Idag har jag haft hojkort i exakt 30år!

• Thread starter Thread starter EQ
  • Start date Start date
Tog det -03 på en DT125a(?) i mitten på Oktober. Har för mig det snöade lite på kvällen.

Idag har jag haft mitt MC-kort 7 månader och 2 dagar, men börjar redan tröttna på min ER6:a. :(
Det blev inte bättre efter jag provkörde en Ninja ZX10R. Fast är man 22 och livnär sig på CSN är det bara att gilla läget. Får väl köra sporthoj när jag är gubbe (och alla andra gubbar kör Goldwing) :banana

Last edited:
21/12 1972 på FMCK i Malmö :rock

Djäkla skryt! :lol

På den tiden körde man i fladdrande tshirt och träskor! ! Ja! Det var tider det! :hihi

(Lånar tråden ett ögonblick).Vilket fick mig att tänka på när man var en liten grabb och byns fart galning kom farandes på en Norton 850 i endast badbyxor med ett djävla vrål.Sånt ser man inte längre.

37 år AB,fick A på köpet sista året 1975.Kört mc sen 1978.
Fast några år vart det sparsamt med körning.
Sedan 2003 har jag kört 18000 mil+ en hel del i år.
Naturligt vis blir det ,Nürburg Ring i år igen:tummenupp

Körde upp för lätt MC i september 1976 så det närmar sig 36 år. Kommer ihåg hur körskoleläraren sa till mig - "nästa körlektion tycker jag du ska ta på dig bättre skor än träskor" :)

Körde upp för lätt MC i september 1976 så det närmar sig 36 år. Kommer ihåg hur körskoleläraren sa till mig - "nästa körlektion tycker jag du ska ta på dig bättre skor än träskor" :)

Det stämmer även från min tid att vissa kom i träskor till körlektionerna
men dom tilläts köra ändå! Snacka om old school :hihi

Hej på er gubbjävlar! Sommaren -73 på 125 cc, men var ju snabbt ute på större hojar, still alive. Några krascher har det blivit och med dem lite klokare. Har haft turen på min sida!

Tog det 2004, körde privat med en kompis. 1475kr gick kortet på : ) Om man inte räknar med mc inköp, bensin, förs o skydd.:tungan

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti