Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skalman skrev:2662031Min glashuskommentar syftade på Jontes kommentar om att Ania är så korkad att han blir matt, när Jonte själv påvisar klara tecken på att vara intellektuellt underutrustad med sitt inlägg, och hade inte så mycket med själva sakfrågan att göra. Bl.a. följande påståenden från Jonte stödjer min tes:
"Vi vet att högern gör detta enbart för att slå mot arbetarrörelsen."
"Eftersom många inom högeren ändå inte tror att vi bör ha en arbetslöshet lägre än 4-5%."
Indoktrineringen inom (S)ekten och facket verkar ha lyckats förvånansvärt bra i detta fall. Det har tydligen belönats med en uppsatt position inom det egna facket, som sig bör, Jonte är en god Kamrat.
Fackföreningar är bra att ha, rent av nödvändiga. Dock inte i sin nuvarande form, de har alldeles för stor makt i Sverige. Så fort man inte håller med om fackets åsikter och ståndpunkter är man en svikare, förrädare, borgarsvin, eller något annat kul, och man ska mobbas, frysas ut, hatas, samt helst också brännas på bål som den kättare man är.
Det är min fullt allvarliga åsikt att det är fackföreningarna som är den stora bromsklossen på sveriges arbetsmarknad, och som ser till att den är statisk och orörlig, bl.a. genom att hårdnackat hålla LAS om ryggen. Om arbetsmarknaden varit mer rörlig (läs: facken hade inte bromsat dynamiken) hade vi t.ex. inte behövt ha alla dessa bemanningsföretag som dyker upp till höger och vänster, utan företagen kunde fokuserat på att anställa arbetskraften direkt. LAS är en av anledningarna till att företag inte vågat anställa, om vederbörande är mer eller mindre oduglig kan man ju inte sparka honom till förmån för en som vill göra ett bra jobb.
Naturligtvis ska det finnas ett visst anställningsskydd också, men LAS i sin nuvarande form är ett skämt.
Nu blev det inte så mycket om a-kassan, men du fick iaf min åsikt om varför jag anser att facket suger (i sin nuvarande form).
Sporthojarn skrev:2662088Tycker inte du att det är bättre än inget?
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |