. I mobilversionen till höger om rubriken, en blå, rund pil. I skrivbordsversionen är det också en liten, rund blå sak, till vänster om trådrubriken.

Det är en inbyggd funktion det där, och funkar inte den kan jag tyvärr inte själv lösa det. Men om jag minns rätt så kan saker som att öppna i flera fönster orsaka problem med just "vad läste jag senast"-cookien...

Kan du ta en skärmdump på problemet med se bilder? Kanske enklare för mig att förstå problemet då.

Vad gäller vid sida, så behöver jag att fler får samma fel. Det är en vanlig redirect... =) men om det går, kopiera och klistra in länkens fulla URL är så kanske jag kan få samma fel.

Sorry, lite sent på svaret.
Nu verkar det dock funka som det ska båda två.

Hade dock gärna sett att svara/citera knapparna blir större, just nu är de väl små. Även "gå till sista meddelande i tråden" länken från trådrubriker på första sidan är väldigt små och svåra att träffa rätt.

Det är också något med menyn som inte riktigt funkar. screenshot från safari, men blir samma i Chrome.
IMG_1833.jpg

Älskar detta :brynad

Vill först tacka för en utmärkt mobilanpassning!
Sen vill jag uppmärksamma en brist:
Om jag klickar på en användare och sen väljer att se dennes tidigare inlägg, så blir användarnamnet markerar i grå färg som
är samma som bakgrunden. Namnet går bara att se i den svaga vitfärgade skuggningen av bokstäverna, och blir svårläst och otydligt.

Tack och hej!

Det svarta fältet med användarnamn och så hade gärna fått försvinna när man scrollar. Som det är nu lägger den sig hela tiden i överkant och vill man zooma in en text eller bild så förstoras det svarta fältet med och täcker en stor del av skärmen.

Feedback för finputs och inget tvärsurt gnäll.:tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!