Idag har jag grejjat med hojen...

Fick hem fina blanka grejer, nu ska jag bara hämta nya ventiltätningar på Honda så blir det hopmontering!

kolv.jpg
 
Nu drar jag upp ett gammalt inlägg :)
Nu när det börjar närma sig säsong så har tempot ökat en aning. Dagens projekt, plocka av svingen och fotpeggarna som ska till lackerare och förvandlas mattsvart. :tuttar
Vart lackades grejerna sen, och hur mycket kostade det? Min sving skulle också behöva lite uppfräschning...
 
Skall det pulverlackas så rekommenderar jag Guson Industrilackering nere vid klippan i majorna. Blästrade mina skjutspinnefästen och lämnade in för 50 spänn i mattsvart pulver. Bilfälgarna tog han en tusenlapp för. Skall han blästra blir det självklart dyrare men det finns det ju en anledning till... :)

Och en liten grej jag tänkte på som inte har något med lackering att göra. Jag har problem på min hoj att anslutningarna till CDI-Boxen lossnar, de är satta med flatstiftshylsor och vibrerar lätt loss. Har provat att löda men det är skitsvårt att komma åt och känns inte safe. Borde man inte kunna löda alla anslutningar och sen fylla själva öppningen med silikon? Borde bli tätt och bra och ingen risk att hylsorna flyttar på sig, eller? Någon nackdel?

Tacksam för hjälp ;)
 
Nu drar jag upp ett gammalt inlägg :)

Vart lackades grejerna sen, och hur mycket kostade det? Min sving skulle också behöva lite uppfräschning...

Jag lackade dom via en privat kontakt. Det är inte pulverlackat men för mig har det ändå hållt kanon faktiskt, inget som släppt hittills efter 30h timmar körning. Slutade på en bit under tusenlappen, med blästring och sånt tjafs. :tungan
 
Skar sönder Rasorblade's gamla bakskärm för att ha nånting annat än den slaka skärmen som satt innan.

Prylen i mitten som låter braaap saknas, jobbar på att få den återinstallerad snarast.
KTM.jpg
 
Skar sönder Rasorblade's gamla bakskärm för att ha nånting annat än den slaka skärmen som satt innan.

Prylen i mitten som låter braaap saknas, jobbar på att få den återinstallerad snarast.
KTM.jpg

Lacka ramen när du ändå har den så lätt tillgänglig?
Rött hade ju varit rätt hett på en Hynda! :)
 
hämtade nya kläder till hojen idag..! undra när man skall hinna byta dom bara :/
 
Pillade mer idag, nu börjar det se ut som en motor igen.

Den är sketen på utsidan, men ren på dom ställen det är vikigt ;)
253856_10150269392608245_625458244_8954698_8096318_n.jpg
 
Nu börjar dag tre av styrboxfelsökning...
För några veckor sedan lyckades jag bränna spänningsregulatorn strax utanför Landvetter och fick bärga hem hojen. Hittills har jag fått byta batteri, regulator, 8 lampor, ett blinkersrelä och några komponenter i styrboxen.
Förhoppningsvis får jag igång hojen idag så det blir lite köra iaf :gnissla
 
Mjo, motorn färdigmonterad sånär som på ett par bultar till ventilkåpan som jag verkar ha förlagt.

Passade på att blästra och lacka avgaseriet.
247884_2048210360692_1107425828_32403721_1959407_n.jpg

Lackade och monterade nya bakskärmen.
248334_2048207480620_1107425828_32403719_2478014_n.jpg
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top