Idag köpte jag en Shoei Z-one...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
... på MC-varuhusets rea. 50% rabatt = 2750 kr för en snygg blå/vit/grå Z-ONE. Det var väl ett rätt bra pris (hoppas jag :D)?. Sitter som en smäck på skallen. Tidigare körde jag med en RAID som jag tappat i backen ett par gånger, så jag kände att det var dags att höstfynda en ny hjälm.

Vad säger ni, gjorde jag ett klipp eller är det en skithjälm :)?

Har du aldrig hört talas om Z-one innan du köpte den eller? Med tanke på frågan "är det en skithjälm?"... Jag antar att du vet lika väl som alla andra att det är en av Shoei's toppmodeller... Fast själv skulle jag inte byta bort min Arai RX-7 Corsair mot någon annan...

Men visst, om du inte hajjade det själv så har du köpt en bra hjälm till ett bra pris... :7peta

Firefly skrev:
Har du aldrig hört talas om Z-one innan du köpte den eller? Med tanke på frågan "är det en skithjälm?"... Jag antar att du vet lika väl som alla andra att det är en av Shoei's toppmodeller...
Klart som fan att jag hört talas om den tidigare, annars hade jag väl varit snudd på efterbliven. Jag har dock inte full koll på vad den egentligen kostar, så jag undrade mest om det verkligen var 50% av vad den faktiskt kostar, eller om normalpriset egentligen är lägre än de 5500 som MC-Varuhuset hade som grundpris.

Men visst, jag visste ju faktiskt att det inte var en skithjälm, då hade jag inte köpt den.

Jag har funderat på att köpa en ny hjälm ett bra tag och eftersom Shoei passar min skalle som handen i hansken (eller huvudet i hjälmen..) så impulsköpte jag denna då den var snygg och förhoppningsvis hade ett bra pris.

Men visst, om du inte hajjade det själv så har du köpt en bra hjälm till ett bra pris... :7peta
Perfekt, det låter bra! :D

sgtpepper skrev:
Klart som fan att jag hört talas om den tidigare, annars hade jag väl varit snudd på efterbliven. Jag har dock inte full koll på vad den egentligen kostar, så jag undrade mest om det verkligen var 50% av vad den faktiskt kostar, eller om normalpriset egentligen är lägre än de 5500 som MC-Varuhuset hade som grundpris.

Men visst, jag visste ju faktiskt att det inte var en skithjälm, då hade jag inte köpt den.

Jag har funderat på att köpa en ny hjälm ett bra tag och eftersom Shoei passar min skalle som handen i hansken (eller huvudet i hjälmen..) så impulsköpte jag denna då den var snygg och förhoppningsvis hade ett bra pris.

Perfekt, det låter bra! :D
Hoppas du inte tog illa upp... Petasmileyn var till för att visa att jag är på retstickehumör... :hihi

Det låter dessutom rimligt att det är halva priset...

Nu ska jag sova. Har suttit upp konstant sen jag kom hem från jobbet idag (sånär som på ca femtio minuter) tills nu och spelat GTA: San Andreas.... Så grymt kul spel...

Firefly skrev:
Hoppas du inte tog illa upp... Petasmileyn var till för att visa att jag är på retstickehumör... :hihi
Ingen fara, det gjorde jag inte ;).

Det låter dessutom rimligt att det är halva priset...
Jippie, då gjorde jag för en gångs skull en hyffsat bra affär, jag är så här glad: :banana

Nu ska jag sova. Har suttit upp konstant sen jag kom hem från jobbet idag (sånär som på ca femtio minuter) tills nu och spelat GTA: San Andreas.... Så grymt kul spel...
Jag är grymt avundsjuk. Jag har ingen PS2:a så jag får vänta till sommaren :huvet då PC-versionen kommer. Jag ska också sova nu, jag har ägnat kvällen åt att dricka styva groggar, så i morgon kommer jag må pyton med största sannolikhet :D.

helt underbar kruka tycker jag, och du har fått den till halva priset, gratulerar till fyndet! :tummenupp

Grattis till bra köp, köpte min Suomy Spec1r där på 50% :)

ang. ps2... gör som jag gjorde i fredags... kila iväg till Siba o kööööp ett litet och san andreas :tummenupp

har den där skit afären en hemsida eller?????

Grattis! :tummenupp

Gjorde samma sak förra året, fast med en XR900, ruggigt nöjd!

Fråga: Arai e dom inte bra eller varför snackas det inte om dom hjälmarna hära! Köpte en sån för ett tag sen iaf, och den sitter skit bra å billig å lätt var den oxå!

/M

Köpte själv en ny Z-one för två veckor sedan, grymt nöjd. Hade en Shoei Raid innan... Vilken skillnad :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing