Idag lördag: Stortorget 14.40

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag väntar på storan 14.40 till 14.50 för någon lagom lördagstur någonstans. Bara o komma! Messa om ni blir sena.

0739 932042

Jag kan kanske hänga på en liten stund, ska ändå göra några ärrenden i stan med hojen så hinner jag så dyker jag upp! :tummenupp

Kay skrev:
Jag väntar på storan 14.40 till 14.50 för någon lagom lördagstur någonstans. Bara o komma! Messa om ni blir sena.

0739 932042

Jag dök upp 5 min för sent, sorry! var du där?
Jag fick rejs mot en gul 993/911 turbo 2 ggr, så jag var tvungen att ta chansen vettu :gnissla

*host*vann*host*

Sen kom jag dit men då var ingen där :(

Senare blev jag stoppad av en polis. Kul faktiskt :)

Polis: Hej du!
Jag: Hej hej!
Polis: Körkortet tack...
*plockar upp*
Polis: Du får inte köra sådär, och så fort, det vet du va?
Jag: Oj, körde jag för fort? Hur för fort?
Polis: Jadu, för fort iaf!
Jag: Okej...
Polis: Du får inte köra på bakhjulet...
Jag: Nä det var faktiskt inte meningen... den reser sig rätt lätt, och jag var lite för fiskt på rullen kanske.
Polis: Ja men du får ju se till att det inte händer!
Jag: Ja... Men sen är det faktiskt så att det finns ett prejudicerande fall med en bakhjulsåkare, som blev frikänd för just detta...
Polis: Jadu, det kanske det gör!
Jag: Mmm...
Polis: Japp!
Jag. ......
Polis: Nämen allvarligt... Du får ta det lungt...
Jag: Okej.
Polis: För du förstår att du inte kan köra så va? Nämen allvarligt... Du får ta och lugna dig...
Jag: Ok förstår.
Polis: För man kan ju inte köra så va och hålla på...
Jag: Okej. Förlåt.
Polis: Nämen du förstår vad jag menav va? Liksom du fattar väl det?
Jag: Mm...
Polis: För det är ju bara så onödigt om det kommer ut barn eller djur i vägen.
Jag: ....................... ja jo... Men jag väljer mina ställen med omsorg.
Polis: Vadå väljer ställen?
Jag: Ehm... Inget.
Polis: Nä... Du förstår du kan inte hålla på så...
Jag: *börjar fnisstra frenetiskt... Fan håller han på med?!* hehe, ja.. hihi... sant... :)
Polis: Japp! Nä nu tar vi det lite lugnare va?
Jag: Okej, lovar.
Polis: Ha en bra dag. Nu börjar det snart regna.
Jag: mmm. *fnissar fortfarande*

Möter polisen 15 minuter senare i stan. Då kommer jag brevid vid rödljusen. Nu sitter han o vinkar som ett småbarn och ser glad ut. underbart. :)

Vi kan väl ta och skära ner på polisresurserna om det nu läggs så mycket tid på rent dumt kallprat? Aja, han var rätt snäll ändå. Ska inte klaga :)

Huvudfrågan till slut: Jag har rätt angående det prejudicerande fallet; Innebär det rakt av att det är lagligt att bakhjulsåka bara man inte bryter mot andra regler?

Last edited:
Bakhjulsåka räknas som vårdslöshet i trafik...
Vad straffet blir bedöms av en åklagare, inte av polisen... Jävla tur du hade om han sket i det.

Dangerous Dave skrev:
Bakhjulsåka räknas som vårdslöshet i trafik...
Vad straffet blir bedöms av en åklagare, inte av polisen... Jävla tur du hade om han sket i det.

Nä det är inte säkert.. det var faktiskt en kille som blev friad eftersom det var tomt på bilister och folk, inga tillfartsvägar, och han överskred inte hastighetsbestämmelsen osv..
Men 99% av alla snutar vill nog ha det till vårdlöshet..

/KetogaN

Det var 70, jag höll den på baken till 100, sen släppte jag ner. Det är eventuellt fortkörning, men det skedde med full kontroll, på min fil, ingen trafik framför och bara den polisen bakom tydligen, en bra bit bakom, för jag hade precis vänt mig om innan. Vårdslöshet hade inte passat in för 5 öre i situationen faktiskt.

