Idag kraschade vi ,alla tre!!

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date
Tur att ni klarade er så pass bra som ni gjorde. Lycka till med skruvandet

Jodå,ju mer jag tittar på hojarna desto bättre ser de ut.Har varit ute och provat Monikas idag.Startat min,Matildas räcker det nog med byte av gaffelben och riktning av bakramen + lite nytt krims krams.

Som sagt, bra att ni klarade er men synd på hojarna.

Inför framtiden så tycker jag att du borde fixa lite bättre bromsar på Kawan, istället för de där "leksaksskivorna" som du har nu. Jag har kvar dina gamla originalskivor och av rent medlidande så är jag villig att låta dig byta tbx dem mot dina nuvarande.

Du behöver varken lägga några pengar emellan eller tacka mig :rolleyes: ...

Hej fina familjen!

Jag är så glad att höra att Ni alla är OK!!
Visst är det jättetråkigt att det har hänt, men som sagt; plast & lull-lull går att laga.

Matilda - hoppas uppkörningen löser sig! En hoj går väl alltid att ordna. Vi håller tummarna! :tummenupp

Ta nu hand om varandra och kör försiktigt till Limaträffen.

Folket hälsar.

Många kramar
//Jessica.

Fy fan vad klantigt av dej..

Hoppas du lärde dig nåt av det hela, titta lite längre fram på vägen nästa gång så slipper du äventyra andras liv o hälsa i onödan:fatta!

Hoppas du lärde dig nåt av det hela, titta lite längre fram på vägen nästa gång så slipper du äventyra andras liv o hälsa i onödan:fatta!
Jo jävligt klantigt, det skulle vara intresant att se vad som skrivits i tråden om det va en bil som gjort samma sak. :va
Men här på SH får ju hojåkare bete sig hur klantigt som helst medans bilister aldrig får göra ett fel utan att bli idiotförklarade.

Tur i "otusen" att ni klarade er så pass bra :tummenupp

Egentligen ska man väl inte svara på en sån dum kommentar.Det är väl klart som fan att man lär sig av sina misstag.Sedan att man ligger sist av oss tre bakom en långtradare och väntar tills de har börjat köra om innan jag också gör en omkörning för att hålla avstånd.Det oförutsedda var att det började bildas bilköer i båda filerna ca 100m längre fram och att långtradaren skymde den sikten så när jag gasar på för att köra om så har de framför mig bromsat in.
Jag vet att det var mitt fel och att det kanske var klantigt gjort och självklart ska man hålla avstånd.

Hej fina familjen!

Jag är så glad att höra att Ni alla är OK!!
Visst är det jättetråkigt att det har hänt, men som sagt; plast & lull-lull går att laga.

Matilda - hoppas uppkörningen löser sig! En hoj går väl alltid att ordna. Vi håller tummarna! :tummenupp

Ta nu hand om varandra och kör försiktigt till Limaträffen.

Folket hälsar.

Många kramar
//Jessica.
Har du ett tält att låna ut på Helmerträffen,har som mål att ha hojen klar tills dess men utan släp så jag har lite svårt att få med packningen då jag inte har någon pakethållare.:öl

Last edited:
va vad det för dumt med den komentaren?

Du klantade dej big time.. Du o ingen annan, tänk på det o välj ett bättre ställe o köra om på.

Har du ett tält att låna ut på Helmerträffen,har som mål att ha hojen klar tills dess men utan släp så jag har lite svårt att få med packningen då jag inte har någon pakethållare.:öl

Ajdå! Är släpet så illa däran? Eller är det kanske draget som fått sig en knäck?

Ni får låna vårat tält!

faktiskt ofta mclister åker nära varandra i klunga.
att ligga zick zack o lita på den bakom är som A och O om man ska göra så.
jag ligger gärna lite extra långt bak när de tar undan lite.

Skönt att ni alla tre klarade er utan större skador....men jag måste hålla med snajdarn ...du måste vara den första i sh:s historia att hela familjen krockar...med var sin hoj???Krya på er och hoppas det löser sig med fb:t!!

Håller med dig,men det var klantigt av mig.Fast jag lägger ner kommentarerna nu då det bara är jag som vet vad som hände och resten är bara spekulationer.

faktiskt ofta mclister åker nära varandra i klunga.
att ligga zick zack o lita på den bakom är som A och O om man ska göra så.
jag ligger gärna lite extra långt bak när de tar undan lite.

Vi låg också zick zack formationen.Vi var sex hojar och jag låg sist.Problemet var att långtradaren skymde bilköerna som var längre fram.

Last edited:
Ajdå! Är släpet så illa däran? Eller är det kanske draget som fått sig en knäck?

Ni får låna vårat tält!

Det är bara dragkroken som blivit vriden.Men eftersom jag sålt vagnen så måste jag göra iordning den så han som köpt den kan hämta den i början på september.Draget fixar jag ett nytt i vinter.
Hör av mig om vi kommer.Tänker inte åka bil till mc-träff.Det gjorde jag denna helg och inget jag helst gör om.

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard