Idag har man spenderat

Ja lite OT, men jag ska ju iaf definitivt vinkla ner mina broms och kopplingsgrepp... typ mycket. Kanske blir bättre då.

Swedie skrev:
2044385 Ja lite OT, men jag ska ju iaf definitivt vinkla ner mina broms och kopplingsgrepp... typ mycket. Kanske blir bättre då.
Varför då? Dra inte heller fast dem för hårt. På så vis kan det flytta istället för att gå av om du vurpar.

Swedie skrev:
2044385 Ja lite OT, men jag ska ju iaf definitivt vinkla ner mina broms och kopplingsgrepp... typ mycket. Kanske blir bättre då.
när du sitter på hojen och har armarna raka mot styret så ska gräppen vara inställda så att händerna fortsätta i samma riktning. Detta har jag fått hört, kör själv enligt den principen och det tycket jag känns absolut bäst. Prova gärna.

Du gillar verkligen att byta hoj va? Har inte du bytt hoj typ 4 ggr det senaste året eller så? :)

Snygg hoj helt klart, men det blir inget landsvägsåka med en sån där va, den är väl inte LV-reggad? Är det inte surt att behöva åka till en bana för att få köra hoj?

Swedie skrev:
Jag tänkte kommentera det och säga tvärt om. Jag har mina grepp vågrätt med styret. Anledningen? Sätt dig på cykeln och håll armarna som du kör, kolla var du håller emot dig när du bromsar...

Väldigt många blir trött i armarna när de kör, helt i onödan, för att de har handtagen neråt. Jag lärde mig av en gentleman som kört både cross och enduro-VM.

sgtpepper skrev:
2044802 Du gillar verkligen att byta hoj va? Har inte du bytt hoj typ 4 ggr det senaste året eller så? :)

Snygg hoj helt klart, men det blir inget landsvägsåka med en sån där va, den är väl inte LV-reggad? Är det inte surt att behöva åka till en bana för att få köra hoj?

Termos klarar inte när hojarna blir smutsiga. Han byter hellre. :D

sgtpepper skrev:
2044802Är det inte surt att behöva åka till en bana för att få köra hoj?

Vi har ju motardbana i Örebro så att lasta hojen och köra 10 minuter till banan kan man leva med.

sgtpepper skrev:
2044802 Du gillar verkligen att byta hoj va? Har inte du bytt hoj typ 4 ggr det senaste året eller så? :)

nää det vet jag inget om :hihi :hihi bra att du har kolla :tummenupp :tummenupp

erik skrev:
2044851 Vi har ju motardbana i Örebro så att lasta hojen och köra 10 minuter till banan kan man leva med.

ja annars hade det inte blivit en oreggad hoj

erik skrev:
2044851 Vi har ju motardbana i Örebro så att lasta hojen och köra 10 minuter till banan kan man leva med.
Ah, just det, det har ni era lyckostar! Då förstår jag att ni går och köper er coola racer-motarder, det hade jag också gjort.

TERMINATOR skrev:
2044856 nää det vet jag inget om :hihi :hihi bra att du har kolla :tummenupp :tummenupp
Hehe, klart jag har koll :).

Swedie skrev:

Erm, allvarligt talat, vad fasen har dina grepp med denna tråden att göra..? :va

/Dave

Olof Eriksson skrev:
2044829 Jag tänkte kommentera det och säga tvärt om. Jag har mina grepp vågrätt med styret. Anledningen? Sätt dig på cykeln och håll armarna som du kör, kolla var du håller emot dig när du bromsar...

Väldigt många blir trött i armarna när de kör, helt i onödan, för att de har handtagen neråt. Jag lärde mig av en gentleman som kört både cross och enduro-VM.
Man får ju hitta ett mellanting. Kommer ju inte vinkla ner så mycket som på bilden ovan, men iaf i närheten.

David P. skrev:
2045542 Erm, allvarligt talat, vad fasen har dina grepp med denna tråden att göra..? :va

/Dave
Att dom e nervinklade som fan på hans hoj.

Swedie skrev:
2045781 Man får ju hitta ett mellanting. Kommer ju inte vinkla ner så mycket som på bilden ovan, men iaf i närheten.
Tänk bara på vad jag sagt om armpump så vet du vad du kan göra mot det om du får det. För mig innebar det att jag kunde köra typ tre gånger så länge i sträck, när jag ändrade vinkeln på handtagen :)

Olof Eriksson skrev:
2046858 Att dom e nervinklade som fan på hans hoj.

Tänk bara på vad jag sagt om armpump så vet du vad du kan göra mot det om du får det. För mig innebar det att jag kunde köra typ tre gånger så länge i sträck, när jag ändrade vinkeln på handtagen :)

Intressant. Skall testa!

Olof Eriksson skrev:
2046858 Att dom e nervinklade som fan på hans hoj.

Jo, men så är man ju lång med. Förstår varför du har dina rakt fram, måste bli jävligt jobbigt för dig annars!

/Dave

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...