Kay skrev:
Det var 70, jag höll den på baken till 100, sen släppte jag ner. Det är eventuellt fortkörning, men det skedde med full kontroll, på min fil, ingen trafik framför och bara den polisen bakom tydligen, en bra bit bakom, för jag hade precis vänt mig om innan. Vårdslöshet hade inte passat in för 5 öre i situationen faktiskt.
Även om det inte finns några bilar i närheten är du fortfarande i trafik
Om du nu låg i 100 på 70-väg på bakhjulet så är det vårdslöshet så det stänker om det... Tycker sen åklagaren som du, att det inte var någon risk för olika kan det givetvis bli ett frikännande som fallet med killen som blev friad.
Nu ska jag inte leka moral tant mer :)
Kay, du har PM.

Hur jävla dumm är du? :va

Ska du inte vara jävligt tacksam att de flesta poliser också är mäniskor? Va jävligt glad att han inte gjorde sitt jobb, utan såg mellan fingrarna.

Det är trist som fan när nån åker på en "liten" hastighetsöverträdelse men busande inne i trafiken är inte så där uppskattat av dom flesta.

Rogerr skrev:
Hur jävla dumm är du? :va

Ska du inte vara jävligt tacksam att de flesta poliser också är mäniskor? Va jävligt glad att han inte gjorde sitt jobb, utan såg mellan fingrarna.

Det är trist som fan när nån åker på en "liten" hastighetsöverträdelse men busande inne i trafiken är inte så där uppskattat av dom flesta.

Dumm i huvet kan du vara själv...

Vilket i följande mening är det du inte förstår? "han var rätt snäll ändå. Ska inte klaga"

Klagar jag någonstans seriöst på polisen jag mötte?
-Han inte gjorde sitt jobb? Han hade ingenting på mig... Han var tvungen att se mellan fingrarna. "Busa inne i trafiken"? Vet du hur vägen jag pratar om ser ut? Dessutom tom? :fatta!

Last edited:
Kay skrev:
Dumm i huvet kan du vara själv...

Vilket i följande mening är det du inte förstår? "han var rätt snäll ändå. Ska inte klaga"

(till Rogerr´s försvar)

När man läser ditt inlägg Kay så tolkar man (jag) det som att du tyckte polisen var jobbig och inte alls hade rätt att stoppa dig. Sen skriver du "Aja, han var rätt snäll ändå"... det känns som han skulle bjuda på glass för att han hade gjort fel?!?!

Hoppas du vet att du hade bra tur att det inte var sur-månsson-polisen som stoppade dig.. böter för fortkörning och ev vidare för vårdslöshet.

Att han vinkade till dig var väl coolt! bättre att skapa bra kontakt med poliserna än att ge/få fingret av dem.. :fyllisar

/Thompa

Det sa jag ju var roligt också, att han vinkade.

Kontentan är (man måste väl varit där), att han stannade mig, gav mig budskapet om att mitt bus inte passade sig, men repeterade sig fullständigt helatiden med samma fraser om, och om, och om, och om igen, till den grad att det blev komik. Det var det som var grejen. Jag tyckte han var JOBBIG, men trevlig, och naturligtvis är jag glad över att det gick som det gick. Nu skiter jag i detta.

---------- virtuell låsning ------------------

Swappe skrev:
(till Rogerr´s försvar)

När man läser ditt inlägg Kay så tolkar man (jag) det som att du tyckte polisen var jobbig och inte alls hade rätt att stoppa dig. Sen skriver du "Aja, han var rätt snäll ändå"... det känns som han skulle bjuda på glass för att han hade gjort fel?!?!

Hoppas du vet att du hade bra tur att det inte var sur-månsson-polisen som stoppade dig.. böter för fortkörning och ev vidare för vårdslöshet.

Att han vinkade till dig var väl coolt! bättre att skapa bra kontakt med poliserna än att ge/få fingret av dem.. :fyllisar

/Thompa

Det blir bara mer o mer skrämmande, han verkar inte alls fatta att han borde fått (gå?) hem med en skaplig böteslapp. Men visst jag håller med Key att snuten inte gjorde sitt jobb, man får ju hoppas att det inte kommer att gå ut över någon annan den dan han är på sämre humör.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra